Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker at jeg skal oppgradere maskinen min i løpet av sommeren.

Den er ikke så veldig problematisk men skader jo ikke å være litt frempå med deler :)

Litt usikker på hva jeg bør bytte ut for best ytelse, så dette er det nåværende maskinvaren jeg har.

Oppgraderingspakke Intel - Core i5 2500K

https://www.komplett.no/oppgraderingspakke-intel-core-i5-2500k/649116

ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA

https://www.komplett.no/asus-geforce-gtx-760-2gb-physx-cuda/784202

Noctua NH-U9B SE2 CPU Kjøler

https://www.komplett.no/noctua-nh-u9b-se2-cpu-kjler/572572

Corsair CX 750M, 750W PSU

https://www.komplett.no/corsair-cx-750m-750w-psu/773377

WD Desktop Green 2TB

https://www.komplett.no/wd-desktop-green-2tb/760514

Hvis noen har tips om hva jeg bør bytte ut setter jeg pris på det :)

Annet en en SSD i tillegg så vet jeg ikke helt hva jeg bør skaffe meg.

PS. Bruker maskinen til mye spill og litt redigering av filmer og små laging av div apps/spill.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, vil nok si skjermkort kanskje?

Et Gigabyte 280X - FRI FRAKT

Godt mulig du kan klare å selge det gamle skjermkortet for 700-500 kr avhening hvor gammelt og hvor mye det er brukt. Men nå er ikke det så veldig stor oppgradering da det kortet er ganske så lik GTX 770 bare med 1 GB mere ram. Men det overklokkes lett.

Skjermkort som GTX 780 eller R9 290 kan jo også vurderes, men blir vel noe dyrt.

Ellers vet jeg ikke om du overklokker? Siden du har noctua kjøler.

SSD disk er jeg enig i, Samsung 840 er god, den kan du få tak i på lefdal\elkjøp\expert til en god pris, lurest å bestille på nett og hente i butikk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vel, vil nok si skjermkort kanskje?

Et Gigabyte 280X - FRI FRAKT

Godt mulig du kan klare å selge det gamle skjermkortet for 700-500 kr avhening hvor gammelt og hvor mye det er brukt. Men nå er ikke det så veldig stor oppgradering da det kortet er ganske så lik GTX 770 bare med 1 GB mere ram. Men det overklokkes lett.

Skjermkort som GTX 780 eller R9 290 kan jo også vurderes, men blir vel noe dyrt.

Ellers vet jeg ikke om du overklokker? Siden du har noctua kjøler.

SSD disk er jeg enig i, Samsung 840 er god, den kan du få tak i på lefdal\elkjøp\expert til en god pris, lurest å bestille på nett og hente i butikk.

Skjermkortet er ikke mer en ca 6 mnd gammelt så er ikke veldig brukt og har heller ikke klokket verken CPU eller skjermkort.

Grunnen til at jeg har Noctua vifta er fordi jeg trodde maskinen ble for varm siden den skrudde seg av men viste seg at problemet var PSU relatert .

tror det eldste jeg har i maskinen er RAM, MB og CPU , de er vell 3 år gammelt nå tror jeg.

Lenke til kommentar

Vel har skjedd så lite på prosessor siden 2007 så det er lite å oppgradere.

Rambrikkene er neppe så veldig mye å oppgradere med mindre du skulle drive med mye multitasking eller videoredigering.

Så er bare SSD disken og skjermkortet, men bare så det er sagt så bør du helst oppgradere GTX 780 eller R9 290 om du er villig legge så mye penger i det. Altenativt er det å vente.

God mulig skjermkortet du har da er verdt 1300 kr brukt, men er ikke sikkert du får solgt det til den prisen.

Lenke til kommentar

Rambrikkene er neppe så veldig mye å oppgradere med mindre du skulle drive med mye multitasking eller videoredigering.

Så er bare SSD disken og skjermkortet, men bare så det er sagt så bør du helst oppgradere GTX 780 eller R9 290 om du er villig legge så mye penger i det. Altenativt er det å vente.

God mulig skjermkortet du har da er verdt 1300 kr brukt, men er ikke sikkert du får solgt det til den prisen.

Den er god :) takk for hjelp , skal holde øynene oppe i sommer for kort på salg så er det kanskje litt billigere :)

Lenke til kommentar

Har du ligget i koma siden 2007..?

Må si jeg blir litt provisert av dette innlegget,

Ja det har skjedd noe, men å oppgradere, er vel ikke så lønnsomt egentlig, man klokker selv med en dårlig chip, forbi haswell, uten særlig problemer er kun snakk om 10 prosent per generasjon så ca 30% mere ytelse, er det virkelig verdt å betale 3000-4000 kr for ny hovedkort og cpu?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har du ligget i koma siden 2007..?

Må si jeg blir litt provisert av dette innlegget,

Ja det har skjedd noe, men å oppgradere, er vel ikke så lønnsomt egentlig, man klokker selv med en dårlig chip, forbi haswell, uten særlig problemer er kun snakk om 10 prosent per generasjon så ca 30% mere ytelse, er det virkelig verdt å betale 3000-4000 kr for ny hovedkort og cpu?

Du må gjerne bli provosert, men det var du som slengte ut en påstand om at det har skjedd lite på 7 år.

Da må du jammen gjøre hjemmeleksene dine om igjen.

Det som var på topp i 2007 blir i dag kjørt i ringer rundt av langt rimeligere og mer strømgjerrige CPU'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...