[email protected] Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei Jeg har en gammel (ca. 4 år) lap-top av typen HP envy 15-1190eo, jeg tror detter er første generasjon av serien og har hatt mye problemer med den siden starten av. Nå derimot er den helt død fordi jeg ikke klarer å få strøm til å skru den på. Jeg har hatt problemet lenge, men vanligvis har det fikset seg selv ved å bare drar ut og sette inn kabelen på nytt helt til den fungerer. Når den først fungerer så er det ikke noe problem med kontakten før jeg evt kobler den ut og inn igjen. Det rare er at selv om ikke pc'en kan skrus på så har USB-adapterene strøm og jeg kan lade mobiltelefon og ha en ekstern vifte som går rundt. Sitter derfor og lurer på hvor problemet sitter... Noen her som vet eller har noen forslag om hva det kan være? Skulle gjerne ha den på en siste gang før jeg skal bytte den ut. På forhånd takk Lenke til kommentar
Zatsyre Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Kan alltids sende den inn som reklamasjon( 5 år). Hørest ut som hovedkortet får strøm, å da kan det vere ram eller CPU som kan ha tatt kvelden. Om du har noe viktig på pcen så er det ganske enkelt å skru opp lokket på undersiden og ta ut hardisk, koble den til en annen pc og hente ut filene. Du kan og kjøpe adapter til den og bruke den som ekstern hardisk. https://www.komplett.no/icy-box-ib-252stu3-hdd-kabinett/760845 Om du velger å sende den inn som reklamasjon så er det lurt å kopiere filene. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Takk for tips. Men hvorfor skulle RAM eller CPU fungere noen ganger og andre ganger ikke om de første blir ødelagt. Har jo hatt problemet med strømmen lenge, det er bare nå den streiker helt. Det eneste som forandrer seg fra at den fungerer til at den ikke fungerer er strømkabler ut og inn igjen. Ingen slag eller støyt av noen slag. Kan det ha noe bed biosen å gjøre? Hva skjer for eksempel om batteriet til biosen går ut? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Ta ut batteriet, vent 2 min, plugg i lader, start maskin. Slå av maskin, sett inn batteri & lader, start maskin. Fungerte dette? Endret 26. mai 2014 av Gjest Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Nope, kommer aldri dit at ledlyset som sier at pcen har strøm lyser. Selv om USB funker da... Men har skrudd opp pcen og sett inni, finner ingen løse kabler eller dårlige kontakter. Kan det være strømforsyning eventuelt? Så prisene for de hos HP og det var alt for dyrt. Tenkte at om det kan være samme problem som når den koblet i en usertifisert iPod-lader at den vet at den har en lader, men nekter å lade fordi det er en "uekte" lader.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå