otl Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Selv ville jeg handlet noe slikt til så å si samme prisen Bare å legge til det andre som mangler. skjerm++ 1 Lenke til kommentar
otl Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Bare med denne ssd'en selvfølgelig http://www.dustinhome.no/product/5010748425/samsung-840-evo-250gb-sata-ssd-tlc/ 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Godt spørsmål Kyrre. Kan jeg fjerne de uten å erstatte dem? Er det vifter innebygget i kabinett eller amdred eler? Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Sampson: ah, så det er ikke innebygget wifi på hovedkortet. Nei da må jeg ha det, vet du... Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 otl: tx for sharing. Hva er hovedforskjellen på ditt setup og der jeg er nå? Har du valgt et annet skjermkort? Hvorfor i så fall? Til alle: hvordan ligger mitt konfig sammenlignet med den som har en egen sticky i hovedtråden? Black refinery? Bør jeg like godt gå for den som er foreslått der? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) "Black Refinery" har kraftigere skjermkort (!) og bedre strømforsyning, og den har en OK CPU kjøler. Eneste fordelen ditt oppsett har er brikkesettet på hovedkortet. Så hvis du har råd til "Black Refinery" med et Z97 hovedkort så ligger du godt ann. "Black Refinery" har heller ikke HDD i oppsettet sitt. Ang vifter: R4 kommer med to vifter. Ta gjerne med en vifte ekstra iallfall, gjerne to. De medfølgende viftene (Fractal Design Silent Series R2 140mm) er helt OK, så du kan gjerne kjøpe en eller to av dem. Kabinettet kommer med viftestyring for 3 vifter, så hvis du skal ha 4 vifter trenger du også en splitter for 3p (vifte)strømkabel. Ville holdt meg unna PWM kabinettvifter (4p) og heller brukt kabinettets integrerte viftestyring. Endret 24. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Takk igjen, Kyrre! Jeg har kommet til versjon 8 som egentlig bygger på Black Refinery, men med Asus Z97 PRO (så slår jeg to fluer i en smekk og får innebygget WIFI AC). https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1394345&su=DE415C7D-323E-4077-A1C0-DCC989921F17 Er det mulig å få mer for pengene hvis en skal ha en god spill-pc i dag? Jeg må ha skjerm inkludert, men har must og tastatur fra før og kan bygge ut 8 gb til i fremtiden i forhold til ram tenker jeg... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Du får mer for pengene hos andre enn komplett sånn generelt. Og du trenger ikke mer en 8 gb ram Endret 24. mai 2014 av Kyrre S. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Du får mer for pengene hos andre enn komplett sånn generelt. Og du trenger ikke mer en 8 gb ram Stemmer, jeg velger netonnet / komplett pga. plettfri kundeservice erfaringer gjennom mange år nå. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Takk igjen, gutta. Dere kan mye og jeg setter pris på at dere bruker av egen tid for å hjelpe meg...! Ja, delene blir litt billigere hvis jeg sprer dem. Men som Sampson sier er det så uproblematisk å velge komplett/mpx. Jeg kan også dra inn etter jobb og hente delene i stedet for å forholde meg til flere leverandører og forskjellige fraktpriser og leveransetider... Jeg tenkte mer på om valget av komponentene nå begynte å bli bra? Synd Windows er så dyrt. Lenke til kommentar
otl Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 otl: tx for sharing. Hva er hovedforskjellen på ditt setup og der jeg er nå? Har du valgt et annet skjermkort? Hvorfor i så fall? Valgte ett rimelig hovedkort, kun fordi det koster mindre og yter det samme som ett dyrere. Valgte også 280x fordi det er bedre enn ett 270x til spill++. Selv ville jeg kjøpt så mye ytelse pr. krone som mulig. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Takk for gode tips, Otl. Jeg valgte å bestille mitt siste setup. Men de har ikke coole rmaster inne på lager på MPX/Komplett, hvilket betyr at det må sendes i posten, hvilket igjen tar dagesvis (jeg hadde tenkt å hente alt utstyr i morgen). Mitt spørsmål er som følger: Kan jeg kjøpe alt annet og montere og kjøre i gang med pc-en, eller er jeg avhengig av denne kjøleren fra dag 1? For hvis ikke så bestiller jeg heller kjøleren fra en av nettbutikkene uten hentemulighet så får det heller ta noen dager i posten... Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Legg på et par hundrelapper og bestill en skikkelig luftkjøler fra Noctua som finnes på lager. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Som alternativ til Cooler Master? Link da? Finner flere fra Noctua skjønner du Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Noctua er en god del dyrere, og er ikke så mye bedre. Hvis du vil spare pengene, og vente på CM kjøleren, kan du fint ettermontere denne. Du bruker da den medfølgende stock kjøleren til Intel til du får den nye. Du trenger ikke plukke ut hovedkortet for å få på den nye, fordi det er cutout på hovedkortbrettet til kabinettet ditt. 1 Lenke til kommentar
otl Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hyper212evo/179090.7058/ Her sparer du 50-lappen. En cpu kjøler spiller ingen rolle om du kjøper i en annen nettbutikk Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Ja, lurer på å bestille derfra, men jeg er bortskjemt med å bo innen en time fra komplett/mpx, så når jeg vil ha noe kan jeg som regel bare kjøre og hente det. Bestilling fra nettbutikker tar ofte flere dager, men jeg kan som Kyrre foreslår, bruke kjølingen som følger med i noen dager så lenge dette funker, eller som aam01 sier, bestille en fra Noctua, feks nh-d14 som jeg har lest et par reviews av nå... Hmmm, valgets kvaler 500 kr til eller fra er ikke så viktig egentlig, men tid er viktig Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Lurer på å bestille NH-D14, men bare for å sjekke... Den passer i Fractal Design R4? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) R4 støtter 170mm høyt tårn uten vifte på sidepanelet. NH-D14 er 160mm høy. http://www.noctua.at/main.php?show=faqs&step=2&lng=en&products_id=34 http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-series/define-r4-black-pearl [Edit] be quiet har også gode cpu kjølere http://www.prisjakt.no/product.php?p=2429137 http://www.prisjakt.no/product.php?p=2429142 Endret 25. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Thanks, again Kyrre. Googlet litt og og fant ut at mange brukte R4 & NH-D14. Så jeg bestilte NH-D14. Men for en idiot som ikke har drevet spesielt mye med PC: trenger man egentlig en esktern kjøler? Ser at det er vifter i kabinettet medfølgende og at hovedkortet kommer med en vifte og skjermkortet. Sikkert et teit spørsmål, men måtte spørre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå