traxx1 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei Strømforsyning i pc`en min tok kvelden så da måtte jeg bestille ny Valget falt på Corsair RM 850W (https://www.komplett.no/corsair-rm850-850w-psu/796968) Koblet strømforsyningen i pc`en, men nå ville den ikke starte Hovedkort dioden lyser så det får strøm, men ingen liv i pcen Virker som cpu som ikke får strøm, strømkontaktene på psu er 8-pins. Splitter opp 8-pin`en så jeg får to 4-pin siden mitt hovedkort (ASUS P7P55D) bare bruker en 4-pin. Har prøvd med en eldre psu og da startet pcen.Har også prøvd Corsair psu på ett nyere hovedkort som trenger 8-pins tilkobling for strøm til cpu og denne pcen startet opp som normalt Kan det være mitt hk som ikke er kompatibel med Corsair psu? Setter pris på alle forslag/tips Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Hele poenget med ATX er at det skal passe. Du bruker kun kablene som følger med den nye psuen? Det er ikke en plastplugg på HK så det egentlig er 8pin? 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Som War sier, fjern det plast dekslet som er over kontakten for CPU, er egentlig en 8 pin kontakt. Meget mulig HK kan starte med kun 4 pin pluggen i, men det burde ikke skade å prøve med 8 pin. 1 Lenke til kommentar
traxx1 Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 At jeg ikke har sett det plastik dekslet før.....Men uansett tok jeg bort den og koblet til og pcen startet! Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Du har fortsatt en RM da så snakkes vel snart Bra det løste seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå