Gå til innhold

AMD eller Intel til gaming??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bryter helvete løs her når noen spør om Intel eller AMD egner seg? Jo fordi begge er veldig bra og like forbanna godt egnet. De som har Intel og synes det funker vil fremheve det og de som har AMD og liker det kommer med sine komentarer om hvor bra det er.

Problemet er at nå sitter det enda en stakkar lettere forvirret og lurer enda på hva han skal ha, gi han en sjangse da! Det har ingenting å si for dere om han velger AMD eller Intel og BEGGE funker.

Spørr hvor mye han har tenkt å bruke å utfra det så kan dere gi han priser og oppsett forslag på begge variantene så kan han velge!

Lenke til kommentar

Så lenge det er kjent at Intel kommer til å sette ned prisene om 10 dager er det helt klart et relevant argument.

Om AMD gjør det samme: Tja.. Trolig, men pr dags dato er AMD "best" på følgende:

-Pris/ytelse (Barton 2500+)

-Rå ytelse (Athlon 64 3200+ og Athlon FX-51)

Det kommer ikke til å endre seg selv om Intel setter ned prisene sine. Derimot er det et skite mellom 2500+ og A64 3200+ hvor Intel kommer likr bra ut som AMD mht Pris/ytelse.

Snekker'n: Støtter deg i denne diskusjonen. Ikke så ofte vi er enige ellers, men her er jeg helt med deg.

Lenke til kommentar
La oss fortsette hvis vi har lyst å diskutere priser.

Den diskusjonen hadde vært relativt død om noen her hadde fått med seg at AMD ikke har sagt noe om et priskutt

Derfor ser jeg på det som en død diskusjon.

Vi burde ha lov til å diskutere priskutte som er fastsatt og kommer om ca 2 uker..

Men at folk kommer med at de antyder at AMD kommer til å kutte prisene slik at de taper penger skjønner jeg ikke.

Kan du vise meg pressemeldingen fra AMD som sier at de IKKE setter ned prisene? Du kan ikke det, nei? Da har du ikke noe grunnlag,

Kan du vise meg pressemeldingen om at AMD har tenkt til å sette ned prisene? Du kan ikke det nei? Har du da noe grunnlag?

Lenke til kommentar

Ja jeg kan også slette en PM og si jeg ikke har fått den, og så er det jo merkelig at du ber om hjelp råd (vannkjøling) fra en så arrogant storlyger som meg :o

BenSin skrev

Du beviser jo din inkompetanse ved å trekke inn matematikk. Tenk deg litt om: Hva har matematikk med dette tilfellet å gjøre? Det er ingen som har bestridt dine evner til å legge sammen 1 og 1, det jeg i hvert fall betviler er dine kunnskaper rundt hvordan et marked som dette fungerer.

svar:

Hvordan kan du hevde jeg er inkompetent fordi jeg trkker inn mattematikk :o Jeg viser til kjente priser og så vidt jeg vet er priser anngitt med tall og for å finne en pris eller sammenligne prisforskjell bruker man vittelig mattematikk :lol::lol:

BenSin skrev

Denne "dekningen" du snakker om er ganske overtrukket, spør du meg. Det er ingenting ved din person som irriterer meg kraftig, jeg ser faktisk bare festligheten ved at "ungene" her svelger alt du sier rått på grunnlag av at de synes du har en bra datamaskin.

svar.

Nå har jeg ikke spurt deg,men forstår nå at skal jeg i ettertid ha noe bekreftet som jeg kan vere 100% (oi mattematikk) sikker på å ha ryggdekning for så må jeg kontakte deg.

Jeg tror ikke dette forumet består av bare unger som beundrer min maskin,heller tvert om de fleste er oppvakte seriøse mennesker som har inntresse for data.

Problemet er vel heller at din sjalusi ang den stakkars maskinen min har tatt overhånd, ellers hadde du ikke nevnt den.

Nei ta til fornuft og slutt å prøve å drite ut andre , har du ikke annet å fare med så foreslår jeg at du kutter ut.

Jeg blir iallefall ikke å svare deg flere ganger så har du lyst til å tro at du har rett så kan vi si det sånn

Lenke til kommentar
Å snu det andre kinnet til" er i mine øyne noe av det feigeste man kan gjøre, slike mennesker (nå snakker jeg ikke om konkrete personer, bare så det er sagt) blir fort utnyttet og kommer ingen vei. Du må slåss for det du vil, ikke godta tap umiddelbart.

Så du kampen England - Tyrkia, hvor Beckham bommet på straffen?

Var en tyrker som kom å yppa skikkelig etter den 'flausen', men David snudde det andre kinnet til, å ble helten alikevel.

Kaller du det å være feig?

Jeg ville jo aldri kalle snekekr`n for feig.

Hva er det som gjør "min måte" (kan du definere det, forresten?) feil?

Denne klarte du fint å svare på selv;

Du er tom for argumenter OG lyver. Jeg har alle PM jeg noensinne har mottatt, du har ikke sendt meg en eneste én uten om dette med vannblokken. Hvor gammel er du egentlig? Lenge siden jeg har sett en voksen mann sippe over å få motargumenter han ikke klarer å svare på.

Er det "feil" å tilbakevise direkte feilinformasjon?

Nei, det har jeg aldri sagt heller.

Jeg gråter faktisk. Jeg trodde jeg hadde mer internettrespekt enn dette. Hjelper det hvis jeg fra nå av bytter ut s med z, skriver alt for mange utropstegn og forkorter ord på tre bokstaver?

Ja, det hadde hjulpet på.

Makan til ignoranse har jeg ikke sett på lenge.

Er jeg ignorant?

Lenke til kommentar

Kan du vise meg pressemeldingen om at AMD har tenkt til å sette ned prisene? Du kan ikke det nei? Har du da noe grunnlag?

Kom tilbake når du har fått deg litt elementær forståelse rundt hvordan et marked fungerer.

Da kan vel kanskje du forklare han det da.

I korte trekk. Trenger ikke være mer enn 2 settninger..

Lenke til kommentar

Så du kampen England - Tyrkia, hvor Beckham bommet på straffen?

Var en tyrker som kom å yppa skikkelig etter den 'flausen', men David snudde det andre kinnet til, å ble helten alikevel.

Kaller du det å være feig?

Jeg ville jo aldri kalle snekekr`n for feig.

Stor forskjell på fotball og debatter, merkelig at du må ha dette forklart. Ditt eksempel skulle vært f.eks. en politiker som kommer med feilinformasjon og løgner, og ved svar på disse tiltalene kommer med noen små ynk og så reist seg og gått. Vel, for å si det slik: Jeg tviler på at nevnte politiker ville gjort et godt inntrykk.

Du er tom for argumenter OG lyver. Jeg har alle PM jeg noensinne har mottatt, du har ikke sendt meg en eneste én uten om dette med vannblokken. Hvor gammel er du egentlig? Lenge siden jeg har sett en voksen mann sippe over å få motargumenter han ikke klarer å svare på.

Fortell nå, hva har jeg svart på her?

Nei, det har jeg aldri sagt heller.

Hvorfor sier du da at jeg debatterer feil? Hvorfor har du "glemt" å sitere meg på setningen der jeg ber deg definere dette?

Makan til ignoranse har jeg ikke sett på lenge.

Er jeg ignorant?

Tydeligvis.

Lenke til kommentar
Har fyren fått no svar til det han spurte om? Hva med å finne fram på rett villspor og så helt på rett spor og svare utfra topic og 1. post?

Hvis du hadde lest på side 4 hadde du sett at;

Han skriver det han skriver for å komme med en anntydning om at denne tråden er på vei til å skli ut.

Som vi har nevnt før, er det greit at det sklir litt ut sålenge trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt.

Og det svaret var;

AMD eller Intel til gaming??

Tja.. Det er egentlig litt smak og behag. Ikke store forskjellen egentlig. Sett sammen det du har mest lyst på selv og fokuser mer på å finne et bra skjermkort så blir det nok en bra spille-PC.

La oss fortsette hvis vi har lyst å diskutere priser.

Lenke til kommentar

Kom tilbake når du har fått deg litt elementær forståelse rundt hvordan et marked fungerer.

Har nå lest gjennom hele tråden og må si at her var det mye rart, men jeg sier ikke at jeg er noen bedreviter, bare så det er sagt. Strupstad, la nå LoS svare for seg selv og slutt å yppe. Trengs ikke mer krangling nå. Pass heller dine egne saker. Og Snekker'n sine "matematisk korrekt" var bare latterlig.

Lenke til kommentar

Har nå lest gjennom hele tråden og må si at her var det mye rart, men jeg sier ikke at jeg er noen bedreviter, bare så det er sagt. Strupstad, la nå LoS svare for seg selv og slutt å yppe.

Jeg dro inn dette med "trenger ikke være mer enn 2 settninger" så han skulle slippe å lage en lang utredning, noe han lite sannsynlig (oj, matte?!) hadde gjort

Lenke til kommentar
Så lenge det er kjent at Intel kommer til å sette ned prisene om 10 dager er det helt klart et relevant argument.

Om AMD gjør det samme: Tja.. Trolig, men pr dags dato er AMD "best" på følgende:

-Pris/ytelse (Barton 2500+)

-Rå ytelse (Athlon 64 3200+ og Athlon FX-51)

Det kommer ikke til å endre seg selv om Intel setter ned prisene sine. Derimot er det et skite mellom 2500+ og A64 3200+ hvor Intel kommer likr bra ut som AMD mht Pris/ytelse.

Snekker'n: Støtter deg i denne diskusjonen. Ikke så ofte vi er enige ellers, men her er jeg helt med deg.

Takk for støtten :wink:

Vi to har vel egentlig bare forskjellig syn på div saker,noe som er fint i en debatt, men vi er vel litt mer saklige i de debattene forhåpentligvis :wink:

Lenke til kommentar

2 bedrifter slåss om markedsandeler, hvorpå den hittil dyreste av de har hatt størst markedsandel. Den mindre bedriftens største tyngdepunkter på å slåss om disse andelene er at deres produkter gir forholdsvis mye ytelse til en billig penge, noe som har ført til at de har fått en store skare tilhenger. Bedrift 1 bestemmer seg for å sette ned prisen på produktet, noe som fører til at Bedrift 2s fordeler på dette området minsker/forsvinner. Hva gjør Bedrift 2? Jo, de må selvfølgelig beholde et av sine største salgsargumenter, ved nettopp å sette ned prisen.

Skjønner du ikke dette, kan du gå til nærmeste bensinstasjon og snakke med sjefen der. (Såfremt du ikke bor midt i skogen så konkurransen i praksis er ikke-eksisterende). Stikkordet er konkurranse.

Lenke til kommentar

Har nå lest gjennom hele tråden og må si at her var det mye rart, men jeg sier ikke at jeg er noen bedreviter, bare så det er sagt. Strupstad, la nå LoS svare for seg selv og slutt å yppe. Trengs ikke mer krangling nå. Pass heller dine egne saker. Og Snekker'n sine "matematisk korrekt" var bare latterlig.

Hva var det som var så latterlig med "matematisk korekt" jeg har brukt kjente tall og kommet frem til et svar som er korekt utifra disse tallene, skjønner ikke helt at det er lattelig :oops:

Lenke til kommentar

Hva var det som var så latterlig med "matematisk korekt" jeg har brukt kjente tall og kommet frem til et svar som er korekt utifra disse tallene, skjønner ikke helt at det er lattelig :oops:

POENGET, Snekker'n, er at ALLE morgendagens tall IKKE er kjente. Fatter du ikke det? Jeg forstår ikke at det er mulig!

Lenke til kommentar

Har nå lest gjennom hele tråden og må si at her var det mye rart, men jeg sier ikke at jeg er noen bedreviter, bare så det er sagt. Strupstad, la nå LoS svare for seg selv og slutt å yppe.

Jeg dro inn dette med "trenger ikke være mer enn 2 settninger" så han skulle slippe å lage en lang utredning, noe han lite sannsynlig (oj, matte?!) hadde gjort

Her driver jo du og ypper igjen. Slik som "oj matte!". Og det var ikke noe ved prissammenlikningen som kan kalles som matematisk korrekt. Det er ikke matematisk korrekt å sammenlikne priser, men at f.eks. den deriverte av farten til en gjenstand er akselerasjonen den har/får, er matematisk korrekt, nemlig ved at dette er det ført og kan føres bevis for.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...