Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjerm-problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Starter en ny tråd siden tittelen på den gamle er missledende i forhold til problemet nå.

Altså, problemet er at etter jeg installerte den andre driveren "Intel VGA" eller noe liknende og restartet PCen startet den først som normalt, viser sekundet med BIOS-skjermen og hopper til windows, Det står Windows i et sekund akkurat som om at det skal starte opp, men i stendet blir det svart. Jeg ser musepekeren på skjermen fremdeles da.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket skjermkort har du? Har du prøvd med Driver CD som fulgte med skjermkortet?

Det gode her er at du får opp windows bildet, så det er nok noe driver feil her og.

Har ikke installert skjermkortet enda, jeg bruker Intel Graphics, har ikke hatt noe problem med dette da. Har MSI GeForce 760

Endret av Reaver
Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort har du? Har du prøvd med Driver CD som fulgte med skjermkortet?

Det gode her er at du får opp windows bildet, så det er nok noe driver feil her og.

Har ikke installert skjermkortet enda, jeg bruker Intel Graphics, har ikke hatt noe problem med dette da.

Men har du intel (integrated?) graphics da?

https://www.komplett.no/msi-z87-g43-socket-1150/782066

Ja.

Lenke til kommentar

Hvilken CPU har du?

Og vet du hvor du lastet ned intel driveren?

Prøv å trykk F8 jevnlig etter at du starter pc'en isteden for å holde inne

Jeg tok disken som kom med hovedkortet mitt og lastet ned intel driveren og har en Intel i5-4670K

Det hjalp å trykke jevnlig

Endret av Reaver
Lenke til kommentar

Prøv å kjør i sikkermodus å fjern Intel driverne. Har selv ikke de driverene, slår av det intergrerte "skjermkortet" i CPUen via BIOS. Skal ikke kunne trenge desse da du har et dedikert skjermkort utenom. Så er det bare å peise på med NVIDIA driverne til skjermkortet ditt :p

Endret av Voodey123
Lenke til kommentar

Hvis du kommer inn i safemode trenger du ikke noe gjennoppretting

Jeg ville gjennopprette uansett, siden jeg klarte å rote til. Trykte Total installer som det står i manualen og nå skal jeg restarte snart.

Lenke til kommentar

Er det noe mer jeg trenger etter å ha installert dette? Skal jeg bare komme meg på nett osv.? Må man laste ned Utility?

Har du fått ordnet med driverne til grafikkortet? Spørs vel litt hvilket operativsystem du har. Mener windows8 har lan drivere ferdiginstallert.

Lenke til kommentar

Er det noe mer jeg trenger etter å ha installert dette? Skal jeg bare komme meg på nett osv.? Må man laste ned Utility?

Har du fått ordnet med driverne til grafikkortet? Spørs vel litt hvilket operativsystem du har. Mener windows8 har lan drivere ferdiginstallert.

Har WIn7 64bit, men når jeg restartet nå ble det svart igjen -.-

Lenke til kommentar

Stor sjanse for at du må laste ned lan-driverne da ja. Om du bare bruker nettverksporten som er på hovedkortet, er det bare å gå på hjemmesiden til den fabrikanten og søke opp kortet ditt, og få lastet ned driverne til lan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...