seb1 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Hei, så glad i min gode Honda Nsr som eg aldri fekk kjørt skikkelig i og med at eg aldri tok lappen på lett-mc. Valgte å droppe den pga seint ute, kompis velta sykkelen, ikkje betalte for skadane.. og heller prioritere bil og peng til det.. går jo på bil linja kjøretøy også...Skal heller gå for tung kanskje mellom tung lappen seinare ei tid Er de mulig å montere Honda Nsr 1999 kåper til en tung sykkel Honda Cbr Fireblade?? bilde av sykkelen http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=45932702 og så har du jo skjønnheten min ^^ Trenge ikkje nødvendigvis vere Cbr Fireblade! Berre eg har Nsr look på tung/mellom tung Endret 23. mai 2014 av seb1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Ville det ikke vært bedre å selge din gamle som en hel sykkel, og heller skaffet nye kåper til Fireblade sykkelen? Den så for øvrig forferdelig ut med flamme-stylingen ^^ Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Ville det ikke vært bedre å selge din gamle som en hel sykkel, og heller skaffet nye kåper til Fireblade sykkelen? Den så for øvrig forferdelig ut med flamme-stylingen ^^ Selgast i morga den, hehe ^^ Tenkte jo på å finne Nsr kåpe i framtida.. ikkje fra den. Dessuten så er vell Cbr'n for stor til å kunne ha på seg Nsr lett mc kåper.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Er de mulig å montere Honda Nsr 1999 kåper til en tung sykkel Dette er nok bare å glemme. Sikt deg heller inn på en Kawasaki Ninja 300 eller Honda CBR500R. Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Er de mulig å montere Honda Nsr 1999 kåper til en tung sykkel Dette er nok bare å glemme. Sikt deg heller inn på en Kawasaki Ninja 300 eller Honda CBR500R. Ja, tenke på Cbr.. men litt tidelig å tenke på i og med at aldersgrensa ligge på 24 år -.- og eg er ikkje fylt 18 enda engong.. så rekna med mykje forandra seg.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 cbr500r er en A2 motorsykkel. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Aldersgrensen som du sikter til er på 21år dersom du tok A2 som 18 åring. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Det er ingen 21-årsgrense lenger. Med reglene fra januar i fjor kan du ta A2 ved fylte 18 år, og A ved fylte 24 år, eller du kan få A ved å ta et kurs når du har hatt A2 i to år sammenhengende. Med de tidligere reglene fantes ingen A2-førerkortklasse, og du fikk automatisk førerrett for tung sykkel ved fylte 21 år eller når du hadde hatt lappen i to år sammenhengende, uten å ta ekstra kurs. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Det var jeg som husket feil eller blandet sammen gamle og nye regler. Det er (som du sier) i praksis en 20 års grense for klasse A dersom man har tatt A2 som 18-åring. Endret 24. mai 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 er det ikke også slik at du må ha hadd A1 I 2 år før A2(altså når du er 18). ellers er det 20 års grense på å gå direkte på A2? eller leste ikke jeg grundig nok på de nye reglene? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Man kan ta A2 direkte når man er 18 år. Lenke til kommentar
thripe Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 er det ikke også slik at du må ha hadd A1 I 2 år før A2(altså når du er 18). ellers er det 20 års grense på å gå direkte på A2? eller leste ikke jeg grundig nok på de nye reglene? A1 er lett MC opp til 125cc som en kan ta når en er 16år og er ikkje nødvendig å ha for å ta A2 eller A. A2 er mellom klasse MC med maks effekt på 35kWt. Kan ikkje ha vert levert orginalt før nedtrimming med det dobbelte kW og effekt vekt forholdet kan ikkje vere meir en 0.2kW pr kg. A2 kan en ta når en er 18år. A er tung MC og har ingen begrensninger. Kan ta A direkte vist en er fylt 24 eller hat A2 i to år. Det vil seie at tar en A2 som 18åring så kan en ved fylt 20år få A vist en gjenomfører et kurs eller ei prøve. Er en seriøst intresert i MC lappen så anbefaler eg å ta den så fort en har mulighet sjølv om en ikkje kjøper MC med engang, slik som det har vert dei siste åra så blir det meir omfattandes og dyrare å ta lappen. MC livet er hærligt, om det kun er crusing i lokal området eller veke lange turer nedover kontinentet så er det for meg verdt det Og sette på 125cc kåpe på tung sykkel? Den skjøner eg ikkje poenget med. Det går ann, men spørs om arbeidet er verdt det og en bør nok kunne å jobbe med plast for å få det til å sjå noke vetigt ut. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Kan ikkje ha vert levert orginalt før nedtrimming med det dobbelte kW Det heter 'motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt'. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Betyr dette at om man tar A2-lappen så må man ta en lapp til for å få A? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Nei, man må gjennomføre et kurs på 7 timer for å utvide til A når man har A2. Endret 6. juni 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Kan ikkje ha vert levert orginalt før nedtrimming med det dobbelte kW Det heter 'motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt'. Kilde på dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 (endret) Kan ikkje ha vert levert orginalt før nedtrimming med det dobbelte kW Det heter 'motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt'. Kilde på dette? http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore/Motorsykkel+klasse+A2 Litt rar formulering. Kan tolkes som at motorsykkelen må ha mindre enn halvparten av opprinnelig effekt. Hvis man f.eks. har en MC som originalt har 40kW og sperrer den til 35kW så er den ulovlig da den har mer enn halparten av opprinnelig effekt. Endret 7. juni 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Elendige vegvesenet. De bør rett og slett fjerne den formuleringen fra nettsidene sine. Det heter: "Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt" http://lovdata.no/forskrift/2004-01-19-298/§3-3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå