The Jackal Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Nei det er ikke villedende da jeg sier at det forutsetter denne prisnedgangen,dermed kan trådstarter legge kjøpet på is i 10 dager å vente på hva som skjer, skulle da amd senke prisen i løpet av de 10 dagene og han bestemmer seg for amd ja da har han uansett kommet gunstigere ut av dette.Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Vil faktisk si at det er littegrann villedende. Er vel 2 fatorer som du egentlig har "glemt" når du forutsetter prisen om 10 dager. 1. Normalt tar det vel 2-3 uker etter annonsering av prisnedgang før vi ser noe til det i butikkene. 2. Prisene som er oppgitt er vel oppgitt i kvanta på 1000, dollarkursjen kan endre seg kraftig, så pris til sluttbruker for en enkelt prosessor _kan_ variere relativt stort fra ditt foreslåtte 2600 kr (?). Rent bortsett fra det, gir jeg ganske f i hele greia. Hadde selv kjøpt AMD. Meget morro tråd forresten :wink: Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Nei, det er ikke det jeg mener. Enig at han skal vente. Det du/dere sa at Intel ville vært et bra kjøp når de senker prisene, men det kan du/dere andre ikke si, for det vet dere ikke noe om. Grunnen er, som dere selv har nevnt, at AMD verken har annonsert eller avkreftet noe priskutt. Dermed blir det best å vente til priskuttet finner sted, og velge ut i fra lommeboken om en vil. Der føler jeg nå at vi er enige, eller? Joa, vi nermer oss. Men hør på hva amd-klanen sier da; amd har nettopp hatt et priskutt, og priskutt kommer ikke i samme hyppighet som mensen gjør hos kvinner. Ergo intel har svart på amd sitt kutt, men kan amd svare med en gang uten å tape sinsykt mye penger? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Snekkern: Ditt regnestykke er aktuelt om 10 (eller var det 14?) dager, ikke før. Enig? Og uansett om amd setter ned prisen eller ikke vil det lønne seg å vente i 10 dager den som klarer å bortforklare det er god. Ikke noe problem. Du skrev 14 dager i de to første innleggene dine. (Jeg skal påstå at jeg vet at de er skrevet i dag, men vi tar det som utgangspunkt(jeg har ikke ork til å sjekke akkurat nå) I hvert fall: Om priskuttet kommer om 14 dager, og du kjøper om 10, så vil det ikke lønne seg fremfor å kjøpe i dag. Var jeg god? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Nei, det er ikke det jeg mener. Enig at han skal vente. Det du/dere sa at Intel ville vært et bra kjøp når de senker prisene, men det kan du/dere andre ikke si, for det vet dere ikke noe om. Grunnen er, som dere selv har nevnt, at AMD verken har annonsert eller avkreftet noe priskutt. Dermed blir det best å vente til priskuttet finner sted, og velge ut i fra lommeboken om en vil. Der føler jeg nå at vi er enige, eller? jamen herregud da det er jo det jeg sier "det vil lønne seg og vente i 10 dager" Jeg sier også at det forutsetter at prisene ikke senkes hos amd, og jeg sier også at skulle amd senke prisene så har den som venter tjent på dette uansett, ikke sant, det eneste som forandrer seg da er pris/ytelsesforhholdet, Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Fatter ikke at dere kan hevde at jeg tar feil her, Jeg bruker de prisene som er kjent og som sagt tidligere kommer amd med lavere priser ja da må denne sammenligningen justeres, men inntil da er dette helt matematisk korrekt. Ut i fra det du skriver her går det fram at det er sammenlikningen av priser som er matematisk korrekt. Altså at det du gjør, nemlig å sammenlikne Intel sine priser i fremtiden med AMD sine nå, er matematisk korrekt. Derfor var det BenSin reagerte. Også jeg. Det jeg sier er at en Intelprosessor som i dag koster ca 4000 vil koste 2600 om 10 dager ergo sparer du da 1400 kr dette er matematisk korekt. Om 10 dager koster en 3,0 2600.- og en xp 3200 4334 altså sparer du da kr 1734 ved å kjøpe en intel, dette er også matematisk korekt utifra kjente priser. Skulle derimot amd senke sine priser, ja da må regnestykke to justeres i forhold til den prisen, dette har jeg sagt flere ganger. Men det regnestykket er uansett korekt utifra at det er de kjente prisene som var da regnestykket ble satt opp. Og uansett om amd setter ned prisen eller ikke vil det lønne seg å vente i 10 dager den som klarer å bortforklare det er god. Du ser det enda ikke Prøver igjen jeg. Ut i fra det du skrev sier du at handlingen/tanken/hva enn du vil kalle det, nemlig det å sammenlikne disse prisene som matematisk korrekt. Ingenting med det å sammenlikne priser er matematisk korrekt. Enkelt eksempel: "I dag skal jeg gjøre noe matematisk korrekt. Ok, tenker jeg. Da sammenlikner jeg priser på noen produkter" <- Noe som ikke er matematisk korrekt. Har ikke sagt noenting om regnestykket, som er riktig regnet ja. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Nei, det er ikke det jeg mener. Enig at han skal vente. Det du/dere sa at Intel ville vært et bra kjøp når de senker prisene, men det kan du/dere andre ikke si, for det vet dere ikke noe om. Grunnen er, som dere selv har nevnt, at AMD verken har annonsert eller avkreftet noe priskutt. Dermed blir det best å vente til priskuttet finner sted, og velge ut i fra lommeboken om en vil. Der føler jeg nå at vi er enige, eller? jamen herregud da det er jo det jeg sier "det vil lønne seg og vente i 10 dager" Jeg sier også at det forutsetter at prisene ikke senkes hos amd, og jeg sier også at skulle amd senke prisene så har den som venter tjent på dette uansett, ikke sant, det eneste som forandrer seg da er pris/ytelsesforhholdet, Da ser det jo ut som vi er enige. Hvorfor bare skrev du ikke dette klart og tydelig med en gang? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Nei det er ikke villedende da jeg sier at det forutsetter denne prisnedgangen,dermed kan trådstarter legge kjøpet på is i 10 dager å vente på hva som skjer, skulle da amd senke prisen i løpet av de 10 dagene og han bestemmer seg for amd ja da har han uansett kommet gunstigere ut av dette.Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Vil faktisk si at det er littegrann villedende. Er vel 2 fatorer som du egentlig har "glemt" når du forutsetter prisen om 10 dager. 1. Normalt tar det vel 2-3 uker etter annonsering av prisnedgang før vi ser noe til det i butikkene. 2. Prisene som er oppgitt er vel oppgitt i kvanta på 1000, dollarkursjen kan endre seg kraftig, så pris til sluttbruker for en enkelt prosessor _kan_ variere relativt stort fra ditt foreslåtte 2600 kr (?). Rent bortsett fra det, gir jeg ganske f i hele greia. Hadde selv kjøpt AMD. Meget morro tråd forresten :wink: det er en annen sak når de kommer i butikken . dollarkursen og kvanta vil jo slå likt ut for begge Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Kanskje jeg bare skulle kjøpe Celeron Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Kanskje jeg bare skulle kjøpe Celeron Det skal du IKKE Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Nei, det er ikke det jeg mener. Enig at han skal vente. Det du/dere sa at Intel ville vært et bra kjøp når de senker prisene, men det kan du/dere andre ikke si, for det vet dere ikke noe om. Grunnen er, som dere selv har nevnt, at AMD verken har annonsert eller avkreftet noe priskutt. Dermed blir det best å vente til priskuttet finner sted, og velge ut i fra lommeboken om en vil. Der føler jeg nå at vi er enige, eller? Joa, vi nermer oss. Men hør på hva amd-klanen sier da; amd har nettopp hatt et priskutt, og priskutt kommer ikke i samme hyppighet som mensen gjør hos kvinner. Ergo intel har svart på amd sitt kutt, men kan amd svare med en gang uten å tape sinsykt mye penger? Det er vel det vi venter på å se? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Nei, det er ikke det jeg mener. Enig at han skal vente. Det du/dere sa at Intel ville vært et bra kjøp når de senker prisene, men det kan du/dere andre ikke si, for det vet dere ikke noe om. Grunnen er, som dere selv har nevnt, at AMD verken har annonsert eller avkreftet noe priskutt. Dermed blir det best å vente til priskuttet finner sted, og velge ut i fra lommeboken om en vil. Der føler jeg nå at vi er enige, eller? jamen herregud da det er jo det jeg sier "det vil lønne seg og vente i 10 dager" Jeg sier også at det forutsetter at prisene ikke senkes hos amd, og jeg sier også at skulle amd senke prisene så har den som venter tjent på dette uansett, ikke sant, det eneste som forandrer seg da er pris/ytelsesforhholdet, Da ser det jo ut som vi er enige. Hvorfor bare skrev du ikke dette klart og tydelig med en gang? Om du ser på side 2 i denne posten der har jeg skrevet det klart og tydelig sitat: Når det gjelder pri ytelse så må du se på de nye prisene det er jo selvfølgelig de det blir handlet etter og da er det kun en xp som kan forsvare pris/ytelse 3000+ og ikke minst 3200+ blir jo langt etter i så måte. Når det gjelder spill ser jeg at du har åpenbart ikke prøvd en P4 800 mhz, selv sitter jeg med begge systemer. Men uansett så er det systemet som gir mest for pengene etter den nye prisjusteringen en P4 2,8 eller en 3,0 dette er udiskutabelt med mindre amd senker prisene kraftig noe jeg ikke har stor tro på da de har kraftige underskudd allerede og nesten ikke tjener penger på sine prosessore med dagens priser. Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Kanskje jeg bare skulle kjøpe Celeron Det skal du IKKE Har liksom kanskje fått lysten på XP2500 Barton... Er ikke den grei nok da?? Har egentlig fått en feeling av at den kan anbefales... Kanskje jeg prøver meg på litt klokking oxo etterhvert?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Kanskje jeg bare skulle kjøpe Celeron Det skal du IKKE Har liksom kanskje fått lysten på XP2500 Barton... Er ikke den grei nok da?? Har egentlig fått en feeling av at den kan anbefales... Kanskje jeg prøver meg på litt klokking oxo etterhvert?? Joda den er grei ,kan trygt annbefales har den faktisk selv :wink: :wink: Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Nei, det er ikke det jeg mener. Enig at han skal vente. Det du/dere sa at Intel ville vært et bra kjøp når de senker prisene, men det kan du/dere andre ikke si, for det vet dere ikke noe om. Grunnen er, som dere selv har nevnt, at AMD verken har annonsert eller avkreftet noe priskutt. Dermed blir det best å vente til priskuttet finner sted, og velge ut i fra lommeboken om en vil. Der føler jeg nå at vi er enige, eller? Joa, vi nermer oss. Men hør på hva amd-klanen sier da; amd har nettopp hatt et priskutt, og priskutt kommer ikke i samme hyppighet som mensen gjør hos kvinner. Ergo intel har svart på amd sitt kutt, men kan amd svare med en gang uten å tape sinsykt mye penger? Det er vel det vi venter på å se? Ja, men det er meget lite sannsynlig (matte!). PS! Ta dette med mattematikk, oj matte, mattematisk korrekt osv med en smule humor. Drar jo bare videre på spøken til snekker`n. Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Har liksom kanskje fått lysten på XP2500 Barton... Er ikke den grei nok da?? Har egentlig fått en feeling av at den kan anbefales... Kanskje jeg prøver meg på litt klokking oxo etterhvert?? Joda den er grei ,kan trygt annbefales har den faktisk selv :wink: :wink: Hvordan vil denne være når doom3 kommer da? Takk for at jeg begynner å få (meningsfulle) svar Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva hadde Intel vært uten -AMD. Dyrt og dårlig. AMD/ Intel er en er en helhet for oss forbrukere; jager hverandre på pris og ytelse. Dessverre har AMD et dårlig navn innen bedrifter. Derfor er de avhengig av å selge 95% til private. Tror ikke at AMD har råd til en "flopp" på 64-bits. Intel er rikere, og har teknologi til å utfordre. Både AMD og Intel er SUPERT Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva hadde Intel vært uten -AMD. Dyrt og dårlig. AMD/ Intel er en er en helhet for oss forbrukere; jager hverandre på pris og ytelse. Dessverre har AMD et dårlig navn innen bedrifter. Derfor er de avhengig av å selge 95% til private. Tror ikke at AMD har råd til en "flopp" på 64-bits. Intel er rikere, og har teknologi til å utfordre. Både AMD og Intel er SUPERT Du har nok et poeng her ja, derfor har jeg sgt det i flere anledninger at jeg håper de får fart på athlon og at den blir en suksess. Blir den så bra som det ser ut til og når brikksettene er kommet på plass ja da skal jeg bygge meg en :wink: Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Men du mener da at det var bedre å ikke nevne prisen for om ti dager så hadde trådstarter muligens bestilt seg en maskin om 2 dager og tapt store penger uansett systemvalg. Nei, det er ikke det jeg mener. Enig at han skal vente. Det du/dere sa at Intel ville vært et bra kjøp når de senker prisene, men det kan du/dere andre ikke si, for det vet dere ikke noe om. Grunnen er, som dere selv har nevnt, at AMD verken har annonsert eller avkreftet noe priskutt. Dermed blir det best å vente til priskuttet finner sted, og velge ut i fra lommeboken om en vil. Der føler jeg nå at vi er enige, eller? jamen herregud da det er jo det jeg sier "det vil lønne seg og vente i 10 dager" Jeg sier også at det forutsetter at prisene ikke senkes hos amd, og jeg sier også at skulle amd senke prisene så har den som venter tjent på dette uansett, ikke sant, det eneste som forandrer seg da er pris/ytelsesforhholdet, Da ser det jo ut som vi er enige. Hvorfor bare skrev du ikke dette klart og tydelig med en gang? Om du ser på side 2 i denne posten der har jeg skrevet det klart og tydelig sitat: Når det gjelder pri ytelse så må du se på de nye prisene det er jo selvfølgelig de det blir handlet etter og da er det kun en xp som kan forsvare pris/ytelse 3000+ og ikke minst 3200+ blir jo langt etter i så måte. Når det gjelder spill ser jeg at du har åpenbart ikke prøvd en P4 800 mhz, selv sitter jeg med begge systemer. Men uansett så er det systemet som gir mest for pengene etter den nye prisjusteringen en P4 2,8 eller en 3,0 dette er udiskutabelt med mindre amd senker prisene kraftig noe jeg ikke har stor tro på da de har kraftige underskudd allerede og nesten ikke tjener penger på sine prosessore med dagens priser. Mye "quoting" her nå, men var ikke like tydelig denne: Snekker`n skrev: Det mest fornuftige er å vente ca 14 dager da går prisen på P4 ned og da vil en 2,8 koste ca 1900 og skal du ha en tilsvarende xp blir det en 3000+ den koster 400 kr mer og er elendig å klokke. eller en P4 3,0 vil da koste 2600 mot en xp 3200+ til 4340.- Lenke til kommentar
Junta Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 OT: Er denne tråden et bevis på at Snekkern`s tilbakemelding, ble tatt til følge? I så fall er det svært gledelig. Tidligere har slike tråder blitt stengt, før de har kommet halvparten så langt som denne. Jeg synes slike diskusjoner skaper litt liv på forumet, selv om det blir litt kverulering. Håper forumet kan fortsette med det, så lenge det ikke kommer til stygge personangrep og ufinheter. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvordan vil denne være når doom3 kommer da? Takk for at jeg begynner å få (meningsfulle) svar For å si det sånn, så er ikke doom3 ferdigutvilket enda (og kommer ikke til å være på laaang tid), slik at de anbefalingene som kom ut for et par måneder siden gjelder vel ikke nå. Optimaliseringer kommer til å gjøre at din 2500+, samt et 9800PRO (om du velger å kjøpe dette da) klarer å dra doom3 ganske bra. Noe annet ville være uklokt av ID soft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg