mirene Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har fått kortet som nevnt ovenfor. problemet er at det er merkelige grafik feil og effekter. 3D mark 2001SE (med patch) se helt på trynet,med masse grafikkfeil eller ikke gjenkjennelig i hele tatt. Det er lodrette striper på endel av ikonene på desktop. Det kommer lengre,loddrette lange striper her og der,på skjermen. Plutselig kan bokstaver blir "rare" når jeg skriver setninger. Noen steder,blir musepekeren til en 2X2 cm firkant med 15-20 vannrette striper. Jeg avistalerte drivere og skjermkort før jeg puttet inn det nye kortet. Instalerte driverne fra CD'en som fulgte med. En annen merkelig ting,er at under Enhetsbehandling/Skjermkort så står det et "Radeon 9800 PRO og et "Radeon 9800 PRO - Secondary Power supplyen min er på 340 watt. (har 2 X HD og DVD brenner i tilleg til Radeon kortet.) Hadde et Radeon 7000 kort i maskinen 1 ukes tid,før jeg fikk dette kortet og det funket fint. Før det hadde jeg GeForce 4600. Kortet "virker" jo...men jeg skjønner ikke HVA problemet er. Blir frustrert av dette...please hjelp ,meg. Lenke til kommentar
chil Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 har ingen aning hva det kan være egentlig. det første som slår meg er varm kort.. eller kortslutning pga feks kjølepasta.. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Noen med andre forslag ? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 I slike tilfeller ville jeg nok formatert og lagt inn OS på nytt. Men forruten dette kan det nok være en feil med kortet. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har et MSI KT3 Ultra-ARU hovedkort.....har det vert noe problem med BIOS der,i forhold til RADEON 9800PRO kort ?? Jeg har nå avinstalert kortet,og startet opp maskinen,uten å instalere drivere. Nå er det ikke noe grafikk problem på skjermen. Selv om det da selvfølgelig heller ikke lar seg spille med eller slikt. Kan jo være noe med Windows.....bare så rart at Radeon 7000 kortet fungerte ok. MEN,,,jeg har jo ikke løst problemet mitt fordet. Lenke til kommentar
chil Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har et MSI KT3 Ultra-ARU hovedkort.....har det vert noe problem med BIOS der,i forhold til RADEON 9800PRO kort ?? Jeg har nå avinstalert kortet,og startet opp maskinen,uten å instalere drivere. Nå er det ikke noe grafikk problem på skjermen. Selv om det da selvfølgelig heller ikke lar seg spille med eller slikt. Kan jo være noe med Windows.....bare så rart at Radeon 7000 kortet fungerte ok. MEN,,,jeg har jo ikke løst problemet mitt fordet. ja ikke så usansynelig er jo en noget gammelt hk, hvis jeg var eier av et så bra skjermkort ville jeg ikke latt hk og cpu?? legge en demper. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 http://home.online.no/~la-shen/Bilde%20022.jpg får du noe sånt på skjermen din?? Det fikk jeg når jeg kjopte meg ati 9800 og det der med secdorey er dvi utgangen, så det er helt normalt at du ser det. Med at du har msi kort, som jeg også har av type kt4v som skal liksom takle agp 8x men msi kortene støtter ikke noe særlig 8x så du bør jeg gjøre er å sette ned agp til 4x og slå av fastwrite i windows, og disable fastwrite i bios din. Dette bør fikse en ting for deg. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Nåja..SÅ gammelt er det ikke da. Men om noen kan hjelpe meg med svar på problemen mine,så ville jeg bli Verry Happy Lenke til kommentar
t-bird Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Heisann Jeg hadde akkurat samme problemene som du beskriver og jeg løste dem ved å installere kabinett vifter. 2 vifter bak som suger ut varmluft, samt en vifte i front som blåser så å si direkte på skjermkortet. Det er bare slik at Radeon skjermkortet (9800 Pro) blir skikkelig varmt og den "pingle" vifta som er montert fra fabrikken er i bunn og grunn bare en vits, så viss du ikke har kabinett vifter som lager noe gjennomtrekk så oppstår disse irrrterende problemene du beskriver. Lenke til kommentar
corky Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du fjernet driverne, og da ble alt ok? Hva med å prøve andre drivere da. Hvis dere leser en rekke tester på nettet (bla. på hardware.no) finner dere ut at Radeon 9800pro ikke har veldig høy temperatur. Hardware.no målte denne til rundt 50grader med åpent kabinett...de hadde ikke kabinettvifter Er temperatur problemet, hva med da å kjøpe en av VGA kjølerne som selges på www.microplex.no Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 De der stripene du snakker om, fikk jeg EN gang da jeg startet opp. Etter en omstart kom de aldri tilbake. (PowerColor Radeon 9800 PRO) Lenke til kommentar
HWE Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Funnet ut av problemet ? Har samme hovedkort, og samme skjermkort er på vei. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Funnet ut av problemet ? Har samme hovedkort, og samme skjermkort er på vei. Fungerte uten problemer. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg oppdaterte BIOS på hovedkortet.Da fosvant problemene. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå