EndreAnd Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hallo!Vi betaler for 40/40 fibernett fra altibox, men på mitt rom så får jeg ikke full ytelse. Derimot så får man full ytelse på broren min sitt rom. Bilde: Som du ser på bildet, så er rommet hans nærmere ruteren, men mitt er litt lengre unna. Jeg bruker en Netgear Powerline 500, slik at jeg får nettverket gjennom kabel. Vi har testet litt på dette, og under testene så brukte ingen nettet. Mitt rom: Netgear: 15/10 eller 20/15 Trådløs: Har ikke nettverkskort i pcen. Broren min sitt rom: Netgear: 40/40 Trådløs: 41/40 Noen som vet hvordan jeg kan få fikset det? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Bedre trådløs utstyr. Hvilken Ruter har dere? Hvordan mottar broren din internett? Hvis du måler med en bærbar feks, får du noe dårligere signal på ditt rom kontra hans? Lenke til kommentar
EndreAnd Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Vi har en Airlink 89300. På mitt rom så har jeg 2 streker, men han har 5. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Bruker du 2x Netgear Powerline 500? Altså gjennom strømnettet? Eller tar den imot trådløst på ditt rom og videresender via Kabel? Lenke til kommentar
EndreAnd Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Jeg bruker 2 stk. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Hvis broren din mottar trådløst, kunne du prøvd å bruke hans og sjekket? edit: altså låne nettverkskortet hans Endret 22. mai 2014 av Sampson Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Powerline, ja. Det er ikke akkurat den mest stabile måten når det kommer til ytelse. Det kan variere veldig. Hvordan testet dere? Har du prøvd med kabel? Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 prøvd å justere på antenne på routeren? og vist f.eks pipa eller andre mur/metallgjenstander er i luftlinje mellom din pc og routeren, så prøv å flytt på router/pc antenne Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 500 megabit per second, er rundt 60 megabyte, så Netgear Powerline 500 burde være ok. Har du lest bruksanvisningen å sjekket hva som påvirker ytelsen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Har du prøvd Powerlinen i forskjellige stikkontakter? Hvis den sitter i en eller annen form for skjøteledning, prøv å koble den rett i veggkontakten. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 500 megabit per second, er rundt 60 megabyte, så Netgear Powerline 500 burde være ok. Har du lest bruksanvisningen å sjekket hva som påvirker ytelsen? Bruttohastighet kan ikke sammenlignes med sluttresultat når det gjelder powerline. Oppnår man 100Mbit med dette utstyret, så er det nok med nedoverbakke og sola i ryggen... I trådstarters tilfelle måler han ca 10Mbit netto, og det skyldes nok en blanding av kabling, sikringskurser og støy. Det kan godt være en strømforsyning i nærheten som støyer. Følg rådet fra Mr D, og test i tillegg å plugge ut apparater og strømadaptre som er plugget i strømnettet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Powerline har en tendens til å tape ytelse drastisk når den må skifte kurs i sikringsskapet, noe hardware sin test også har vist, det er en viss mulighet for at det ligger en annen kurs til ditt rom. Men har du vurdert nettverkskabel? Slik som layouten er hos deg har du MANGE måter å legge strekket på, og det er jo engangsjobb med det beste resultatet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå