sinder18 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 i usa så har dem Shelter der du kan adoptere hunder og andre dyr helt gratis, så eg lurer på om det finnes noe sånt her i Norge? Har lyst på en hund, men når eg sjekker på Finn så skal dem ha 3000-15000 kr for en hund. det blir litt for dyrt for meg som ikke har jobb. Noen som veit? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei.For å svare enkelt først har du steder som f.eks FOD-gården som adopterer bort til de rette eierne.Samtidig bør det nevnes at hvis du syns 3000 kr for en hund er dyrt burde du nok ikke ha en hund i utgangspunktet. Hvis man regner sammen kostnaden for mat, forsikring, veterinærutgifter, kurs osv så ser man at det ikke er billig å ha hund.Det er også viktig å huske at adopsjonshunder i de fleste tilfeller har hatt mangelfull trening fra de var mindre, og vil kreve mer arbeid å bli fortrolig med. Hvis det er snakk om din første hund ville jeg ikke anbefalt å starte med en adopsjonshund. Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Hei. For å svare enkelt først har du steder som f.eks FOD-gården som adopterer bort til de rette eierne. Samtidig bør det nevnes at hvis du syns 3000 kr for en hund er dyrt burde du nok ikke ha en hund i utgangspunktet. Hvis man regner sammen kostnaden for mat, forsikring, veterinærutgifter, kurs osv så ser man at det ikke er billig å ha hund. Det er også viktig å huske at adopsjonshunder i de fleste tilfeller har hatt mangelfull trening fra de var mindre, og vil kreve mer arbeid å bli fortrolig med. Hvis det er snakk om din første hund ville jeg ikke anbefalt å starte med en adopsjonshund. eg har hatt hund før når eg var liten. så har erfaring med dem og vet hvordan eg skal trene dem og har veldig mye tålmodighet med dyr. Vetrinær og andre kostander er noe helt annet en og betale 15,000 kr for en valp. Har så mye tålmodighet til dyr att eg klarte og lære katten min og bruke toaletten som vi mennesker bruker. eg får ca 15,000 kr i måneden så penger er ikke problem, er bare det att eg synnes det og betale 15,000 kr for en valp er mye penger, dyr burde ikke koste penger, synnes det er galt og ta betalt for ett dyr. Endret 23. mai 2014 av sinder18 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Kontakt dyrebeskyttelsen. Min hund kommer fra et omplasseringssenter, han kostet da 1000 kr, og det var det vel verdt Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Kontakt dyrebeskyttelsen. Min hund kommer fra et omplasseringssenter, han kostet da 1000 kr, og det var det vel verdt Takker, sendte dem en mail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå