Pastor Lorentzen Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Musikkspillenes historie innholder alt fra rappende tegneseriehunder til sjarmerende indieeksperimenter.FEATURE: Musikkspillenes historie (Ekstra) Lenke til kommentar
ToreBjerkholt Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Dere kunne også nevnt Quest for Fame (http://en.wikipedia.org/wiki/Quest_for_Fame) Jeg husker godt dette spillet fra 90-tallet En slags forløper til Guitar Hero? Jeg spilte med plekter koblet til parallell-port på maskinen, så slo jeg på en tennisrackert med dette Sluttet vel med å spille da plekteret ikke lenger fungerte, nok på grunn av litt for røff behandling Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Quest for Fame var med på oversiktslista mi, men flere spill ble utelatt i redigeringen for å gjøre saken mer fokusert. Aerosmith har forøvrig hatt en finger med i flere spill. Ikke bare Guitar Hero: Aerosmith, spillet Revolution X handler om rockebandet og musikken i Quest for Fame er fra Aerosmith 1 Lenke til kommentar
Datamusbrus Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Kul artikkel! Musikk rytme spill er en av favoritt sjangeren min innen spill! Ingen ord om oppfølger serien til Beatmania? Beatmania IIDX la til 2 ekstra knapper. Vanskeligste spillene innen sjangeren etter min erfaring. (se video) Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Spiller fortsatt de "tidlige" Guitar hero spillene nå og da, når ånden faller over meg. Har tatt vare på den ene Metallica gitaren bare for det. Fortsatt morsomme nå og da, men kom dessverre aldri lenger enn GH5, som jeg så vidt spillte. Rocksmith spilles det også en del, men har ikke fått rota meg til Rocksmith 2014 ennå, men får vel kjøpe det snart. For min del så er det bass for alle penga i Rocksmith! 1 Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Spiller fortsatt de "tidlige" Guitar hero spillene nå og da, når ånden faller over meg. Har tatt vare på den ene Metallica gitaren bare for det. Fortsatt morsomme nå og da, men kom dessverre aldri lenger enn GH5, som jeg så vidt spillte. Rocksmith spilles det også en del, men har ikke fått rota meg til Rocksmith 2014 ennå, men får vel kjøpe det snart. For min del så er det bass for alle penga i Rocksmith! Spiller også fortsatt de gamle GH og RB spillene fortsatt. Har nylig kjøpt mer DLC til RB3. Gleder meg virkelig til RB4. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Spiller fortsatt de "tidlige" Guitar hero spillene nå og da, når ånden faller over meg. Har tatt vare på den ene Metallica gitaren bare for det. Fortsatt morsomme nå og da, men kom dessverre aldri lenger enn GH5, som jeg så vidt spillte. Rocksmith spilles det også en del, men har ikke fått rota meg til Rocksmith 2014 ennå, men får vel kjøpe det snart. For min del så er det bass for alle penga i Rocksmith! 1 up for bass 1 Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 18. april 2022 Del Skrevet 18. april 2022 Fyrer Rocksmith enda, meget bra underholdning ☺️ 1 Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 18. april 2022 Del Skrevet 18. april 2022 Nu er det Clone Hero det går i. Det er en fanlaget versjon av Guitar Hero til PC med støtte for uendelig mange sanger i bibloteket. Ene svakheten med Guitar Hero og Rock Band i gamle dager var å måtte bytte spill om man plutselig fikk lyst å spille en sang som var på en av de andre spillene. Det problemet finnes ikke lengre med Clone Hero og det gjør opplevelsen så utrolig mye bedre. Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 18. april 2022 Del Skrevet 18. april 2022 Veldig god og dekkende artikkel, men føler det er urettferdig å blande Harmonix sitt Rock Band inn i hva som forårsaket "døden". Her er nok Activision den suverent største synderen. Ikke bare spydde de ut spill etter spill, men de ga ut instrumenter i hytt og gevær uten noen nyvinninger, og de så bare mer og mer plastikk ut. Til sammenligning bruker jeg fortsatt Rock Band-gitaren min fra PS3 på PS5 og den er fortsatt bedre enn de aller siste fra Activision. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå