Gå til innhold

[Løst] Noen som vet om et program som kan streame filmer fra min stasjonære til min bærbar?

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som vet om et alternativ til hjemmegruppe funksjonen som følger med Windows? Har Win 7 på min bærbare og Win 8.1 på min stasjonære å det ser ikke ut som deling gjennom hjemmegruppe er kompatibelt mellom de to OSene. Så jeg ser etter en alternativ løsning slik at jeg kan streame filmer og serier fra min stasjonære og til laptopen på soverommet.

All hjelp mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet vel du kan bruke remote desktop, eller programvare som teamview for å koble deg på maskinen?

Spessielt om maskinen på laptopen er veldig svak, kan du bruke stasjonære sin ytelse.

Teamview har jeg prøvd ut å synes det var en tungvindt løsning pga forsinkelsen man får på muse bevegelsen.

Laptopen er ekstremt svak, så skal ikke mye til før prossesoren bikker under, her snakker vi om dårligere ytelse enn de gamle Asus eee laptopene. Den klarer greit serier å slikt så lenge de ikke går over 480P, skjermen er uansett såpass liten at det blir grei nok kvalitet.

Lenke til kommentar

Det er klart det er kompatibelt mellom Windows 7 og 8, men hvordan få det til å fungere er kanskje ikke så opplagt som det burde vært.

Kanskje denne tråden er til hjelp.

Kan hende det har noe å gjøre med Microsoft account vs. Local account.

Jeg har fått begge koblet opp i samme hjemmegruppe å begge PCene gjenkjenner hverandre, men jeg får ikke åpnet filene jeg har i de delte mappene fra laptopen. Jeg får kanskje bare nøye meg med Teamviiewer selv om det er litt knotete. Skal prøve ut Plex som blir foreslått over her først å se om jeg får det til å fungere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...