Hveding Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hei. Har bestilt Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC, å ser nå at nettsiden mener at minimum kravet er 750w PSU..Er kortet virkelig så storkreven ?Jeg har en 600w PSU i maskinen, å utifra det jeg vet skal den holde i massevis.Så hører med folket her.Trenger jeg en kraftigere strømforsyning ?Hardware: CPU: Intel i5-4670K 3.4GHzHK: MSI Z87-G45 GAMINGRAM: Kingston HyperX Black 8GB 1600MHzGPU: Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC (bestilt)PSU: Corsair CX 600WSSD: Kingston SSDNow V300 120GBHDD: Seagate 1TB 7200RPMMvh Pat. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Ja, mine 2x 290x med i5 trekker 750w maks. Du bær være godt innenfor. 270w vil gpuen trekke alene maks. I en benchmark burde pcen bikke 400W. Endret 22. mai 2014 av War Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Okey, ble nesten litt bekymret.. Hehe.Men overklokkings messig, vil 600w holde da ?Tenker da å overklokke CPU litt, bare litt OG skjermkortet som jeg allerede har bestilt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Med mindre du går helt loko på OC-fronten så går det fint. Er du veldig skeptisk, kjøp en energimåler på clas ohlson eller noe slikt, til noe rundt en hundrings. Du kan trekke oppimot en 700W fra veggen. Og da skal den fortsatt ha noen watt ekstra som den tåler å overbelastes litt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Nå er ikke CM600 kjent for å være den aller beste PSU'en til Corsair , det skal gå greit, men om du får blåskjerm eller andre problemer bør du feilsøke på PSU'en først. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Bare husk at AMD gir BSOD hele tiden uansett^^ Fått det på alle maskinene med amd-kort og bare på maskiner med amd-kort^^ Og da snakker vi PSUer på 2-3 ganger mer en de trekker. Men ja RM og CM kjøper man ikke med mindre man må. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 For mye ripple? Dog er det 10 år siden jeg turte å prøve AMD CPU. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Bare husk at AMD gir BSOD hele tiden uansett^^ Fått det på alle maskinene med amd-kort og bare på maskiner med amd-kort^^ Og da snakker vi PSUer på 2-3 ganger mer en de trekker. Men ja RM og CM kjøper man ikke med mindre man må. Tja, har ikke hatt en eneste blåskjerm her de siste 5 årene og har kjørt Amd her ( Cpu + Gpu ). Men har håndplukket kvalitetskomponenter ( Minus det ene skjermkortet som var laget av powercolor og hadde en helt utrolig dårlig kjøleløsning ) og dette hjelper trolig en god del. Endret 23. mai 2014 av Malvado Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Jeg og laget mitt folder, dvs 100% load 24/7. Men vi får blåskjermer bare vi legger inn driveren. Jeg har gpuer for 6siffret beløp bare i de nyeste modellene og har ikke fått BSOD på 10 år med nvidiakort. Byttet til nvidia permanent pga amd ga meg så mye BSOD for 8 år siden. Skulle prøve amd igjen, de må jo ha fikset noe på 8år Kjøper 290x-kort og slenger i pcen og vips BSOD under driverinstall. Uansett hvilke av kortene jeg putter inn så krasjer de innimellom. Byttet kortene i en annen ny rigg, samme her. Prøvde en annen rigg, samme her. Tok med kortene til hovedspillmaskinen med socket 2011 og volla maskinens første BSOD. En annen folder bruker også kun nvidia, falt for fristelsen med amd 2x295 og vips hans første BSOD på årevis. Det kan ikke være tilfeldig. Endret 23. mai 2014 av War Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 CX serien til Corsair???? Den skal holde fint. Men jeg vil anbefale deg en strømforsyning av kvalitet om en stund. Holder fint med en på 500W så lenge det er av skikkelig kvalitet. Men uansett, CX er midt på tre, så neste gang du skal oppgradere, så bytt ut strømforsyningen til noe kvalitet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå