Gå til innhold

Vil AMD XP 2500+ gi bedre ytelse?

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Epox 9rda+ hovedkort, 2*256 Mb Apacer 3200 minnemoduler og et Ati Connect3D 9500 np softmoddet til 9700. Bruker i skrivende stund AMD XP 1800+ og kjører minnet synkront med FSB, nemlig på 133 MHz.

Vil det å gå til innkjøp av en AMD XP 2500+ med Barton- kjerne gi merkbar ytelsesøkning? Skal overklokke den så langt det er forsvarlig.

Overklokking er umulig med den jeg har nå.

Bare lurer altså. Får jo utnyttet mer av kapasiteten til minnet også, men jeg vet ikke om dette vises i spill. :roll:

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hadde en XP 1800+ før selv. Jeg merket en ganske stor ytelses forbedring når jeg byttet til XP 2500+, både tester og i vanlig bruk (spill. apps. osv..). Med RAM'en din vil du nok kunne klokke den også til rundt en 3200+ +- men det kan være at du må kjøre litt høye timings.

Hehe, de 1800+ palomino prosessorene er ikke gode til overklokking nei :wink: . Husker jeg fikk min på XP 2000+ hastighet(1.667GHz).

Lenke til kommentar
Bytta fra en sliten Tbird 1.33 @ 1.533 til en Barton 2500 @ 3200. Forskjell! Hjelpernte hvor rask gfx du har om ikke cpu er istand til å pushe data osv.

Jeg gleder meg så jævlig jeg... Sitter fremdeles på den samme gamle Tbird 1.0.

Ja... Bare litt til. Jeg føler det på meg. Du er nær! Vi skal snart møtes, en eller annen gang i fremtiden! Min ny kvern!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...