Gå til innhold

Hjelp til valg av kamera!Sony NEX-6,Samsung NX300 eller Canon D100?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal gå til innkjøp av kamera,og synes det er utrolig vanskelig å bestemme seg,da utvalget er så stort. Skal bruke kameraet på ferie og fritid,kommer altså mest til å ta bilder av mennesker og natur/landskap.

Har nå (tror jeg) valgt ut 3 aktuelle kandidater. Hvem av kameraene vil dere anbefale meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sterkt vurdert Canon EOS M som med 18-55mm kitobjektiv koster latterlige 1995,- hos Euronics nå om dagen. Dette kameraet har i det store og det hele samme teknikk som 100D, inkl. touchskjerm for de som har en greie gående for sånt ;) Du må dog leve uten søker, og med tregere autofouks enn 100D.

Så kan jeg vel si; javel, så er det et begrenset system, men det finnes både rimelig lyssterk 35mm ekv. (22mm f/2) og ultravidvinkelzoom. Sett på EF adapter, så kan du bruke omtrent alt som finnes av Canon-objektiver.

Det skal nevnes at kitobjektivet som følger med EOS M er veldig veldig bra, det har lydløs autofouks til video, og har innebygd stabilisator og på toppen av det hele er det skarpt gjennom hele brennvidden på laveste blendertall. Byggekvaliteten på systemet går også utenpå eks. 100D, særlig kit-objektivet.

Totalkost for M med kitobjektiv og 22mm f/2 er under 4000,- Du får med andre ord et komplett system, inkl. en liten blits for mindre enn hva bare et 100D-hus koster.

For orden skyld kan jeg nevne at jeg har hatt NEX-6, og har nå et EOS M og et 6D.

Lenke til kommentar

Du må dog leve uten søker, og med tregere autofouks enn 100D.

Kan jo ta med at man kan bruke smarttelefonen som søker da :)

Når det gjelder autofokus på 100D så er det avhengig av type objektiver man bruker, selv synes jeg 18-55 IS STM på 100D er ulidelig tregt i forholdt til USM-objektiver.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...