SpaKonG Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det mest fornuftige er å vente ca 14 dager da går prisen på P4 ned og da vil en 2,8 koste ca 1900 og skal du ha en tilsvarende xp blir det en 3000+ den koster 400 kr mer og er elendig å klokke. eller en P4 3,0 vil da koste 2600 mot en xp 3200+ til 4340.- Jeg sier at du tar feil her om AMD setter ned sine priser og det nekter du på. Kom med slike sammenligninger når den datoen er kommet for AMD vil svare på Intel sine priser! Du bare villeder folk med å tro at Intel kommer til å bli like billig som AMD med slike poster og uten å ha noe som helst aning hva AMD kommer til å gjøre... Men det er fint at du opplyser om at det kommer et prisnedsettelse fra intel, men la det bli med det. ingen har nekta på det. Det er bare ingen som vet når/om AMD setter ned prisene(noe som jeg håper skjer) Det er offentlig gjort at Intel vil sette ned prisene.Der ikke AMD setter ned noen priser før etter jul. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det mest fornuftige er å vente ca 14 dager da går prisen på P4 ned og da vil en 2,8 koste ca 1900 og skal du ha en tilsvarende xp blir det en 3000+ den koster 400 kr mer og er elendig å klokke. eller en P4 3,0 vil da koste 2600 mot en xp 3200+ til 4340.- Jeg sier at du tar feil her om AMD setter ned sine priser og det nekter du på. Kom med slike sammenligninger når den datoen er kommet for AMD vil svare på Intel sine priser! Du bare villeder folk med å tro at Intel kommer til å bli like billig som AMD med slike poster og uten å ha noe som helst aning hva AMD kommer til å gjøre... Men det er fint at du opplyser om at det kommer et prisnedsettelse fra intel, men la det bli med det. herregud gi meg styrke :o så lege som dette er de kjente prisene MÅ jeg bruke dem og skulle det vise seg at amd setter ned prisene ja da blir det jo enda mer fornuftig å vente for da blir jo også de billigere, at prissammenligningen da må justeres har jeg allerede nevnt flere ganger, men fornuftig blir det uansett hvordan du snur og vender på det. :wink: Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Den første kommer alltid først, så kommer den andre som regel like etter :wink: Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Den første kommer alltid først, så kommer den andre som regel like etter :wink: Forhåpentlivis :wink: Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Nei' date='jeg har ikke tatt feil da jeg sier at dette er utfra kjente priser, skulle det komme en til kjent pris så må den legges til, men på nåverende tidspunkt eksisterer den ikke.Men som det var nevnt over nå er det nok utenomsnakk la oss fortsette med det som var tema :wink:[/quote'] Du tar feil, jo. Du sammenligner kommende Intel-priser med "gamle" AMD-priser. Om du kjenner til hvordan markedet fungerer, skjønner du selvfølgelig at prisnedgang fra en aktør presser den andre aktøren til å følge etter. Hvorfor har det seg at du aldri kan innrømme at du tar feil, sånn generelt? Hva så om prisen er kjent? Kan du vise meg pressemeldingen fra AMD som sier at de IKKE setter ned prisene? Du kan ikke det, nei? Da har du ikke noe grunnlag, såfremt du ikke er et enestående menneske (du har jo allerede fraskrevet deg innsideinformasjon fra AMD, så da er dette siste mulighet) som har mulighet til å spå fremtiden. Jeg tviler. Du hevder at jeg aldri kan innrømme feil, hvor har du det fr`??Selvfølgelig har jeg også feil iblndt og jeg har faktisk beklaget feil på forumet. Jeg har det fra dine innlegg, selvfølgelig. Hvor ellers? Husker du for eksempel at du beskyldte meg for å ha "dobbeltnick"? Ganske grov feil, for å ikke snakke om emnet vi diskuterer nå. Fatter ikke at dere kan hevde at jeg tar feil her, Jeg bruker de prisene som er kjent og som sagt tidligere kommer amd med lavere priser ja da må denne sammenligningen justeres, men inntil da er dette helt matematisk korrekt. Du beviser jo din inkompetanse ved å trekke inn matematikk. Tenk deg litt om: Hva har matematikk med dette tilfellet å gjøre? Det er ingen som har bestridt dine evner til å legge sammen 1 og 1, det jeg i hvert fall betviler er dine kunnskaper rundt hvordan et marked som dette fungerer. Problemet ditt er vel heller at jeg i de fleste tillfeller har dekning for det jeg sier noe som tydeligvis irriterer deg kraftig. Denne "dekningen" du snakker om er ganske overtrukket, spør du meg. Det er ingenting ved din person som irriterer meg kraftig, jeg ser faktisk bare festligheten ved at "ungene" her svelger alt du sier rått på grunnlag av at de synes du har en bra datamaskin. Endret: Det er ved ettertanke én ting jeg finner irriterende ved deg: Du skal alltid "skryte". Et godt eksempel på dette er da jeg sendte deg en personlig melding hvor jeg lurte på prisen på en vannblokk du skulle selge. Helt uoppfordret legger du ut om hva slags ny vannblokk du skulle ha, noe som personlig interesserer meg midt i ryggen. Et annet eksempel er da en stakkar ønsker råd om nytt kabinett, hvorpå det blir spesifisert "IKKE Lian-Li eller Lepont". På sedvanlig vis kommer du sluntrende inn og anbefaler ikke annet enn et Lian-Li kabinett, dette hadde jo du selv. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 herregud gi meg styrke :o så lege som dette er de kjente prisene MÅ jeg bruke dem og skulle det vise seg at amd setter ned prisene ja da blir det jo enda mer fornuftig å vente for da blir jo også de billigere, at prissammenligningen da må justeres har jeg allerede nevnt flere ganger, men fornuftig blir det uansett hvordan du snur og vender på det. :wink: hehe, skal slutte å kverrulere med deg :-) Men det er litt gøy å kverrulere noen ganger :wink: Men jeg mener noe av det jeg sier. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Herre min hatt folkens! Gi nå beng i om AMD kommer til å sette ned prisene sine eller ikke da. Denne tråden er jo bare krangling! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Nei' date='jeg har ikke tatt feil da jeg sier at dette er utfra kjente priser, skulle det komme en til kjent pris så må den legges til, men på nåverende tidspunkt eksisterer den ikke.Men som det var nevnt over nå er det nok utenomsnakk la oss fortsette med det som var tema :wink:[/quote'] Du tar feil, jo. Du sammenligner kommende Intel-priser med "gamle" AMD-priser. Om du kjenner til hvordan markedet fungerer, skjønner du selvfølgelig at prisnedgang fra en aktør presser den andre aktøren til å følge etter. Hvorfor har det seg at du aldri kan innrømme at du tar feil, sånn generelt? Hva så om prisen er kjent? Kan du vise meg pressemeldingen fra AMD som sier at de IKKE setter ned prisene? Du kan ikke det, nei? Da har du ikke noe grunnlag, såfremt du ikke er et enestående menneske (du har jo allerede fraskrevet deg innsideinformasjon fra AMD, så da er dette siste mulighet) som har mulighet til å spå fremtiden. Jeg tviler. Du hevder at jeg aldri kan innrømme feil, hvor har du det fr`??Selvfølgelig har jeg også feil iblndt og jeg har faktisk beklaget feil på forumet. Jeg har det fra dine innlegg, selvfølgelig. Hvor ellers? Husker du for eksempel at du beskyldte meg for å ha "dobbeltnick"? Ganske grov feil, for å ikke snakke om emnet vi diskuterer nå. Fatter ikke at dere kan hevde at jeg tar feil her, Jeg bruker de prisene som er kjent og som sagt tidligere kommer amd med lavere priser ja da må denne sammenligningen justeres, men inntil da er dette helt matematisk korrekt. Du beviser jo din inkompetanse ved å trekke inn matematikk. Tenk deg litt om: Hva har matematikk med dette tilfellet å gjøre? Det er ingen som har bestridt dine evner til å legge sammen 1 og 1, det jeg i hvert fall betviler er dine kunnskaper rundt hvordan et marked som dette fungerer. Problemet ditt er vel heller at jeg i de fleste tillfeller har dekning for det jeg sier noe som tydeligvis irriterer deg kraftig. Denne "dekningen" du snakker om er ganske overtrukket, spør du meg. Det er ingenting ved din person som irriterer meg kraftig, jeg ser faktisk bare festligheten ved at "ungene" her svelger alt du sier rått på grunnlag av at de synes du har en bra datamaskin. Unnskyld meg (ops der sa jeg unnskyld) men dette grenser til det mest latterlige jeg har vert borti, det er rett og slett drittkasting. Og ja jeg antydet at du hadde dobbeltnic, dette er lenge siden bare synd at du ikke husket at jeg beklaget dette bla i en PM :o Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Herre min hatt folkens! Gi nå beng i om AMD kommer til å sette ned prisene sine eller ikke da. Denne tråden er jo bare krangling! Ja desverre så ble den til det, synd at man ikke kan tillate seg å legge frem kjente fakta uten å bli beskyld for å vere røver Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Herre min hatt folkens! Gi nå beng i om AMD kommer til å sette ned prisene sine eller ikke da. Denne tråden er jo bare krangling! så du har ingen mening? heh..usakli Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du er tom for argumenter OG lyver. Jeg har alle PM jeg noensinne har mottatt, du har ikke sendt meg en eneste én uten om dette med vannblokken. Hvor gammel er du egentlig? Lenge siden jeg har sett en voksen mann sippe over å få motargumenter han ikke klarer å svare på. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Kom med slike sammenligninger når den datoen er kommet for AMD vil svare på Intel sine priser! Du bare villeder folk med å tro at Intel kommer til å bli like billig som AMD med slike poster og uten å ha noe som helst aning hva AMD kommer til å gjøre... Ehh, var det ikke du som sa at amd nettopp hadde satt ned prisene sine? for et par uker siden. Er det ikke intel som svarer på dette? Da er det jo klart at prisene vil ligge litt, før amd enda en gang setter ned sine priser igjen, og intel svarer. Lenke til kommentar
formann Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Herre min hatt folkens! Gi nå beng i om AMD kommer til å sette ned prisene sine eller ikke da. Denne tråden er jo bare krangling! så du har ingen mening? heh..usakli Han har nok en mening, men hvor står det at han er forpliktet til å komme med den? Og hva mener du med at det er usaklig? Han skriver det han skriver for å komme med en anntydning om at denne tråden er på vei til å skli ut. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du er tom for argumenter OG lyver. Jeg har alle PM jeg noensinne har mottatt, du har ikke sendt meg en eneste én uten om dette med vannblokken. Hvor gammel er du egentlig? Lenge siden jeg har sett en voksen mann sippe over å få motargumenter han ikke klarer å svare på. God damn.. håper snekker`n virkelig snur det andre kinnet til, og setter deg i det dårligste lyset som finnes. Snekker`n er 10 ganger mer respektert enn deg på dette forumet, og du gjør deg ikke fortjent til mer en du har nå, slik som du debaterer. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Herre min hatt folkens! Gi nå beng i om AMD kommer til å sette ned prisene sine eller ikke da. Denne tråden er jo bare krangling! Hva annet kan vi vente når spørsmålet er av typen "hva skal jeg velge: AMD eller Intel?"..... Det beste hadde vært om de hadde hatt 50% markedsandel begge to, så hadde vi vært sikret overkommerlige priser iallefall... Og så kunne Intel-klanen sittet i det ene hjørnet og glist fordi de mente de hadde kjøpt den råeste, og vi andre (ja, jeg har amd) kunne sittet i det andre hjørnet fordi vi mente vi hadde kjøpt den beste på pris/ytelse... Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Herre min hatt folkens! Gi nå beng i om AMD kommer til å sette ned prisene sine eller ikke da. Denne tråden er jo bare krangling! Ja desverre så ble den til det, synd at man ikke kan tillate seg å legge frem kjente fakta uten å bli beskyld for å vere røver Det jeg prøvde å si er at du ikke skal sammenligne prisene til AMD frem i tid, for du vet ikke hva prisene på Athlon kommer til å bli. Og anbefale noe på det grunnlaget blir feil. Tilbake til topic! P4 med 800MHz bus er ikke et dårlig kjøp om du skal spille og er en raskere prosessor enn AMD, men det kommer litt an på hvilket spill du skal spille også, for AMD er i mange tilfeller raskere i spill en Intel. Men har du et stramt budsjett så er AMD et bra alternativ og du vil neppe merke noe dårligere gamingopplevelse med et AMD system aka Intel. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ehh, var det ikke du som sa at amd nettopp hadde satt ned prisene sine? for et par uker siden. Nei, det var ikke meg. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du er tom for argumenter OG lyver. Jeg har alle PM jeg noensinne har mottatt, du har ikke sendt meg en eneste én uten om dette med vannblokken. Hvor gammel er du egentlig? Lenge siden jeg har sett en voksen mann sippe over å få motargumenter han ikke klarer å svare på. God damn.. håper snekker`n virkelig snur det andre kinnet til, og setter deg i det dårligste lyset som finnes. Snekker`n er 10 ganger mer respektert enn deg på dette forumet, og du gjør deg ikke fortjent til mer en du har nå, slik som du debaterer. Snekker'n har tydeligvis allerede "bestemt" seg for å ikke svare konkrét, noe som er første tegn på en tapt debatt. "Å snu det andre kinnet til" er i mine øyne noe av det feigeste man kan gjøre, slike mennesker (nå snakker jeg ikke om konkrete personer, bare så det er sagt) blir fort utnyttet og kommer ingen vei. Du må slåss for det du vil, ikke godta tap umiddelbart. Hva er det som gjør "min måte" (kan du definere det, forresten?) feil? Er det "feil" å tilbakevise direkte feilinformasjon? Dette med respekt over internett er nytt for meg, jeg må innrømme at jeg faktisk ikke bryr meg om hva ukjente mennesker forbinder med et nick på internett. Videre finner jeg det faktisk litt artig at man blir sett på som slem fordi man diskuterer en konkrét sak med et feilinformert menneske. Jeg er meget, meget skuffet. Jeg gråter faktisk. Jeg trodde jeg hadde mer internettrespekt enn dette. Hjelper det hvis jeg fra nå av bytter ut s med z, skriver alt for mange utropstegn og forkorter ord på tre bokstaver? Makan til ignoranse har jeg ikke sett på lenge. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Han skriver det han skriver for å komme med en anntydning om at denne tråden er på vei til å skli ut. Som vi har nevnt før, er det greit at det sklir litt ut sålenge trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt. Og det svaret var; AMD eller Intel til gaming?? Tja.. Det er egentlig litt smak og behag. Ikke store forskjellen egentlig. Sett sammen det du har mest lyst på selv og fokuser mer på å finne et bra skjermkort så blir det nok en bra spille-PC. La oss fortsette hvis vi har lyst å diskutere priser. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ehh, var det ikke du som sa at amd nettopp hadde satt ned prisene sine? for et par uker siden. Nei, det var ikke meg. OK! Da beklager jeg, men det var iallefall en som nevnte dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg