Fylliksen Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Jeg ladet kameraet mitt med en USB lader jeg kjøpte på ebay. Den har en utgang på 2 ampere og en på noe mindre. Jeg brukte den på 2 ampere for å lade kameraet fordi jeg hadde dårlig tid. Har ofte gjort det med mobilen, og jeg mener jeg også har gjort det med kameraet før uten problemer. Etter at det hadde ligget til lading en times tid merket jeg at kameraet var varmt, og batteriet enda varmere. Det gikk ikke an å skru på kameraet, prøvde å la det kjøle seg ned for så å lade det med en annen lader med mindre strøm på USB utgangen uten at det hjalp noe. Lyset på oversiden av kameraet som vanligvis skrur seg på når jeg kobler det i laderen skrur seg ikke på. Ikke kommer det opp på skjermen at den lader heller. I dag tok jeg det med til en kamerasjappe og prøvde det med et nytt batteri. Da virket det tilsynelatende normalt, så jeg kjøpte et nytt batteri til kameraet. Da jeg ladet det hjemme skrudde ladelyset seg på som normalt så jeg lot det stå til lading. Etter 30-60 min la jeg merke til at lyset hadde skrudd seg av igjen og kameraet (og batteriet) var innmari varmt igjen, aka samme shit som forrige gang. Jeg får heller ingen reaksjon fra kameraet om jeg kobler den til PCen, hverken med eller uten batteri. Noen som vet hva som kan være problemet, og hva jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Store muligheter for at du har grillet chipsen som kontrollerer ladeprosessen, hva du skal gjøre ? kast kameraet og kjøp et nytt kamera, bruk en ladekabel som samsvarer med spesifikasjonene til kameraet. De billigete kablene på eBay behøver ikke og inneha de spesifikasjonene som selgeren oppgir, det kan være store forskjeller i amp og voltstyrke. Endret 23. mai 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Antall ampere har ikke noe å si siden kameraet vil ta det det har behov for så det er ikke det som var problemet. Billige ladere av lav kvalitet kan være farlige for både utstyret som lades og personene som bruker laderne så unngå denslags, betal heller noen kroner ekstra for kvalitet. Men det er sjelden de ødelegger enhetene man prøver å lade. Lever kameraet der det ble kjøpt og forklar problemet, enten gir de deg et nytt kamera eller så finner de på en eller annen histore og da kan du enten krangle videre eller kjøpe et nytt kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå