Gå til innhold

Billig og stille bærbar til student.


bernini

Anbefalte innlegg

Oisann, her har det vært mye diskusjon.

 

Har snakket med min bror nå. Han var ikke interessert i mac desverre, så det må bli pc-pc. Litt dumt egentlig siden den hadde passet perfekt for han.

De samme kravene som før gjelder, men max pris er nå 12000, det kan vel holde til en certino. Som noen sa litt oppi her, så er jo det mulig å kjøpe brukt. Jeg vil gjerne vite noen eldre maskiner som er stillegående.

 

Altså: Han skal ha en stille, liten maskin av god kvalitet med cd brenner som ikke overstiger 12000 kr. Trenger ikke være certino hvis det finnes andre billigere og stillegående alternativer og det skal ikke være iBook

 

Selv om 12000 er maks, er det jo hyggeligere hvis et billigere alternativ finnes

 

Noen som vet hvem som forhandler Asus bærbare?

 

Takker så mye for svar

 

- gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men de hadde ikke M2000N eller M3000N, som barbara.no har testet. Men de ser ut til å være for dyr uansett :(

 

Edit: Hvordan er støynivået på mobile celeron og athlon xp-m maskinene?

 

EditII: Hva er det nærmeste du kommer ibook i pc-verdenen?

 

- gordito

 

Du spør etter en maskin som ikke finnes. Et alternativ vil være å lete etter en brukt maskin i Dells D-serie (evt. X-serien). Ellers så har du jo IBM sin X-serie. Har sett eldre modeller til salgs for rundt 11-12 000, men det begynner å bli en stund siden.

 

Det virker som markedet for bærbare pc-er har delt seg i to når det gjelder vekt:

 

1) De som veier 2.8-3.2 kg

2) De som veier under 2 kg

 

I tillegg har det gått inflasjon i skjermstørrelse. Hvor har det blitt av 12,1"? Virker som om de aller fleste vil ha 15".

 

Jeg foreslår at broren din rett og slett kjøper seg en av disse 10 000-kronersmaskinene som alle butikkene hiver etter folk nå om dagen.

 

swanky

Lenke til kommentar
De 10000 kroners pcene har vel et fryktelig støynivå?

 

Easy Note T så ganske interessant ut. 2,4 kg, tynn, stille, pen å se på. Men har ikke sett noe til den. Vet noen hvor du får tak i en slik?  

 

Noen som har erfaring med Dell D500? Tror jeg går for den. Hvis noen ikke har noen invendinger da?

 

- gordito

 

Den er nok vanskelig å få tak i norge. Nærmeste landet der packard-bell har den på hjemmesidene er i England.. Har sendt x-antall mail til packard-bell norge, men aldri fått noe svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
 

Men de hadde ikke M2000N eller M3000N, som barbara.no har testet. Men de ser ut til å være for dyr uansett 

 

Edit: Hvordan er støynivået på mobile celeron og athlon xp-m maskinene?

 

EditII: Hva er det nærmeste du kommer ibook i pc-verdenen?

 

- gordito

 

Du spør etter en maskin som ikke finnes.

 

Hvorfor finnes ikke denne maskinen? (regner med at det er m3000n du sikter til)

http://usa.asus.com/PRODUCTS/NOTEBOOK/M3000N/OVERVIEW.HTM det ser da ut til at den finnes.......

 

men hvor får jeg tak i denne maskinen i Norge???

vil gjerne ha denne, da det er en av de få laptopene jeg har sett (unntatt pBook) som faktisk ser bra ut i en grei pris/ytelse/vekt-klasse..

 

hvis barbara.no redaktøren har noe info om m3000n så er jeg takknemlig..

 

mvh soniX...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...