Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Radeon HD5970 2GB skal oppgraderes... til hva?

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere skjermkortet mitt nå, men trenger litt hjelp av dere hw "freaks" :-)

Jeg har et Radeon HD5970 2GB i maskina je kjøpte via en hjemmepc ordning.
Maskina er en Alienware ALX Aurora R1 ( jada jeg vet... det ER en alienware...) , spørsmålet er til hva??? Jeg har sjekka litt rundt og utifra det jeg ser er ikke dette et aller værst kort, så hva kjører jeg opp til?

Jeg tenkte på et MSI R280 Twin frozr , men så ser jeg på GPU boss at mitt eget ikke er så ille værre? Kortet brukes mest til spelling ala world of warcraft...
jada jeg vet at CPU drar en del her, Oppløsning jeg kjører på er full spiker på en 27" dell skjerm, oppløsning på 2560x1440.

KVALIFISERT HELP NEEDED!! ( Trolls be gone...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk GPUBoss, aggregatsider som den viser nesten ingen nyttig informasjon og burde ikke eksistere.

Dessverre er det såpass stor aldersforskjell på disse kortene at det er vanskelig å finne en direkte sammenligning, det er godt mulig at et 5970 klarer å pumpe ut ca 80% av frameraten til et 280X, men det betyr ikke automatisk at det blir like bra i spillopplevelse grunnet CFX/SLI-problematikk med microstutter...

Det hadde vært enklere å anbefale noe om du kom med noen spill du tenker å spille eller hva du håper å oppnå med oppgraderingen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er WOW, Crysis 1/Warhead etc eldre spill, drar ikke de så bra på mere en 2 kjerner.

Beste ville vært: i3-4360 med MSI R280 eller overklokket veriant av f.eks i5 4670k.

H875EF J556T W299G Dell Precision Alienware Aurora ALX R2 R3 875 W Power Supply om det er den størmforsyningen som sitter i, finner lite erfaringer på den med overklokking, men ut i fra prisen med mindre dette er veldig billig, tviler jeg på den er noe særlig ved mye overklokking. Tror du først bør overklokke til rundt 4 Ghz før den prosessoren drar nytte av mere ytelse i eldre spill.

Lenke til kommentar

Takkers for innspill så tidlig, jeg skal legge inn specsa jeg kjører wow på, når jeg er hjemme etter arbeid.
..og ja det er den PSU`en jeg bruker. skal teste ut litt OC på CPU`en, men er litt rusten der og...( var hw freaks før i tiden, men har detti litt av lasset) så hvis dere har noen tips på volt stryker etc som jeg kan OC CPU`en med så takker je for den hjelpa og... settings kommer.

Lenke til kommentar

Om det skulle vært, i7 920, spiller kanskje ikke så stor rolle, bortsett fra strømbruk, så er vel mest sokkel 1366 mellom 0.800V-1.375V der sistnevnte anbefalter intel som maks, jeg pleier å begynne på 1.25 volt.

Mener ram er 1.5v opp til 1.65v (avhenging av rambrikkene).

Angående northbrige\Sourthbrige kan det variere fra hovedkort til hovedkort, ofte får du informasjon om dette i bios hva som anbefales. Ellers må du bare prøve deg frem.

Nå er det nok begrenset hvor langt du kommer på sommeren vertfall om maskinen kun har Hydro Series™ H50 eller tilsvarende, jeg har Xeon w3670 selv med en PHANTEKS PH-TC14PE blir maskinen rask opp mot 70-75 grader under hard belasting på 3.98 Ghz så prosessoren har nok degradert seg i det siste. Beste ville nok vært vannkjøling men det er veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Hvis det er hovedsakelig WoW det er snakk om tviler jeg på at det vil være mye forskjell.

Var innom WoW en liten tur tidligere i år.

TIlfeldigvis oppgraderte jeg fra GTX660 til GTX780 i denne perioden, og FPS i Wow var strengt talt mye det samme.

Jeg kjørte Wow i 5220x1050 oppløsning (NVidia surround med 3 skjermer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...