Arodem Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Selv den dvaske laptopen din kan dra nytte av spillmaskinens kraft over lokalnettet.Nå kan du strømme Steam-spill mellom datamaskiner 1 Lenke til kommentar
Fract Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Tøft. Er det slik at gpu på "server" fortsatt står for bilde biten ? 1 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Tøft. Er det slik at gpu på "server" fortsatt står for bilde biten ? jau Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Da blir det Steam på HTPC'en, dette må testes. :-) 1 Lenke til kommentar
AmunD NoR Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Utrolig lettvint og morsomt å bruke dette for å samle kompiser til å spille interessante spill. Og da mener jeg for min del helst skrekk, som Amnesia og Outlast, som skole-PCen ikke drar. YEAHH!! Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Artig Noen som vet om det funker på tvers av OS (kjøre spillet på Windows gaming PC, men spille på en macbook)? Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Artig Noen som vet om det funker på tvers av OS (kjøre spillet på Windows gaming PC, men spille på en macbook)? Vet ikke, men ser egentlig ingen grunn til hvorfor ikke Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Artig Noen som vet om det funker på tvers av OS (kjøre spillet på Windows gaming PC, men spille på en macbook)? Vet ikke, men ser egentlig ingen grunn til hvorfor ikke Det er mulig. Trodde jeg hadde forklart det godt i artikkelen, men skal endre det der nå slik at det blir mer tydelig. 2 Lenke til kommentar
icc Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Artig Noen som vet om det funker på tvers av OS (kjøre spillet på Windows gaming PC, men spille på en macbook)? Vet ikke, men ser egentlig ingen grunn til hvorfor ikke Ikke noe problem å sitte på linux-laptopen og game alt som ligger på den stasjonære Windows-PCen Tror nok med tiden at Steam-boks-konseptet kan kommer til å bli en hit i de fleste hjem. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Funker dette via VPN tro? Funker sikkert men inputlag-deluxe. Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Funker dette via VPN tro? Trolig, med litt høyere ping. Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Funker dette via VPN tro? Funker sikkert men inputlag-deluxe. Blir litt input lag, men det vil gjøre det mulig å spille spill som ikke krever raske reaksjoner. Lenke til kommentar
cornflakez Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Funker dette via VPN tro? Jeg og en kompis prøvde dette igår med asus RT ruteren sin egen vpn server og det virket ikke ihvertfall. Lenke til kommentar
Siggen321 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Jeg har prøvd dette siden rett etter at det kom i beta, utrolig hvordan det har utviklet seg! Da jeg startet lå jeg på omtrent 400-600 ms i delay, senere ble det 200, så 100, 50, og i løpet av de siste ukene har det ligget på rundt 30 ms delay, alt dette over wifi (telenor-brandet n-ruter fra Zyxel). Bildekvaliteten har også forbedret seg i løpet av tiden, alt i alt er jeg utrolig imponert og glad i denne funksjonen, det blir faktisk veldig spillbart resultat 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Har også testet i beta, da fungerte det dårlig, utnyttet høy båndbredde på lokalnettet dårlig, og var låst til oppløsningen på skjermen til serveren, håper det fungerer bedre nå. AtW Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hva er systemkravet til "pinglepcen" som skal motta og vise streamen? 1 Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Har testet dette så smått mens det har vært i beta, og må si jeg er mektig imponert. Minimalt med inputlag og upåklagelig bildekvalitet på samtlige av spillene jeg prøvde. Jeg spilte dessuten over Wifi, over kablet er det sikkert enda smoothere. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hva er systemkravet til "pinglepcen" som skal motta og vise streamen? Så lenge den kan streame video i den oppløsningen du vil spille i og den kan koble til hjemmenettet ditt via Wifi eller kabel, samt kan kjøre Steam (noe som dessverre utelukker Raspberry Pi for øyeblikket), så skal du være good to go. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Forstår ikke helt poenget, altså hvis jeg har en spill pc, så spiller jeg vel på den. Har ikke nytta av å spille på en 13" eller 15" skjerm når jeg er hjemme hvis jeg kan spille på den stasjonære med 0 input lag. Eneste som kan være greit er hvis jeg skal streame spilla fra gaming riggen til en HTPC fks, og spille spill med kompiser som er på besøk, men har som regel ps4 til det formålet anyways. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå