nutini Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Slitt vegg Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei, Nutini. Slike motiver får tankemaskineriet i gang, - hva er årsaken til at en bygning ikke lenger blir tatt vare på ? Sykdom, død eller konkurs ? Umoderne, utrangert bygning ? Vi kan bare spekulere, og håpe at noen vil bry seg om å ta vare på en fasade på en bygning som en gang sannsynligvis kanskje hadde en nyttig / viktig funksjon ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Her holder jeg en knapp på V2 der perspektivet er rettet opp. Men helt fornøyd er jeg ikke da du har linje direkte ut i krysset nede til høyre. Et høyrekutt på 6-10 mm vil rette det for elementer og linjer ut i hjørnene gir sjelden godt perspektiv og spenning i bildet om det ikke er snakk om symmetri der flere hjørner blir brukt for å få en spesiell virkning. Ellers har jo'n Albert tatt seg av spekulasjonene. Roar Lenke til kommentar
nutini Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Hei, Nutini. Slike motiver får tankemaskineriet i gang, - hva er årsaken til at en bygning ikke lenger blir tatt vare på ? Sykdom, død eller konkurs ? Umoderne, utrangert bygning ? Vi kan bare spekulere, og håpe at noen vil bry seg om å ta vare på en fasade på en bygning som en gang sannsynligvis kanskje hadde en nyttig / viktig funksjon ! Vennlig hilsen Albert. Hei Albert,takker for utfyllende spekulasjoner. Dette er en liten bygning som står like ved veien ut til Stavneset fyr og som antageligvis hører til det delvis nedlagte gårdsbruket på andre siden av veien. Virker som om det ikke har vært i bruk på en god stund. Arvid. Lenke til kommentar
nutini Skrevet 24. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2014 Her holder jeg en knapp på V2 der perspektivet er rettet opp. Men helt fornøyd er jeg ikke da du har linje direkte ut i krysset nede til høyre. Et høyrekutt på 6-10 mm vil rette det for elementer og linjer ut i hjørnene gir sjelden godt perspektiv og spenning i bildet om det ikke er snakk om symmetri der flere hjørner blir brukt for å få en spesiell virkning. Ellers har jo'n Albert tatt seg av spekulasjonene. Roar Hei Roar. Ja jeg la ut en versjon 2 fordi jeg syntes versjon 1 helte noe mot venstre,skjevt blir det uansett fordi selve bygningen ikke er helt rett. Har også lagt ut en versjon 3 med kutt på høyre side,vet ikke om du synes det hjalp ? Ellers så synes jeg det er flott med slik konstruktiv tilbakemelding. Takk Roar. Arvid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg