Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

CPU or Memory Changed !!!

"Please enter setup to configure your system.

Press F1 to run setup

Press F2 to load default values and continue."

Denne meldingen fikk jeg i går da jeg startet pc'n. Jeg valgte F2 og pc'n rebooted og virket fint hele dagen. Da jeg slo den på i dag fikk jeg samme melding. Jeg valgte igjen F2 og pc'n rebooted, og rebooted og rebooted... Den kjører i ca 5-10 sekunder før den rebooter og sånn fortsetter den helt til jeg slår den av. Jeg får også blå skjerm med "no hdmi-signal". Det nytter heller ikke å spamme F8 for å få opp bios.

Pc'n er bygget av en venn av meg med god peiling for snart 2 år siden. Fikk nytt hovedkort (MSI Z77A-GD65) og strømforsyning (Seasonic S12G 550w plus 80 gold) for ca 2 mnd siden. Alt har virket helt fint til nå.

Hva gjør jeg nå? Jeg er ganske grønn og takler ikke avansert pc språk :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Press F1 to run setup
Denne meldingen fikk jeg i går da jeg startet pc'n. Jeg valgte F2 og pc'n rebooted og virket fint hele dagen. Da jeg slo den på i dag fikk jeg samme melding. Jeg valgte igjen F2 og pc'n rebooted, og rebooted og rebooted... Den kjører i ca 5-10 sekunder før den rebooter og sånn fortsetter den helt til jeg slår den av. Jeg får også blå skjerm med "no hdmi-signal". Det nytter heller ikke å spamme F8 for å få opp bios.
Pc'n er bygget av en venn av meg med god peiling for snart 2 år siden. Fikk nytt hovedkort (MSI Z77A-GD65) og strømforsyning (Seasonic S12G 550w plus 80 gold) for ca 2 mnd siden. Alt har virket helt fint til nå.
Hva gjør jeg nå? Jeg er ganske grønn og takler ikke avansert pc språk :confused:

Har prøvd å resette ved å holde inne cmos-knappen bak på pc'n men fortsatt samme problem.

Endret av Hushpuppy
Lenke til kommentar

Press F1 to run setup

Har prøvd å resette ved å holde inne cmos-knappen bak på pc'n men fortsatt samme problem.

Du må spamme [DEL] knappen med en gang du skrur på PCen

Endret av Reaver
Lenke til kommentar

Pc'n er oppe og går igjen. Viste seg å være noe med minnebrikkene. Det eneste jeg trengte å gjøre var å slå av pc'n, dytte litt på minnebrikkene og der var alt som før igjen :)

Denne linken var til god hjelp i problemsøkingen:

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=158224.msg1162139#msg1162139

Ps. Og ja, jeg spammet både delete og F8 i et forsøk på å komme inn i bios.

Takk for innspill! :)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg trengte å gjøre var å slå av pc'n, dytte litt på minnebrikkene og der var alt som før igjen

Bra!

Dette er det første man kan gjøre ved tilsvarende problem. Altså re-seat komponenter og kabler. Det er ofte en slik banal ting som er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...