BuffyAnneSummers Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Så.. hva må man tenke på før en reise til usa?Så langt har jeg blitt godkjent via ESTA, sjekket at jeg har ett e-pass (pass med mikrochip) og at det er maskinlesbart.Sliter litt med reiseforsikring. Hvilke forsikring anbefales her? Hvilket selskap? Kan man forsikre seg for kun perioden man er der? Eller må man forsikre seg for ett helt år om gangen? Har IKKE lyst til å bli syk i USA uten forsikring..!! Lenke til kommentar
sector Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Anbefaler på det varmeste å ha reiseforsikring!!! Du kan få uante store regninger, skulle det skje noe uforutsett, hvis du ikke har. Selskap skal ikke jeg anbefale, men jeg har reiseforsikring i Tryg, gjennom min fagforening på jobb. Ethvert forsikringsselskap tilbyr vel også reiseforsikring. I tillegg er det en del kredittkort som og har en reiseforsikringsdel i seg, slik som Sparebank1 sitt Visa Gull. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Det er også verdt å se om du er dekket av dine foreldres reiseforsikring, spesielt hvis du er student og er folkeregistrert på samme adresse som dine foreldre. Da kan det godt hende at du er dekket av deres reiseforsikring(er). Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Bor alene så det er jeg nok ikke. sector, tror du at DNB sin mastercard har dette? Hvor kan jeg lese om dette? Burde jeg bare gjøre det enkelt og bestille reiseforsikring i banken min? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Europeiske tilbyr enkeltreiseforsikring: http://www.europeiske.no/web/no/europeiske.nsf/noframes/CBB1B5A7D170F7BCC1256F650041F48F Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Bor alene så det er jeg nok ikke. sector, tror du at DNB sin mastercard har dette? Hvor kan jeg lese om dette? Burde jeg bare gjøre det enkelt og bestille reiseforsikring i banken min? Bor også alene på hybel, men folkeregistrert hjemme og da er jeg dekket. Flere av DNB sine kort har reiseforsikring, men de gjelder vanligvis kun om mer enn 50% av reisen er betalt med det aktuelle kortet. Lenke til kommentar
sector Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 https://www.dnb.no/portalfront/dnb/nedlast/privat/avtaler/reiseforsikring-kort-avtalevilkaar.pdf Du kan lese om vilkårene i dette pdf-dokumentet, og se om det klarer seg for deg, eller om du bør ordne en egen reiseforsikring. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Europeiske tilbyr enkeltreiseforsikring: http://www.europeiske.no/web/no/europeiske.nsf/noframes/CBB1B5A7D170F7BCC1256F650041F48F Koster over 1000 kr å forsikre seg for kun en måned, så da er det jo like greit å gå for DNB sin forsikring? (beste, som dekker mer enn standard reiseforsikring, koster ca 1500 kr) Bor alene så det er jeg nok ikke. sector, tror du at DNB sin mastercard har dette? Hvor kan jeg lese om dette? Burde jeg bare gjøre det enkelt og bestille reiseforsikring i banken min? Bor også alene på hybel, men folkeregistrert hjemme og da er jeg dekket. Flere av DNB sine kort har reiseforsikring, men de gjelder vanligvis kun om mer enn 50% av reisen er betalt med det aktuelle kortet. Da kan jo det funke hvis jeg betaler billettene med mastercard? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå