Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sprengning

Emancipate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide å skaffe seg keyboard kanskje? :wee:

Går ut fra at de har tillatelse til å bruke det sprengstoffet og den mengden de bruker... Tror egentlig ikke poenget om hvor du må ut med pianostemning kommer til å endre hvordan de sprenger. Mindre eksplosjoner vil jo igjen kunne koste mer enn pianoet, i tapte arbeidstimer etc... Og folk flest vil jo gjerne at dem skal bli fort ferdig.

Lenke til kommentar

Går ut fra at de har tillatelse til å bruke det sprengstoffet og den mengden de bruker...

Hvorfor gjør du det? Det var helt nylig en tilsvarende sak der noen hadde sprengt for hardt i forhold til regelverket. Så hva er regelverket?

Fort ferdig blir de i hvert fall ikke. De har holdt på i ukesvis (månedsvis?).

Mindre eksplosjoner vil jo igjen kunne koste mer enn pianoet

Tilsvarende vil det koste meg mindre å stjele lommeboka di enn å bruke mine egne penger.
Lenke til kommentar

Hehe. Nå sprer nok vibrasjonene seg ganske så kraftig, så ikke sikkert det er noen vanvittig forskjell på ditt hus, og de som bor nærmere.

Jeg kan ikke si deg loven, for den kjenenr jeg ikke til, så venter å ser om noen andre kommer med det. Spørsmålet er dog hva du kan gjøre med det? Du vet vel ikke hvor mye sprengstoff de har brukt? Og om de så ønsket å si det til deg, så er det vel fort gjort å juge litt?

Så det måtte i så fall vært å sende inn en bekymringsmelding eller noe slikt, så kan folk med peiling komme å undersøke. Kanskje?

Går ut fra at de har tillatelse til å bruke det sprengstoffet og den mengden de bruker...

Tilsvarende vil det koste meg mindre å stjele lommeboka di enn å bruke mine egne penger.

Ganske sikker på at det er en rimelig dårlig sammenligning. :huh:

Lenke til kommentar

De har grenser for hvor store rystelser bygg og konstruksjoner i nærheten skal ha. Om du kjenner vibrasjoner ved sprengning, så be dem henge opp måler på grunnmuren din. De er normalt en grense på 30-40 ... men kan komme opp i mer, og da kan de bli erstatningspliktige for alle skader..

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det er en rimelig dårlig sammenligning. :huh:

Ihvertfall hvis du feilsiterer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...