Gå til innhold

Oppgradere G73JH


Anbefalte innlegg

Hei, har bestemt meg for å oppgradere litt på min Asus G73JH, som begynner å bli litt gammel nå. Har kjøpt https://www.komplett.no/samsung-ssd-840-evo-120gb-oem/791617 . Og så tenker jeg å oppgradere fra 4 GB ram til 8 GB. Det jeg lurer på er om jeg vil merke forskjell med å oppgradere RAMen, og hva slags RAM jeg skal velge.

 

Vil for eksempel https://www.komplett.no/kingston-ddr3-hyperx-blu-1600mhz-8gb/639465 passe i den?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme laptopen. Hvis du skal bruke laptopen til spill så vil det ikke hjelpe noe særlig å oppgradere rammen. Grafikkortet som står i Radeon 5870 er temmelig utdatert så da bør du isåfall bytte grafikkort..

Prosessoren som står i er heller ikke noe å skryte over.

 

Jeg blir hvertfall å kjøpe Asus sin nye gamerlaptop snart: https://www.komplett.no/asus-g750jz-173-full-hd/809845

 

Igjen så avhenger det av hva du skal bruke laptopen til. Hvis du driver med videoredigering er det om å ha størst mulig prosessor og mest mulig ram. Driver du med spill er det grafikkortet som teller mest. En SSD gjør oppstart og selve Windows litt kjappere.

Endret av Reptilia
Lenke til kommentar

Har stasjonær så vil ikke bruke mer penger på en ny datamaskin. Jeg var jo ganske fornøyd med den før når den var ny, men nå har broren min fått ha den i et par år, og nå er den så super treig at det er trist. Jeg håper bare den klarer å kjøre de fleste spill på low settings og blir en del raskere med SSDen.

Lenke til kommentar

Har stasjonær så vil ikke bruke mer penger på en ny datamaskin. Jeg var jo ganske fornøyd med den før når den var ny, men nå har broren min fått ha den i et par år, og nå er den så super treig at det er trist. Jeg håper bare den klarer å kjøre de fleste spill på low settings og blir en del raskere med SSDen.

 

Jeg kan spille de mest krevende spill på low settings som Metro: Last Light

Først og fremst må du rengjøre de to viftene som sikkert er full av støv. Det senker temperaturen betraktelig. Er et helsikes liv å rengjøre viftene på denne denne typen laptop, så derfor ville jeg satt kjeften mot vifteutgangen og bare blåst alt jeg klarte. Fikk ned temperaturen 40 grader ved å gjøre det. Deretter formaterer du laptopen og innstallerer alle driverne på nytt.

 

Min ble 3 ganger så kjapp etter at jeg gjorde dette.

Lenke til kommentar

Apropos gpu oppgradering. Folk har oppgradert med 7970m. Eg selv hadde klart å oppgradere min g73jh med nvidia gtx 770m fra dell. Med ein ssd og maskinen ble på samme ytelse level med g750jx spillmessig.

Men det er ikke enkelt jobb så anbefaler bare til de med kunskap.

Har solgt den nå :(

Lenke til kommentar

Du kan finne manualer og videoer og billige grafikkort på nettet. Det er en billig oppgradering i stedet for og kjøpe ny pc. Det er ikke så vanskelig som du tror. Du kan også kjøpe deg en kraftigere cpu billig. Denne maskinen støtter ganske kraftig hardware orginalt. Da har du en god bærbar spill pc til en rimelig penge !!!

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satset på å kjøe en ramme som ikke er designet til maskinen, da det er forskjellige festeanordninger, skruehull og utforming som er annerledes.

 

Det viktigste er jo at disken ikke beveger seg rundt omkring, og at den er fast tilknyttet SATA og strøm. Jeg har festet flere av mine disker vha teip, plastikkbiter o.l.. Ha tanken om tilstrekkelig kjøling i bakhodet, så løser det seg nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...