sevs Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Har du en gåte? Reglene sier seg selv.Begynner. Du kjører en buss fra Vestfold til Oslo,I skippergata er det 20 personer som går på bussen.Bussen kommer til Sundvollen og der går det av 1 person og 2 stiger på.På Sollihøgda er det en haug med kinesiske turister som trøkker seg på bussen, de er 22 til sammen.Etter 1 time er bussen i Sandvika og der går alle Kineserne av + 3 til, men det kommer også 5 personer på som skal til Oslo.Etter 1t og 35min er bussen fremme ved Oslo Bussterminal. Og alle passasjerene går av. Hvilket land er bussjåføren fra? Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Du kjører en buss fra Vestfold til Oslo, I skippergata er det 20 personer som går på bussen. Bussen kommer til Sundvollen og der går det av 1 person og 2 stiger på. På Sollihøgda er det en haug med kinesiske turister som trøkker seg på bussen, de er 22 til sammen. Etter 1 time er bussen i Sandvika og der går alle Kineserne av + 3 til, men det kommer også 5 personer på som skal til Oslo. Etter 1t og 35min er bussen fremme ved Oslo Bussterminal. Og alle passasjerene går av. Hvilket land er bussjåføren fra? "Du kjører en buss" Regner med det er jeg som kjører bussen, og da blir det vel Norge. Gåte: Du har to mynter som til sammen blir 30kr, men den ene er ikke en 10kroning. Hvilke mynter har du? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Gåte: Du har to mynter som til sammen blir 30kr, men den ene er ikke en 10kroning. Hvilke mynter har du? Den ene er en 20 kroning og den andre er en 10 kroning. Gåte: I Oslo har 5 prosent av befolkningen hemmelig telefonnummer. Hvis du velger 100 vilkårlige telefonnummer ut av denne byens telefonkatalog, i gjennomsnitt, hvor mange av disse ville vært hemmelige nummer? Endret 23. mai 2014 av Malmern Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Ingen, ellers ville de ikke vært hemmlige Tre liv har jeg. Myk nok til å berolige huden. Lett nok til å bli blant skyene. Hard nok til å knuse stein. Hva er jeg? Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 er det vann? Hva reiser jorden rundt, men holder seg på ett sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå