Svigermors drøm Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Hei ! I dag så fant jeg ut at på min bærbare så funker grafikkortet kun på VGA-utgangen og ikke HDMI utgangen som jeg har brukt i over ett år. Dataen er en Asus X53S fra tidlig januar 2012. Skjermen jeg bruker er en Acer S240HL som er rundt 1 år gammel. Skjermkortet som sitter inni den bærbare er nVidia Geforce GT 540M Cuda - 2 Gb. I dag så byttet jeg derfor fra HDMI-kabel til VGA-kabel og skjermoppsettet har kuket seg maks. Legger ved bilde. Det er skjerm 3 jeg vil ha vekk, den ødelegger skjermsystemet mitt. Hvordan fjerner jeg den? Det er skjerm 3 som er koblet til skjermkortet mens skjerm 2 er min eksterne skjerm som tydeligvis fortsatt er koblet til Intel HD Graphics 3000, selv om jeg kun har 1 VGA-utgang på dataen. Skulle gjerne hatt min eksterne skjerm over på VGA-utgangen. Nå får jeg ikke tak i nVidia grafikkinnstillinger heller på grunn av shaiten. Skal prøve å bytte over til HDMI igjen for å se om det funker. Nå fikk jeg tak i nVidia Kontrollpanelet, men det løser ikke problemet mitt. Edit: Jeg fikk det til. Ved å koble vekk skjermen fra VGA fikk jeg muligheten til å fjerne skjermen. Problemet mitt er nå hvordan jeg kan få skjermen på skjermkortet sitt VGA. Endret 23. mai 2014 av Svigermors drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå