yosraz Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hei, I fjor kjøpte jeg en gamer-pc på bruktmarkedet. Det var en Gamer PC Summer edition, 2012. Jeg fikk med kvittering på den. Gjelder garantien i 5 år? I så fall lurer jeg på om om det er fornuftigere å be Komplett reparere den eller kjøpe ny? Jeg har i noen tråder her etterspurt både tips til cpu-kjøler og skjermkort. Kjøleren fikk jeg i dag og funket helt fint. Skjermkortet (ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA) fungerte ikke. Da jeg prøvde å sette tilbake det gamle, så funket ikke det heller. Pcen slo seg på, men ingen bilde kom på skjermen. Ringte Komplett Service og fikk beskjed om å ta ut batteriet og starte igjen. Ingen respons. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Sende den inn til komplett såklart. De har ansvar hvis noe går galt. Med mindre det er noe du har gjort som gjør deg skyldig i å ha skadet noe. Endret 22. mai 2014 av PgUp Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Sende den inn til komplett såklart. De har ansvar hvis noe går galt. Med mindre det er noe du har gjort som gjør deg skyldig i å ha skadet noe. Jeg kom i skade for å ha ødelagt inngangen på en sata-kabel, men ingenting annet er gjort fra min side. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Vel har du kortsluttet sataporten på hovedkortet, er det nok du som å betale. Siden det kan være grunnen til hovedkortet ikke funger. Men er det bare kabelen, er det jo veldig enkelt å bytte den, koster vel ikke stort heller. I noen tilfeller om det blir oppdaget skade på hovedkort + cpu eller skjermkort og andre deler, så skal det normaltsett være årsaken til feilen før garantien ikke gjelder. Men i noen tilfeller kan store butikker nekte hele repasjonen eller ta seg godt betalt bare fordi det er bevist skade på hovedkortet, selv om butikken eller verkstedet ikke kan bevise at det er årsaken til problemet. Men at det er sansynlig er problemet. Det er faktisk tilfeller der butikker\verksteder skylder på kjøperen der det tydligvis er kunskapsmangler f.eks at kjøper har vært veldig uaksom, der verkstedet legger sansynligheten på kjøperen har behandlet hovedkortet dårlig, feks kortsluttet hovedkortet med statisk eleksitet eller behandlet hovedkortet dårlig. Normaltsett skal du få tydlig informasjon om reprasjonen vil koste, men det er mulig du selv må dekke deler eller hele frakkostnadene om du ikke velge pickuppont. Endret 23. mai 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå