ehd Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei Har en ASUS laptop hvor jeg plutselig ikke får nedlastet bilder fra minnekortleser eller kamera. Andre USB dingser som minnepenn, ekstern harddisk og trådløs mus virker Noen som har innspill? Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Kan du se bildene når du kobler til kamera/minnekort? Hvis du ikke får opp minnekortet i det hele tatt kan det være minnekortleserdriveren som må oppdateres. Sjekk at skrivebeskyttelsen er av på minnekortet. Noen feilmeldinger ved kopiering av bildene? Lenke til kommentar
ehd Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Kan du se bildene når du kobler til kamera/minnekort? Hvis du ikke får opp minnekortet i det hele tatt kan det være minnekortleserdriveren som må oppdateres. Sjekk at skrivebeskyttelsen er av på minnekortet. Noen feilmeldinger ved kopiering av bildene? Det skjer ingenting når jeg kobler til kameraet. Kjøpte ny minnekortleser, Hama usb 3.0 card reader, etter at dette problemet oppstod. Da jeg koblet den til første gang, så kom den vanlige melding opp om at enhetsdrivere lastes ned eller noe i den duren. Men så kom det opp melding om nedlasting eller tilkobling mislyktes. Og når jeg nå kobler den til skjer det ingenting. Har søkt etter driver, men på Hama sin side finner jeg ikke til denne, På baksiden står 00039878 og det finner jeg ikke på Hama siden. Det eneste som er gjordt med laptopen så vidt jeg vet i mellom at oppkobling av kamera virket og at det sluttet å virke for en uke siden, er en Windows oppdatering. Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Har du prøvd å koble til en annen PC? Finner heller ingen drivere til kortleseren din. Det er nok fordi det bare er drivere til XP,Win98 etc. Fant kortleseren din her, og under downloads er det bare en manual. Windows 7 blir vel regnet som "plug and play" hvor windows finner driver og laster ned. Fungerer andre USB tilkoblinger? Tenker spesielt på minnepinne. Ta en titt i device manager og se om du får opp enten kamera eller kortleser. Sjekk link. Endret 24. mai 2014 av Hawkis Lenke til kommentar
y tho Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Når du kobler til kameraet. Skrur du da på kameraet? Lenke til kommentar
ehd Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Har du prøvd å koble til en annen PC? Finner heller ingen drivere til kortleseren din. Det er nok fordi det bare er drivere til XP,Win98 etc. Fant kortleseren din her, og under downloads er det bare en manual. Windows 7 blir vel regnet som "plug and play" hvor windows finner driver og laster ned. Fungerer andre USB tilkoblinger? Tenker spesielt på minnepinne. Ta en titt i device manager og se om du får opp enten kamera eller kortleser. Sjekk link. Har prøvd kameraet i en fotobutikk og de sa det virket både på Pc og Mac. Minnepinne, ekstern harddisk, trådløs mus og DAC tilkoblet med usb virker. Lenke til kommentar
ehd Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Når du kobler til kameraet. Skrur du da på kameraet? Ja, kobler til, starter EOS Utility og slår på kamera. Har gjordt det slik i åresvis. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Du har fått virus, kjør windows essentials, så får du slettet det viruset. Kjør en fullstendig scan.Jeg hadde samme problemt inntil jeg kjørte en virusscan. Nå kan jeg laste ned bilder fra mitt Canon camera som virket i begynnelsen, men plutselig kunne den ikke finne bildene som skulle lastes ned.Her er viruset som du må fjerne: http://www.411-spyware.com/no/fjerne-fakesysdef-trojanBmOnline Endret 24. mai 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå