Knasterud Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Har ei vennide som har litt problemer med utstyr tilkoblet TV. Hun har da en dekoder som koblet via hdmi til receiver og så til TV. Problemet er at hun får HØY lyd på kanalene på programvalg 1-4. Fra 5 og utover er lyden lav. Lyden vi snakker om er den lyden som kommer ut av høyttalerne på receiveren. Denne lydnivåforskjellen skal visstnok ha skjedd plutselig. Jeg har liten peil generelt når det kommer til slike tekniske ting, og kan ikke hjelpe henne. Er det noen som har peil på hva dette problemet kan skyldes? Setter pris på alle svar. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Det vil være nødvendig å oppgi merke og modell på både dekoder og reciever. Lenke til kommentar
Knasterud Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Det vil være nødvendig å oppgi merke og modell på både dekoder og reciever. Takk for opplysningen! Skal få sjekket det slik at jeg kan oppgi det her, så fort jeg får tak i henne igjen. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Noen tilfeller tidligere har vært at lyd er dekodet forskjellig på kanalene og får derfor forskjellig lyd. F.eks. på Canal Digital Parabol fikk jeg tidligere høyere lydnivå på kanaler som hadde Dolby Digital i stedet for stereo. Stilte jeg det om ble det mer likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå