Gå til innhold

Hva er egentlig det beste hovedkortet (478)?

stabell

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage meg en versting-maskin og lurer på om dere overklokkingsguruer kan forteller meg hva slags hovedkort og RAM jeg bør kjøpe for å få en skikkelig spillmaskin. Det blir P43.0 eller lignende, og jeg trenger hjelp til å velge et overklokkingsvenlig hovedkort og ram-brikker som duger.

Mvh,

Tore Stabell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tja det må bare bli et Abit MAX3 med Geil Golden Dragon 3500, for det var det beste du skulle ha, ikke sant :wink:

Hyl! snekkern slår til igjen:)

elsker humoren din:)

Må vel poste noe som er 'on-topic' også da, for å ungå stenging etter 3 poster.

Beste hovedkort er etter min mening abit max 3, men minnet derimot (geil golden dragon PC3500) synes jeg er veldig sære når det gjelder hvor mye volt de må ha for å klokke bra.

Mitt hovedkort stopper på 2.85, og det holder ikke til at jeg får klokket ordentlig:(

Max3 går vel opp til 3.2v på rammen?

Lenke til kommentar
tja det må bare bli et Abit MAX3 med Geil Golden Dragon 3500, for det var det beste du skulle ha, ikke sant :wink:

Du kan ikke seriøst mene at du synes Geil PC3500 er "best"?

Ville heller sagt A-DATA PC4000 eller OCZ PC4000.

Vel når det gjelder hva jeg mener tar jeg utgangspunkt i hva jeg har prøvd/testet av ram og i tester jeg har lest. utifra dette mener jeg at Geil er best, mine 3500 brikker kjører på 490 mhz stabilt det er det få andre som klarer, vet også at adata og ocz er bra brikker,men vet også at disse har fått en del varierende resultat. Har fått lovnad om å få teste OCZ når webbutikken får dem inn,dette blir spennende,håper også at jeg skal klare å få istand en avtale med muligheter for å teste adata.

Den dagen jeg finner en som er bedre , ja da står den i signaturen min.

Lenke til kommentar

Jaja :)

Har selv bestillt A-DATA PC4000. Det ligger flere tester på nettet der disse brikkene nesten klarer 600mhz ved 3.2V.

Brikkene mine, TwinMos PC3700, klarer også 490mhz stabilt ved 2.8V. Har hatt Geil PC3500, de klarte ikke mer enn 440mhz.

I testen din klarer jo ikke TwinMos brikkene seg særlig bra, så resultatene varigerer veldig fra brikke til brikke.

Har akkurat voltmoddet IS7 kortet mitt, skal bli gøy å se hva TwinMos brikkene mine klarer med 3.2V. Disse brikkene er jo kjent for å være veldig glad i høy spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...