Tookey Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hei, har i dag en Asus G55vw, som er 3DVision ready. Jeg tok kontakt med komplett fordi jeg ønsket å få effekt av 3d delen på pcn, så de anbefalte meg en skjerm og et par briller, så kjøpte det dem anbefalte. Dette passet ikke, senere ringte jeg dem tilbake, de skulle finne et produkt jeg kan bruke for 3d på min pc. Det endte med at de konkluderte med at det finnes ingen produkter som støtter 3D på denne pcn. Neivel nei? Jeg håpte på at de på komplett hadde litt peiling, men deres råd var likegyldig med å kaste penger ut vindu. Noen her med litt kunnskap om hva jeg kan kjøpe for å få en fungerende 3d opplevelse med denne laptopen? Er takknemlig for alle som tar seg tid til å svare. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Hvis du kobler skjermen gjennom displayport eller en Nvidia-sertifisert 3DTV skal du kunne aktivere 3DVision, i likhet med alle andre laptoper og PCer med Nvidia-grafikkort fra 2008 og nyere. Merk at for en noenlunde "behagelig" (det blir aldri helt greit) 3D-opplevelse kreves det at skjermkortet ditt er kraftig nok til å produsere 60 fps for hvert øye (altså 120 fps totalt,) mens et 660M sliter kraftig med å produsere 30 fps i de fleste spill fra 2012 og nyere. Så du har nok kastet penger ut vinduet uansett om du får 3DVision til å fungere eller ei ettersom laptopen din er helt feil ende av ytelsesskalaen som 3DVision er ment for. Endret 22. mai 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
Tookey Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Hvis du kobler skjermen gjennom displayport eller en Nvidia-sertifisert 3DTV skal du kunne aktivere 3DVision, i likhet med alle andre laptoper og PCer med Nvidia-grafikkort fra 2008 og nyere. Merk at for en noenlunde "behagelig" (det blir aldri helt greit) 3D-opplevelse kreves det at skjermkortet ditt er kraftig nok til å produsere 60 fps for hvert øye (altså 120 fps totalt,) mens et 660M sliter kraftig med å produsere 30 fps i de fleste spill fra 2012 og nyere. Så du har nok kastet penger ut vinduet uansett om du får 3DVision til å fungere eller ei ettersom laptopen din er helt feil ende av ytelsesskalaen som 3DVision er ment for. Kan si det enkelt å greit at jeg som alle andre som er glad i pc bytter ut deler i hytt og pine, så ytelse er ikke problemet her. I følge komplett.no så er det kun briller som man kobler til direkte i skjermkortet(?) jeg er ganske sikker på at jeg har vært borti flere man kobler til kun med usb. Er det noen som har noe produkter å anbefale, som har litt mer kunnskap enn dem bak tlf på komplett? Jeg har aldri satt meg inn i 3D verden enda, men det har ikke komplett heller så derfor henvender jeg meg her. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hvis du kobler skjermen gjennom displayport eller en Nvidia-sertifisert 3DTV skal du kunne aktivere 3DVision, i likhet med alle andre laptoper og PCer med Nvidia-grafikkort fra 2008 og nyere. Merk at for en noenlunde "behagelig" (det blir aldri helt greit) 3D-opplevelse kreves det at skjermkortet ditt er kraftig nok til å produsere 60 fps for hvert øye (altså 120 fps totalt,) mens et 660M sliter kraftig med å produsere 30 fps i de fleste spill fra 2012 og nyere. Så du har nok kastet penger ut vinduet uansett om du får 3DVision til å fungere eller ei ettersom laptopen din er helt feil ende av ytelsesskalaen som 3DVision er ment for. Kan si det enkelt å greit at jeg som alle andre som er glad i pc bytter ut deler i hytt og pine, så ytelse er ikke problemet her. I følge komplett.no så er det kun briller som man kobler til direkte i skjermkortet(?) jeg er ganske sikker på at jeg har vært borti flere man kobler til kun med usb. Er det noen som har noe produkter å anbefale, som har litt mer kunnskap enn dem bak tlf på komplett? Jeg har aldri satt meg inn i 3D verden enda, men det har ikke komplett heller så derfor henvender jeg meg her. Skjerm som kreves er en av 120/144Hz-modellene med displayport, ASUS VG248QE eller Benq XL2420T er to eksempler. Brillene som brukes synkroniseres mot skjermen slik at ved hver skjermoppdatering (120 eller 144 av disse i sekundet) vil brilleglassene alternere på å slippe gjennom lys slik at hvert øye får 60/72 bilder i sekundet. Det blir like ubehagelig på begge skjermene. Ettersom du bruker en laptop fra 2012 for å teste 3DVision antok jeg bare at du ikke pleide å oppdatere maskinvaren så ofte. Lenke til kommentar
Tookey Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Hvis du kobler skjermen gjennom displayport eller en Nvidia-sertifisert 3DTV skal du kunne aktivere 3DVision, i likhet med alle andre laptoper og PCer med Nvidia-grafikkort fra 2008 og nyere. Merk at for en noenlunde "behagelig" (det blir aldri helt greit) 3D-opplevelse kreves det at skjermkortet ditt er kraftig nok til å produsere 60 fps for hvert øye (altså 120 fps totalt,) mens et 660M sliter kraftig med å produsere 30 fps i de fleste spill fra 2012 og nyere. Så du har nok kastet penger ut vinduet uansett om du får 3DVision til å fungere eller ei ettersom laptopen din er helt feil ende av ytelsesskalaen som 3DVision er ment for. Kan si det enkelt å greit at jeg som alle andre som er glad i pc bytter ut deler i hytt og pine, så ytelse er ikke problemet her. I følge komplett.no så er det kun briller som man kobler til direkte i skjermkortet(?) jeg er ganske sikker på at jeg har vært borti flere man kobler til kun med usb. Er det noen som har noe produkter å anbefale, som har litt mer kunnskap enn dem bak tlf på komplett? Jeg har aldri satt meg inn i 3D verden enda, men det har ikke komplett heller så derfor henvender jeg meg her. Skjerm som kreves er en av 120/144Hz-modellene med displayport, ASUS VG248QE eller Benq XL2420T er to eksempler. Brillene som brukes synkroniseres mot skjermen slik at ved hver skjermoppdatering (120 eller 144 av disse i sekundet) vil brilleglassene alternere på å slippe gjennom lys slik at hvert øye får 60/72 bilder i sekundet. Det blir like ubehagelig på begge skjermene. Ettersom du bruker en laptop fra 2012 for å teste 3DVision antok jeg bare at du ikke pleide å oppdatere maskinvaren så ofte. Hva med Benq XL2411? Det er den jeg har nå, men nvidia brillene jeg fikk får jeg ikke koblet til skjermen. Kjøpte nvidia 3d vision 2 wireless kit, men denne krever 3pins vesa tilkobling, noe verken skjermen eller pcn har. dem på komplett sier man skal koble denne rett i skjermkortet, men alt jeg ser på nettet ang dette produktet tilsier at man skal koble denne i skjermen. har også sett flere eksempler hvor denne kabelen ikke skal bruker i det hele tatt også. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Hva med Benq XL2411? Det er den jeg har nå, men nvidia brillene jeg fikk får jeg ikke koblet til skjermen. Kjøpte nvidia 3d vision 2 wireless kit, men denne krever 3pins vesa tilkobling, noe verken skjermen eller pcn har. dem på komplett sier man skal koble denne rett i skjermkortet, men alt jeg ser på nettet ang dette produktet tilsier at man skal koble denne i skjermen. har også sett flere eksempler hvor denne kabelen ikke skal bruker i det hele tatt også. XL2411T støtter ikke 120/144 Hz over HDMI, så du må ha et skjermkort med DL-DVI-port (typisk kun desktop-skjermkort i dag) for å aktivere 3DVision, merk også at DVI-porten skal fases ut til fordel for displayport i fremtiden fordi DVI har nådd båndbreddegrensen. Du har installert 3DVision-driveren fra Nvidia? Om du har trådløse briller må du huske å plugge inn IR-dongelen til PCen. Endret 22. mai 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
Tookey Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Hei, beklager sent svar. Jeg har installert alt som er, og har konkludert med at det ikke er mulig å bruke dette produktet med noen pc'r med mindre pc'n har en vesa ingang, noe svært få laptoper i dag har. Komplett.no har da kun 3d produkter som passer med pc'er med vesa tilkobling. Har nå returnert brillene og 2 uker senere sitter jeg fremdeles uten å ha blitt kreditert en eneste krone. Jeg kommer aldri mer til å benytte meg av komplett.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå