Gå til innhold

AMD eller Intel til gaming??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når Intel skrur ned prisene så mye så kommer AMD etter! kom ikke her og si at det er kun Intel som setter ned prisene :roll:

Vist AMD har økonomi til det. Det er det som er litt tragisk. Men det er jo ganske billig nå da.

De har ikke økonomi til å ikke gjøre det...De kommer til å miste mange kunder om de skal ha de samme prisene som intel.

Fatter ikke at det er mulig å være så korka at man sammenligner de nye prisene til Intel som ikke er blitt justert ned enda, mot AMD sine priser :roll:

Lenke til kommentar
Når Intel skrur ned prisene så mye så kommer AMD etter! kom ikke her og si at det er kun Intel som setter ned prisene :roll:

Vist AMD har økonomi til det. Det er det som er litt tragisk. Men det er jo ganske billig nå da.

De har ikke økonomi til å ikke gjøre det...De kommer til å miste mange kunder om de skal ha de samme prisene som intel.

Fatter ikke at det er mulig å være så korka at man sammenligner de nye prisene til Intel som ikke er blitt justert ned enda, mot AMD sine priser :roll:

Kan ikke se det er korka,det er jo akkurat de prisene du må bruke. Det er jo ingen som går og kjøper en 3,0 til 4000 kr når du får den til 2600 om 10 dager.

Det er ikke sikkert de mister mange kunder,det som er viktig for amd nå er å få fart på athlon for det er der de har muligheter til å tjene penger og å ta markedsandeler.

Lenke til kommentar

Kan ikke se det er korka,det er jo akkurat de prisene du må bruke. Det er jo ingen som går og kjøper en 3,0 til 4000 kr når du får den til 2600 om 10 dager.

Det er ikke sikkert de mister mange kunder,det som er viktig for amd nå er å få fart på athlon for det er der de har muligheter til å tjene penger og å ta markedsandeler.

Å sammenligne med AMD sine priser når du ikke vet om dem kommer til å sette ned prisene :roll: ... Hadde du fulgt med i de siste årene så har AMD alltid satt ned prisene sine når Intel har satt ned sine priser.

Lenke til kommentar

Da får vi alle håpe at AMD vil tjene fett på Opteron. En bedre hig-end CPU i den prisklassen skal man se langt etter; Overlegen Intels Xeon på alle punkter (varme, hastighet og skalering). Så kanskje det venter noen bedriftsavtaler på AMD?

Intel kan desverre presse prisene mye mer enn AMD pga. større produksjon og fordi de har mye større markedsandeler. Med såpass store markedsandeler og "gunstige" firmaavtaler med f.eks Dell, står disse selskapene igjen med få alternativer. Men nå som prisen på FX-51 er høyere enn en tilsvarende Intel-CPU, så gjelder vel argumentet "man får det man betaler for" (noe jeg leste en pro-Intel bruker skrev i en tidligere AMD vs. Intel-tråd) ;-)

Lenke til kommentar

det er grett nokk, men om 10dager kan du ikke si det. AMD kan nesten ikke sette ned prisene på xp-serien, men håper de kan sette ned prisene på Athlone 32 og opteron cpu`ene

Lenke til kommentar

Å sammenligne med AMD sine priser når du ikke vet om dem kommer til å sette ned prisene :roll: ... Hadde du fulgt med i de siste årene så har AMD alltid satt ned prisene sine når Intel har satt ned sine priser.

Jamen herregud man den diskusjonen/sammenligningen får vi ta når amd eventuelt setter ned prisen, nå forholder vi oss til hva vi vet :shrug:

Lenke til kommentar

det er grett nokk, men om 10dager kan du ikke si det. AMD kan nesten ikke sette ned prisene på xp-serien, men håper de kan sette ned prisene på Athlone 32 og opteron cpu`ene

Det er det jeg mener, sammenlign prisene om 10 dager og ikke nå :)

skal jeg planlegge å kjøpe en vare og vet at denne syker i pris om x antall dager så planlegger jeg utifra den prisen og sammenligner med kjente priser, dette skjønner du også men du velger å vere vanskelig. :o

Lenke til kommentar

Jamen herregud man den diskusjonen/sammenligningen får vi ta når amd eventuelt setter ned prisen, nå forholder vi oss til hva vi vet :shrug:

Hvorfor sammenligner du prisene nå? Det er da ikke fettferdig, for du vet ikke om AMD kommer til å sette ned prisene og setter AMD ned sine priser så har du tatt så skammelig feil i flere av dine poster.

Lenke til kommentar

Nei,jeg har ikke tatt feil da jeg sier at dette er utfra kjente priser, skulle det komme en til kjent pris så må den legges til, men på nåverende tidspunkt eksisterer den ikke.

Men som det var nevnt over nå er det nok utenomsnakk la oss fortsette med det som var tema :wink:

Lenke til kommentar
Nei,jeg har ikke tatt feil da jeg sier at dette er utfra kjente priser, skulle det komme en til kjent pris så må den legges til, men på nåverende tidspunkt eksisterer den ikke.

Men som det var nevnt over nå er det nok utenomsnakk la oss fortsette med det som var tema :wink:

Du tar feil, jo. Du sammenligner kommende Intel-priser med "gamle" AMD-priser. Om du kjenner til hvordan markedet fungerer, skjønner du selvfølgelig at prisnedgang fra en aktør presser den andre aktøren til å følge etter. Hvorfor har det seg at du aldri kan innrømme at du tar feil, sånn generelt?

Lenke til kommentar

Hvorfor sammenligner du prisene nå? Det er da ikke fettferdig, for du vet ikke om AMD kommer til å sette ned prisene og setter AMD ned sine priser så har du tatt så skammelig feil i flere av dine poster.

Fatter du ikke at han bare kan sammenligne de priser som faktisk er oppgitt. Han kan jo ikke gjette seg til at AMD kanskje setter ned prisene. Hvordan kan du si at det ikke er rettferdig? Det er jo det mest rettferdige å gjøre akkurat nå. Skal han kanskje unnlate å si at Intel setter ned prisene da? Bare for at det skal være rettferdig ovenfor AMD? Synes det må være måte på kverulering fra din side Falcon_

Lenke til kommentar

Fatter du ikke at han bare kan sammenligne de priser som faktisk er oppgitt. Han kan jo ikke gjette seg til at AMD kanskje setter ned prisene. Hvordan kan du si at det ikke er rettferdig? Det er jo det mest rettferdige å gjøre akkurat nå. Skal han kanskje unnlate å si at Intel setter ned prisene da? Bare for at det skal være rettferdig ovenfor AMD? Synes det må være måte på kverulering fra din side Falcon_

Man må jo bare ha noe å samenligne med frem til AMD setter ned prisene, vist de gjør det da. Men det blir lixom sånn foreløbig.Kan hende AMD ikke kan sette prisene ned meir. bortsett fra a32 da.

Lenke til kommentar

Du tar feil, jo. Du sammenligner kommende Intel-priser med "gamle" AMD-priser. Om du kjenner til hvordan markedet fungerer, skjønner du selvfølgelig at prisnedgang fra en aktør presser den andre aktøren til å følge etter. Hvorfor har det seg at du aldri kan innrømme at du tar feil, sånn generelt?

Fatter ikke at dere kan hevde at jeg tar feil her, Jeg bruker de prisene som er kjent og som sagt tidligere kommer amd med lavere priser ja da må denne sammenligningen justeres, men inntil da er dette helt matematisk korrekt.

Du hevder at jeg aldri kan innrømme feil, hvor har du det fra??

Selvfølgelig har jeg også feil iblandt og jeg har faktisk beklaget feil på forumet.

Problemet ditt er vel heller at jeg i de fleste tillfeller har dekning for det jeg sier noe som tydeligvis irriterer deg kraftig.

Lenke til kommentar
Det mest fornuftige er å vente ca 14 dager da går prisen på P4 ned og da vil en 2,8 koste ca 1900 og skal du ha en tilsvarende xp blir det en 3000+ den koster 400 kr mer og er elendig å klokke. eller en P4 3,0 vil da koste 2600 mot en xp 3200+ til 4340.-

Jeg sier at du tar feil her om AMD setter ned sine priser og det nekter du på.

Kom med slike sammenligninger når den datoen er kommet for AMD vil svare på Intel sine priser! Du bare villeder folk med å tro at Intel kommer til å bli like billig som AMD med slike poster og uten å ha noe som helst aning hva AMD kommer til å gjøre...

Men det er fint at du opplyser om at det kommer et prisnedsettelse fra intel, men la det bli med det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...