Binders' Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hei, Ønsker å gå ned i fettprosent, og har mest fett på mage og bryst. Vil også fortest mulig ned. Har et stykeprogram som jeg kjører 3-5 ganger i uka hvor jeg trener hele kroppen. I tillegg har jeg 4-6 sykkel økter i uka, da kjører jeg 4x4 intervaller i en omtrent en time. Eller langkjøring på omtrent en time. Tror dette skal være nok trening. Derfor tenker jeg mer på kostholdet. Lurer på om jeg får i meg for mange kalorier når jeg spiser: Forkost: Et rundtstykke med egg eller ost og skinke. Middag: Det som blir servert, lasagne, pizza, taco, kylling osv. Lite fisk, men det hender. Har alltid salat til eller noe grønt til. Ellers går det lite i frukt og mellomåltider og tar ingen kosttilskudd. Tenker og drikke mer vann og roe ned på brus og godis osv. Men hva tror dere, kommer jeg til å gå ned i vekt? Og kommer jeg til å miste mye muskelmasse? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Unngå å miste muskelmasse er lett. Ikke ha for mye underskudd via trening eller mat. (1000kcal til sammen) Spis iallefall 2 gram protein pr kg du veier. Tren styrke. Du trener nesten formye, men her ser det ut som du burde legge deg på kroppsvekten minus 15kg x 28kcal pr dag. Den beste måten å løse det på er faktisk å telle kalorier. Det ser ut som du spiser maks 1800kcal på en dag nå, dvs rett nivå for en som veier 80kg og vil ned i vekt. Endret 22. mai 2014 av War Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Unngå å miste muskelmasse er lett. Ikke ha for mye underskudd via trening eller mat. (1000kcal til sammen) Spis iallefall 2 gram protein pr kg du veier. Tren styrke. Du trener nesten formye, men her ser det ut som du burde legge deg på kroppsvekten minus 15kg x 28kcal pr dag. Den beste måten å løse det på er faktisk å telle kalorier. Det ser ut som du spiser maks 1800kcal på en dag nå, dvs rett nivå for en som veier 80kg og vil ned i vekt. Har regna kjapt på "worst case" når det kommer til mat inntaket mitt, og funnet ut at jeg iløpet av en dag som det er nå max får i meg 2500kcal. Kommer an på middagen, og tok utgangspunkt i middagen med mest kalorier. Så er nok vanligvis endel lavere. Men det var litt lavt protein inntak, kun det samme som jeg veier, er det et must å få i seg 2xvekt med protein? Vet det er viktig med protein for musklene sin del, men vil hovedsaklig ned i fettprosent og få mer definerte muskler. Kan jo føye til at jeg er 21 år, 177 høy og 85kg. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 1,7g protein pr kg når man skal opp i vekt. Forlite protein sammen med kaloriunderskudd vil føre til at kroppen må forbrenne eget protein for å få tak i det. Det vil da si muskelmassen. Det går jo an å kjøpe et tilskudd og drikke det sammen med et par av måltidene om man vil ha det enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå