Gå til innhold

Spørsmål angående kosthold. (Fettredusjon)

Anbefalte innlegg

Hei,

Ønsker å gå ned i fettprosent, og har mest fett på mage og bryst. Vil også fortest mulig ned. Har et stykeprogram som jeg kjører 3-5 ganger i uka hvor jeg trener hele kroppen. I tillegg har jeg 4-6 sykkel økter i uka, da kjører jeg 4x4 intervaller i en omtrent en time. Eller langkjøring på omtrent en time. Tror dette skal være nok trening. Derfor tenker jeg mer på kostholdet. Lurer på om jeg får i meg for mange kalorier når jeg spiser:

Forkost: Et rundtstykke med egg eller ost og skinke.

Middag: Det som blir servert, lasagne, pizza, taco, kylling osv.

Lite fisk, men det hender. Har alltid salat til eller noe grønt til.

Ellers går det lite i frukt og mellomåltider og tar ingen kosttilskudd. Tenker og drikke mer vann og roe ned på brus og godis osv.

Men hva tror dere, kommer jeg til å gå ned i vekt? Og kommer jeg til å miste mye muskelmasse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unngå å miste muskelmasse er lett.

Ikke ha for mye underskudd via trening eller mat. (1000kcal til sammen)

Spis iallefall 2 gram protein pr kg du veier.

Tren styrke.

Du trener nesten formye, men her ser det ut som du burde legge deg på kroppsvekten minus 15kg x 28kcal pr dag.

Den beste måten å løse det på er faktisk å telle kalorier.

Det ser ut som du spiser maks 1800kcal på en dag nå, dvs rett nivå for en som veier 80kg og vil ned i vekt.

Endret av War
Lenke til kommentar

Unngå å miste muskelmasse er lett.

Ikke ha for mye underskudd via trening eller mat. (1000kcal til sammen)

Spis iallefall 2 gram protein pr kg du veier.

Tren styrke.

Du trener nesten formye, men her ser det ut som du burde legge deg på kroppsvekten minus 15kg x 28kcal pr dag.

Den beste måten å løse det på er faktisk å telle kalorier.

Det ser ut som du spiser maks 1800kcal på en dag nå, dvs rett nivå for en som veier 80kg og vil ned i vekt.

Har regna kjapt på "worst case" når det kommer til mat inntaket mitt, og funnet ut at jeg iløpet av en dag som det er nå max får i meg 2500kcal. Kommer an på middagen, og tok utgangspunkt i middagen med mest kalorier. Så er nok vanligvis endel lavere. Men det var litt lavt protein inntak, kun det samme som jeg veier, er det et must å få i seg 2xvekt med protein? Vet det er viktig med protein for musklene sin del, men vil hovedsaklig ned i fettprosent og få mer definerte muskler.

Kan jo føye til at jeg er 21 år, 177 høy og 85kg.

Lenke til kommentar

1,7g protein pr kg når man skal opp i vekt.

Forlite protein sammen med kaloriunderskudd vil føre til at kroppen må forbrenne eget protein for å få tak i det.

Det vil da si muskelmassen.

Det går jo an å kjøpe et tilskudd og drikke det sammen med et par av måltidene om man vil ha det enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...