Gå til innhold

Ilder mister pels

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en ilder gutt på 5 år, som har begynt å miste pelsen langs hele ryggraden.Han har også begynt å bli litt tynn. Har noen erfaring med dette? :hm:

Jeg har ikke merket noe forandring i oppførselen hans, foruten at han har blitt mer selskapsjuk. Han er like leken og nyskjerrig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ta ilderen til veterinær. Hårtap hos ildere kan skyldes mange ting, men dersom ilderen er sterilisert (noe jeg antar at den er) så er sjansen ganske stor for at det kan skyldes en svulst i/ved analkjertlene, men som sagt kan det skyldes flere ting og du må uansett til veterinær med ilderen din for å få diagnose og behandling. Om det er en svulst så må ilderen opereres.

Det er et godt tegn at ilderen fortsatt er leken, det tyder på at han ikke har det vondt, men du må ikke vente med å få han til veterinæren om du ikke har gjort dette allerede. Pelstap er et symptom på noe alvorlig, men uansett årsak så kan det sannsynligvis behandles.

Dessverre er det ganske vanlig at ildere får problemer med alderen, men fem år er egentlig ingen alder for en ilder... Selv har jeg to hanner som fylte to år for tre uker siden. Ildere er fine dyr, og jeg håper du får tatt med din til veterinær og at alt går bra med den til slutt.

Husk å komme tilbake til tråden her når du får vite noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...