Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen 1T vår 2014

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt eksamen selv, må si jeg syntes eksamen bare blir vanskeligere å vanskeligere.

Muligens de tar høyde til at folk har begynt å bruke mere data.

Har dessverre ikke muligheten til å legge ut heftet.
Men har det her om det er en spesiell oppgave du lurer på.

Lenke til kommentar

Synes siste oppgave på del 1 og del 2 var vrien

Resten var greit

Enig, vet ikke om jeg gjorde siste oppgave del 1. rett i det hele tatt. Men hvis jeg gjorde rett så var den lett.

Siste oppgave på del 2 var heldigvis bare 2 poeng, var helt fortapt på den.

Greide heller ikke å forklare/hadde heller ikke tid, til å forklare hvorfor den med minst omkrets var likebeint i oppgave 8.

Syntes det er synd at oppgaver bygger på hverandre, hvis man sliter på oppgave 8 del 2 greier man så fall ikke oppgave 9. Vet ikke om denne eksamen var så ille på det, men mange ganger tenker jeg at man må ha informasjon man finner i tidligere oppgaver for å greie neste. F.esk noen vet sikkert hvordan man finner Areal, men har ikke sjanse til å gjøre det siden de har ikke nummer-ene fra tidligere oppgaver hvor man kanskje må bruke cosinus settingen. Og mister da fort poeng på grunn av det.

Vet ikke om det er bare jeg som føler det, men syntes også ting bare blir vanskeligere og vanskeligere. Del 1 Oppgave 2, regn ut og skriv svaret så enkelt som mulig, potens og brøk var mye vanskeligere enn tilsvarende oppgaver i gamle eksamenshefter. Samme gjelder oppgave 3, 4 & 6. Syntes også 8,9,10 var vanskeligere enn tidligere.

Oppgave 5 del 2, ser at jeg har greid å bytte pluss med gange et sted i besvarelsen, og har fått feil svar. Men så er alt ellers riktig. Håper sensor greier å se igjennom fingrene på sånt.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Nei takk gud for det.. Men tror det er noen som har lagt ut løsningsforlag på mattematikk.net da jeg søkte. Ikke det at jeg helt forstår hvorfor du egentlig ønsker løsningsforslaget ETTER at du har hatt eksamen?? :wee:

For å få en pekepinn på hvilken karakter du får? Det er jo tross alt en mnd en må vente. Jeg sjekket løsningsforslaget rett etter at jeg kom hjem fra 1T-eksamen i fjor. Da slapp jeg å bekymre meg i en mnd om jeg fikk 6 eller ikke på eksamen.

Lenke til kommentar

Nei takk gud for det.. Men tror det er noen som har lagt ut løsningsforlag på mattematikk.net da jeg søkte. Ikke det at jeg helt forstår hvorfor du egentlig ønsker løsningsforslaget ETTER at du har hatt eksamen?? :wee:

For å få en pekepinn på hvilken karakter du får? Det er jo tross alt en mnd en må vente. Jeg sjekket løsningsforslaget rett etter at jeg kom hjem fra 1T-eksamen i fjor. Da slapp jeg å bekymre meg i en mnd om jeg fikk 6 eller ikke på eksamen.

Aaah. Så fint å vite da ;)

Lenke til kommentar

Gled dere til r2 dere ;)

Den var bent frem etter nesen. De har jo i realiteten sluttet med "sekseroppgaver" på eksamen :p

Kanskje de bare ikke så bryr seg så mye før de går over til tre timer uten hjelpemidler og to med?

Det har vært sånn en stund. De er vel redde for at ikke toppkarakterene i realiteten ikke skal bli brukt. De vanskeligste oppgavene i bøkene blir sjeldent gitt i hjemmelekse...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...