Rubenevo Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Hei!Jeg er 17 år nå, straks 18 og går medier og kommunikasjon. Jeg aner ikke hva jeg skal bli, men vil ha en jobb som gir meg en god lønn, gjerne 1 million+. Hva burde jeg sikte etter?Er interressert i biler hvertfall, aksjer og medier Kunne og tenke meg å starte for meg selv, men aner ikke innen hva. Målet er å bli økonomisk uavhengig, for meg er det å kunne gjøre og kjøpe stort sett det jeg vil uten å måtte tenke så mye på pengene Jeg har en deltidsjobb nå, men er ikke interresert i å jobbe der etter skolen, da vil jeg ha en jobb som er godt betalt. Tenker ofte på hvordan jeg skal få til dette, og nå målene mine. Målene er jo blant annet å ha et eget hus og et par fine biler! Endret 23. mai 2014 av Rubenevo Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 For å tjene en million i året på aksjer må du ha en del mer startskapital enn det jeg tror du har. I media er det umulig å tjene så mye med mindre du er kjent, og det er du ikke. Den eneste jobben jeg tror du kan få når det kommer til bil er bilmekaniker, og du tjener langt ifra en million der. Senk forventningene dine og velg noe du synes er morsomt. Du finner ikke en jobb med begynnerlønn over en mill. Gjør du en god jobb (ensbetydende med at du driver med noe du er interessert i) vil du jobbe deg oppover i stilling og lønn. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 http://www.tu.no/karriere/2014/02/19/i-disse-yrkene-har-du-storst-mulighet-til-a-gjore-lonnskarriere Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 For å tjene en million i året på aksjer må du ha en del mer startskapital enn det jeg tror du har. I media er det umulig å tjene så mye med mindre du er kjent, og det er du ikke. Den eneste jobben jeg tror du kan få når det kommer til bil er bilmekaniker, og du tjener langt ifra en million der. Senk forventningene dine og velg noe du synes er morsomt. Du finner ikke en jobb med begynnerlønn over en mill. Gjør du en god jobb (ensbetydende med at du driver med noe du er interessert i) vil du jobbe deg oppover i stilling og lønn. Tenkte ikke 1 mill fra aksjer, men en liten ekstrainntekt! Vet at det ikke er startlønn på 1 mill, men tenkte kanskje å starte noe selv og bygge det opp stort. Vet det er stor risiko, men må finne en god ide først! Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Å starte selv krever en god ide, pågangsmot, kapital, og mye tid, dersom det er uaktuelt å få seg jobb ved siden av skolen, hva gjør du når bedriften din går med underskudd? - Det er ikke alltid det hjelper å jobbe døgnet rundt en gang, kanskje du til og med må ha kveldsjobb for å finansiere bedriften. Dersom det var enkelt å starte millionbedrift, hadde alle vært rik. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Målet er å bli økonomisk uavhengig, for meg er det å kunne gjøre og kjøpe stort sett det jeg vil uten å måtte tenke så mye på pengene Penger er roten til alt ondt. Råder deg til å dreie fokuset ditt bort fra kapital og fine biler og heller finne et levebrød der du trives og bidrar til samfunnet på en positiv måte. 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Nevner bare en liste med folk som du kan få inspirasjon fra: Napoleon Hill Brian Tracy Robert Kiyosaki Elliott Hulse (Ja, han er faktisk inspirerende når det gjelder business og tankesett) Stephen R. Covey Warren Buffett Donald Trump (alle milliardærer i dag sitter på mye kunnkap, så trenger ikke å nevne alle) Husk på at det er viktig å endre tankesettet sitt. Omgås kun med folk som er bedre enn deg og som er suksessfulle. Les bøker, hør på lydbøker, se på youtube-klipp. Gjør dette hver dag. Lag deg et mål og jobb mot det. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Nevner bare en liste med folk som du kan få inspirasjon fra: Napoleon Hill Brian Tracy Robert Kiyosaki Elliott Hulse (Ja, han er faktisk inspirerende når det gjelder business og tankesett) Stephen R. Covey Warren Buffett Donald Trump (alle milliardærer i dag sitter på mye kunnkap, så trenger ikke å nevne alle) Husk på at det er viktig å endre tankesettet sitt. Omgås kun med folk som er bedre enn deg og som er suksessfulle. Les bøker, hør på lydbøker, se på youtube-klipp. Gjør dette hver dag. Lag deg et mål og jobb mot det. Målet er satt alt, det er bare det å finne ut hvordan jeg skal oppnå det og hva slag jobb/firma jeg må gå etter osv Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Finn noe du liker å holde på med, og prøve å bli best i det. Blir du best i noe, uansett hva, er det penger i det. Ikke gå motsatt vei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå