Gå til innhold

Er dette et bra gaming headset?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

samme headsett

http://www.dx.com/p/sades-sa-902-usb-2-0-game-headphones-w-microphone-volume-control-black-red-300cm-cable-172329#.U35UZShLHuM

Så prisen ligger nok ikke på 1000 kroner til vanlig :)

 

tipper dog at det er noe vræl som det meste slike netthandel produkter er. Gir du meg et budsjett skal jeg nok klare å gi deg noen eksempler på langt bedre headsett en det der.

Lenke til kommentar

En litt vanskelig pris å finne noe jeg selv vil gå go for at faktisk er virkelig gode headsett . Personlig er jeg ikke fan av "gaming" headsett laget av "gaming" selskap, da jeg enda har til overs å høre noen som faktisk lyder bra. Om du føler for å gjøre litt hjemme arbeid selv så kan du se litt på denne guiden på headfi.

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-update-4-17-2014-akg-k612-and-k712-pro-added-edits

 

Om det ikke må være et headsett derimot , men kan være en headphone (ute mic) har jeg flere anbefalinger.

Lenke til kommentar

En litt vanskelig pris å finne noe jeg selv vil gå go for at faktisk er virkelig gode headsett . Personlig er jeg ikke fan av "gaming" headsett laget av "gaming" selskap, da jeg enda har til overs å høre noen som faktisk lyder bra. Om du føler for å gjøre litt hjemme arbeid selv så kan du se litt på denne guiden på headfi.

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-update-4-17-2014-akg-k612-and-k712-pro-added-edits

 

Om det ikke må være et headsett derimot , men kan være en headphone (ute mic) har jeg flere anbefalinger.

 

Viktigste for meg med headset til gaming er absolutt ikke musikk.

 

Mic må være god, og det må helst ha 7.1

 

Verste jeg vet er folk med elendige mics, feks folk med bordmic og bra headset uten mic.

Lenke til kommentar

Hjelpe meg , en skikkelig bordmic er jo langt bedre enn den kjipe lille greia de fleste headsett har festet på siden. et godt eksempel på dette er blue microphones snowball eller yetti som en rekke store streamere og youtubere velger å bruke. Folk en møter på med dårlig mic er enten noen med et headsett med dårlig mic eller noen som av absurde grunner velger å bruke den innebygde micen på den bærbare maskinen sin.

 

Det finnest og svært få ekte 7.1 headsett, vet faktisk bare om ett, som jeg har hatt inn til testing en liten perriode, nemmelig razer tiamat og det var ingen god opplevelse for å si det mildt , helt forferdelig lyd! Det finnes dog en del som virtualiserer 7.1 eller 5.1 og reklamerer for det , men det er akkurat virualisering det er så det kan du gjøre med absolutt alle hodetelefoner om en har rette programvaren. Dette er uansett i det store og det hele bare en gimmick som i praksis ikke fungerer nevneverdig.

 

Den egenskapen som uten tvil er viktigst i et gaming headsett om en ser bort fra støydemping i forhold til miljømessige forhold de skal brukest i er soundstage. Soundstage er det som gjør at du er letter istand til å faktisk høre hvor lyder kommer fra, dette er ikke en trait som i hovedsak hører hjemme innen gaming, men faktisk musikk, selv har jeg ikke eid en headphone som har passet seg bedre til gaming enn Sennheiser HD800, men denne koster 10 000 kroner og krever dedikert lydutstyr til samme prisen for å yte sitt beste.

Gaming selskapenne prøver jo febrilsk å få til en stor soundstage, men ender alt for ofte opp med noen skrikende bassløse hodetelefoner med minimalt bedre soundstage enn det de langt mer fleksible "musikk" hodetelefonenne i samme prisklassen presterer.

 

Dette er mine tanker og meninger om det temaet basert på de ærfaringenne jeg har hatt med forskjellige hodetelefoner oppigjennom årene, da dette etterhvert har blitt en stor lidenskap for meg. Min filosofi er: Kjøp lydutstyr fra selskap som faktisk driver i hovedsak med lyd, de vet nemmelig hva de driver med.

 

edit : For å legge til noe her så overasker det meg stadig hvor mange gamere (er jo gamer selv så) som tydligvis ikke vil ha god lyd i spillene sine, spiller dere bare online spill på kompetativt nivå eller ? Personlig ofrer jeg lett litt soundstage for å få en skikkelig lydopplevelse menst jeg spiler, jeg vil at det skal være fyldig og god lyd, eksplosjoner skal hørest ut som eksplosjoner og motorbrølet fra en fet V8ar skal buldre litt i ørene, halve opplevlsen er jo lyden når en spiller seg gjennom en uforglemmelig historie i singleplayer spill eller går rundt i en vakker verden å utforsker i et MMO.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

edit : For å legge til noe her så overasker det meg stadig hvor mange gamere (er jo gamer selv så) som tydligvis ikke vil ha god lyd i spillene sine, spiller dere bare online spill på kompetativt nivå eller ? Personlig ofrer jeg lett litt soundstage for å få en skikkelig lydopplevelse menst jeg spiler, jeg vil at det skal være fyldig og god lyd, eksplosjoner skal hørest ut som eksplosjoner og motorbrølet fra en fet V8ar skal buldre litt i ørene, halve opplevlsen er jo lyden når en spiller seg gjennom en uforglemmelig historie i singleplayer spill eller går rundt i en vakker verden å utforsker i et MMO.

 

Så- og si, ja.

 

Her er det veldig stort sprik i pris på utstyret jeg snakker om og du snakker om.

Jeg tenker headset til ~500,- Hvor mic > lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...