Gå til innhold

hjelp meg med å finne hodetelefoner


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

God dag alle sammen

 

Jeg søker etter noe i 1000-1500 området som må være over øre. Jeg liker best å høre på jazz, rock og gammeldags ragtime grupper. Har dessverre ikke jobb og ingen vil ta meg fordi jeg er 16 og ikke norsk til. Derfor er det prise sånn vær snill og ikke gi meg noe som koster my over 1500 grensen ;)

 

med hjertelige takk Joe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg alltid litt forsiktig med å anbefale Sennheiser HD 598 eller generelt sett sennheiser sin HD5xx serie , det er utrolig gode hodetelefoner for sitt bruk, men den noe tilbakeholdte bassen er en liten turnoff for mange. Vil vertfall anbefale å prøve dem før en kjøper de, men skal nevnest at musikk sjangrenne TS nevner skal være en noenlunde grei match, men kommer dog ann på litt type rock, ragtime har jeg ikke noe forhold til så der kan jeg ikke utale meg.

 

Beyerdynamic DT770 32 ohm er gjenganger som ofte blir anbefalt, og det med god grunn , de er utrolig gode, fleksible og likbare hodetelefoner som ikke tar så alt for mye å drive. samt de er godt innenfor TS sitt budsjett.

 

Et annet alternativ som jeg ikke har et så nært forhold til er Audio Technica ATM-M50 som får enomrt med skryt. Har prøvd dem selv over en periode , men aldri hatt dem i mitt personlige eie over en lenger tid. Dette gjør det litt vanskeligere for meg å anbefale de, men til prisen skal de vist være uslålige.

Lyd&bilde likte dem utrolig godt vertfall http://www.lydogbilde.no/test/audio-technica-ath-m50

Lenke til kommentar

http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID[]=2231&graphID[]=2941&graphID[]=2851&graphID[]=853&scale=30

 

post-143812-0-68767300-1400908923_thumb.png

 

Den største fordelen jeg opplever med dyrere Sennheiser er at man ikke blir sliten av dem på samme måte som mange andre hodetelefoner. HD 598 er ganske lik HD 650 som jeg bruker daglig, men de har en smule mindre bass, men er ellers ganske like i lydsignatur. Har du mulighet kan du jo prøve ulike hodetelefoner og se hva som passer deg. En god EQ på utstyret ditt kan jo også både dempe og øke bassen. Diskanten på DT770 blir av flere karakterisert som en smule harsk, og kurven på 32 ohm versjonen er i alle fall som å ha påslått loudness, noe som ikke forsvinner når du spiller på høyere volum, så sånn sett tar du bedre vare på hørselen din med dem om du klarer å spille på lavere volum.

Lenke til kommentar

HD 598 finnes forøvrig på Finn til anstendig pris: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48516375

 

Selv har jeg nylig kjøpt HD 558, men tror at jeg kommer til å kvitte meg med dem, både pga. det Evil-Duck nevner med lite bass i enkelte sjangre men først og fremst pga for skarp diskant, er allergisk mot den type diskant. Skulle nok ha prøvd dem før jeg kjøpte. Kan også nevne at jeg testet 770 pro og reagerte også på altfor skarp diskant for min smak, bassen var betydelig mer nærværende dog.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Personlig er jeg alltid litt forsiktig med å anbefale Sennheiser HD 598 eller generelt sett sennheiser sin HD5xx serie , det er utrolig gode hodetelefoner for sitt bruk, men den noe tilbakeholdte bassen er en liten turnoff for mange. Vil vertfall anbefale å prøve dem før en kjøper de, men skal nevnest at musikk sjangrenne TS nevner skal være en noenlunde grei match, men kommer dog ann på litt type rock, ragtime har jeg ikke noe forhold til så der kan jeg ikke utale meg.

 

Beyerdynamic DT770 32 ohm er gjenganger som ofte blir anbefalt, og det med god grunn , de er utrolig gode, fleksible og likbare hodetelefoner som ikke tar så alt for mye å drive. samt de er godt innenfor TS sitt budsjett.

 

Et annet alternativ som jeg ikke har et så nært forhold til er Audio Technica ATM-M50 som får enomrt med skryt. Har prøvd dem selv over en periode , men aldri hatt dem i mitt personlige eie over en lenger tid. Dette gjør det litt vanskeligere for meg å anbefale de, men til prisen skal de vist være uslålige.

Lyd&bilde likte dem utrolig godt vertfall http://www.lydogbilde.no/test/audio-technica-ath-m50

beyerdynamic Høres greit ut på hva jeg har lest på nettet. God lyd isolasjon er viktig for meg og fra hva jeg har lest er det suppert på dette her. Vet du hvor man kan kjøpe det I Oslo? Vil ikke bestille på nette... :D

 

Også takk så mye at du skrev så mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...