muuldvarpen Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hei!! Dere vet når man leverer inn oppgaver, tentamen, eksamen osv… så pleier lærerne og sjekke om tekstene er tatt fra nettet ved hjelp av et program eller noe som jeg ikke husker navnet på.. Jeg trenger virkelig å vite hva det heter når man sjekker sånt. Og om det går ant å sjekke sånt selv? pliiis hjelp meg, tusentakk! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 plagiarism control tror jeg Lenke til kommentar
sicios Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Når man leverer på sånn plattformer (f.eks. It's learining). Så har disse allerede en innebygd plagiat kontroll. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Plagiatkontroll. Ephorus er et eksempel på dette, og nei, du kan ikke kjøre kontroll selv pga ingen tilgang, samt du legger teksten inn i databasen, altså at du vil få 100% plagiat om du kjører samme tekst to ganger i kontrollen. Lenke til kommentar
muuldvarpen Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Plagiatkontroll. Ephorus er et eksempel på dette, og nei, du kan ikke kjøre kontroll selv pga ingen tilgang, samt du legger teksten inn i databasen, altså at du vil få 100% plagiat om du kjører samme tekst to ganger i kontrollen. Jeg fant en sånn kontroll jeg kan bruke på http://www.duplichecker.com, men hvis jeg laster opp et dokument der nå.. kommer det opp 100% plagiat når du bruker en annen side enn det også? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Plagiatkontroll. Ephorus er et eksempel på dette, og nei, du kan ikke kjøre kontroll selv pga ingen tilgang, samt du legger teksten inn i databasen, altså at du vil få 100% plagiat om du kjører samme tekst to ganger i kontrollen. Jeg fant en sånn kontroll jeg kan bruke på http://www.duplichecker.com, men hvis jeg laster opp et dokument der nå.. kommer det opp 100% plagiat når du bruker en annen side enn det også? Sannsynligvis ikke, men det er en sjanse å ta. Ville vært kritisk til resultatet den siden der gir deg uansett, særlig om du er en norsk tekst du kontrollerer. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Vidt meg bekjente har feks "It's Learning" plagiat kontrollen en del avanserte indekseringmuligheter. Av de mer naturlige har du alle kjente "juksesider" og generelt det meste annet som er indeksert i en søkemotor. Om du googler deler av teksten din og får et treff, er du ille ute. Samtidig indekserer vel programmet alle filer som noen gang er lastet opp i kontrollen, dvs bruker du deler av en innlevering som har vert gjennom før, vil det bli treff. Det er generelt en dårlig ide å bruke stoff du finner på nett direkte, da sjansen er stor for at det ender med plagiat. Om du fant det, hvorfor skal ikke plagiatkontrollen finne det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå