Avean Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Kjøpt meg ny maskin og den starter med alle viftene på, skjermkortet også men CPU Led lyser rødt og jeg får ikke noe bilde på skjermen. Z97 hovedkort og i7-4770k. Har prøvd en og en rambrikke, skiftet PSU, demontert og satt på CPU igjen. Ingen knekte pinner eller bøyd, har koblet fra alt utenom det vanlige. Alle cpu power er koblet til ink +12v. Kortet har egen bios usb som jeg prøvde, slang imaget på en usb penn men ingenting skjedde. Virker som hovedkortet virker men ikke CPU. Så jeg vurderer å sende tilbake og kjøpe ny. Noen som har noen andre tips jeg kan prøve? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Hvilken hovedkort er det snakk om? Asus Z97-A? Går vel ut fra hovedkortet er såpass nytt at det ikke trenger bios oppdatering. Hvordan vet du hovedkortet virker? I noen tilfeller kan hovedkortet være defekt, selv om maskinen starter men ikke gir bilde på skjermen, det finner du ut av om du har et hovedkort til og sjekker det. Normaltsett er det flere hovedkort som er problemet en prosessor, du skal være veldig uheldig om prosessoren er defekt. Finner du noe Ram ok knapp? I så fall prøv det, eller ta ut bios batteriet og ta ut strømpluggen i noen sekunder og slå på maskinen så burde bios bli resatt. Finner noe ligdene her, på et litt eldre hovedkort: http://www.tomshardware.co.uk/forum/266199-30-post-light Endret 23. mai 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Selv om Z97-A er ganske nytt, har Asus lagt ut 3 BIOS oppdateringer. Hvis det kommer 3 BIOS oppateringer i løpet av en uke, tja, da vil jeg si at noe er det som ikke er helt i orden med et HK. Edit: Virker som mange HK produsenter (Asus, MSI, Gigabyte, AsRock) har lagt ut BIOS oppdateringer for HK med Z97 chipset. Endret 23. mai 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå