Jarlandre Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Heisann, Har akuaratt bygd min første PC og har ikke veldig mye peiling på dette med minne. Har en 512 MB minnebrikke, men har et par spørsmål; Task Manager Performance: Physical Memory; Total Memory viser riktig, men uten noen programmer som kjører har jeg kun 170 MB available. 251MB står på System Cache; er dette riktig? Hva er egentlig System Cache? Kernel Memory? Paged og Nonpaged? Hva er dette? Har også prøvd å kjøre noen "benchmark programmer" for å "sjekke" pc'en, men resultatene jeg får opp sier meg absolutt ingenting. Noen som har noen tips, eller en enkel forklaring på hva f.eks score 5000 kan si meg? Tips om gode benchmark programmer først og fremst for å sjekke CPU og Minne da dette er det viktigste, eller....? Håper noen eksperter kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jag kan dessverre bare hjelpe deg med å unngå at tråden din blir stengt. Hvis en moderator ser det emnet ("minne??") du bruker kommer ikke denne tråden til å leve lenge. bare et vennlig tips 8) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Her har du noen screenshot av min taskmanager. Maskinen min ser du i signaturen. PS! Photoshop ble startet etter at første screenshot var tatt, så ikke bry deg om at photoshop tok 40MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå