Gå til innhold

Kattunge som tisser i huset


Anbefalte innlegg

Har en kattunge på snart 7 mnd som pisser flere plasser i huset; skittentøyskurven, tepper, gulv etc. Vi prøver å løse det med å spraye på "Get Off" og å lukke dørene til der hun har vært. Men likevel finner hun nye plasser og pisser på. Vi er lite gira på å spraye ned hele huset med Get Off ettersom det lukter sterkt. Det er forøvrig en innekatt, og dassn blir jevnlig sjekka og rensa.

 

Er det noen som har tips til hvordan vi kan få hu til å slutte med dette? Begynner å bli lei av å vaske opp pisset hver dag..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sprayet doen til katta med cat-nip, det funket ganske bra.

Det kan ha noe å si om doen er for liten, også mengden og typen sand. Noen katter kan foretrekke å ha ekstra mye eller lite sand. Prøv å eksperimentere med disse tingene.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Jeg sprayet doen til katta med cat-nip, det funket ganske bra.

Det kan ha noe å si om doen er for liten, også mengden og typen sand. Noen katter kan foretrekke å ha ekstra mye eller lite sand. Prøv å eksperimentere med disse tingene.

Hva er det og hvordan fungerer det?

 

Kan vel si at vi har to katter, så om kanskje den minste er redd for å bruke doen?

Lenke til kommentar

cat-nip er, hvis jeg ikke tar helt feil kattemynte. Katter elsker lukta/smaken av det. Man bruker det gjerne på leker til katter for at de skal bli interessert i dem.

 

At du har to katter har mye å si. Det er ikke sikkert minstemann har "tillatelse" fra den eldste til å bruke doen, eller at minstemann ikke vil bruke en do som noen andre bruker.At den andre katta bruker doen innebærer egentlig at den har markert doen som "sin eiendel".

Jeg har hørt at man bør ha en do mer enn man har antall katter.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

cat-nip er, hvis jeg ikke tar helt feil kattemynte. Katter elsker lukta/smaken av det. Man bruker det gjerne på leker til katter for at de skal bli interessert i dem.

 

At du har to katter har mye å si. Det er ikke sikkert minstemann har "tillatelse" fra den eldste til å bruke doen, eller at minstemann ikke vil bruke en do som noen andre bruker.At den andre katta bruker doen innebærer egentlig at den har markert doen som "sin eiendel".

Jeg har hørt at man bør ha en do mer enn man har antall katter.

Da skal jeg se om jeg får tak i det, og prøve det.

 

Ja, det kan være som du sier det. Den eldste katten var jo to år når vi fikk tak i kattungen, så den er jo litt sta på hva som er hvem sitt. Så om det ikke funker med Cat-nip, kan vi få tak i ett do til.

 

Er katten kastrert/sterilisert? Vet egentlig ikke hvor tidlig de begynner å markere, eller om hunnkatter markerer i samme grad som hannkatter.

Hun er sterilistert ja. Vet ikke om det er slik de markerer? Har sett flere utekatter markerer på "området" sitt, da står de og rister på halen og rumpa mens det kommer en liten spray?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...