Yippee Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Takk for svar! Så en S60 fra tidlig 2000-tallet som har gått nesten 300K er ikke noe stort problem tror dere? Men den må vel ha service historikken på plass? Er det noen som har noen erfaringer med Saab cabrioleter? Jo 300k er alt for mye... Volvo er dyrt, desverre... Men saab er ingen dårlig bil det heller! Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Er flere grunner til å ikke kjøpe automat. Hvis de først ryker blir det enormt dyrt og spesielt som førstebil så lærer du ikke å kjøre skikkelig bil. De fleste som "binder" seg til automat har en vane for å holde seg unna manuell. og så er det rett og slett utrolig kjedelig med automat. Automatkasser ryker ikke sånn ut av det blå.. Det er ikke så himla dyrt å fikse som regel, men det er litt arbeid. Og nei, det er ikke utrolig kjedelig med automat. Hvorfor skal man gjøre selv noe som kan gjøres automatisk? Automat er for folk som ikke kan kjøre bil, eller står i kø hele dagen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Automat er for folk som ikke kan kjøre bil, eller står i kø hele dagen. Hva baserer du et slikt utsagn på? Jeg tør påstå at jeg kan kjøre bil (Når var det du skulle rygge fra meg i C30en din?), men foretrekker allikevel automat på en del biler.. Bruksbilen min har automat, det samme har det ene prosjektet mitt (hittil 15 år langt prosjekt, er nok ferdig i løpet av 5-10 år til) Men jeg har også en bil med manuell kasse, den er dog ikke i nærheten av like sprek som bruksbilen. Lenke til kommentar
Thurmann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Takk for svar! Så en S60 fra tidlig 2000-tallet som har gått nesten 300K er ikke noe stort problem tror dere? Men den må vel ha service historikken på plass? Er det noen som har noen erfaringer med Saab cabrioleter? Jo 300k er alt for mye... Volvo er dyrt, desverre... Men saab er ingen dårlig bil det heller! Det er jo mest de større bilene som er dyretror jeg. Føler ikke S/V40 er så dyr at det gjør noe, eller er det bare meg? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Det er jo mest de større bilene som er dyretror jeg. Føler ikke S/V40 er så dyr at det gjør noe, eller er det bare meg? V40 er det for såvidt enormt mange av i Norge da de var veldig populære, S40 er det vel ikke så fryktelig mange av på Finn, får opp 11stk som ikke har gått > 200k Lenke til kommentar
Thurmann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Driver og ser litt på denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47446334, er det en OK deal tror du, eller er den litt dyr. Jeg mener å huske at den var dyrere for noen dager siden. Endret 22. mai 2014 av Thurmann Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Driver og ser litt på denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47446334, er det en OK deal tror du, eller er den litt dyr. Jeg mener å huske at den var dyrere for noen dager siden. Synes den egentlig er priset litt høyt, men kan hende jeg fikk en veldig god deal. Føler 35k er en mer fair pris, den har ikke cruise eller felger. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Takk for svar! Så en S60 fra tidlig 2000-tallet som har gått nesten 300K er ikke noe stort problem tror dere? Men den må vel ha service historikken på plass? Er det noen som har noen erfaringer med Saab cabrioleter? Jo 300k er alt for mye... Volvo er dyrt, desverre... Men saab er ingen dårlig bil det heller! Det er jo mest de større bilene som er dyretror jeg. Føler ikke S/V40 er så dyr at det gjør noe, eller er det bare meg? Nei det er helt sant V/S40 har er det gode priser på.. men skal du over på s60/s80 osv ja da må en punge ut Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Erfaringsmessig ville jeg mye heller ha kjøpt en bil som ikke er "skrudd i hjel", dvs dønn original (helst orginale felger også), kjørt av voksne, jevnlige servicer, da er normalt sett ikke kilometerstand noe hindring. Ville vert mye mer skeptisk til en bil med felger og annet styling (vær veldig obs på kon-luftfilter), eller noe som er eid av ungdom - er umulig å vite hvor grisekjøring den har måtte gjennomgå, selv om den er gått under 200k. Ville også prøvd å unngå noe som har stått langs kysten (med tanke på rust). Lenke til kommentar
Thurmann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Jeg var å prøvekjørte Saaben idag, og jeg ble bare enda mer positiv etter det. Eneste som er problemet er at LCD skjermen som skal vise informasjon og sånt er ødelagt. vet ikke helt om det et noe stort problem eller ikke enda. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Er det selve LCD'en som er ødelagt eller kjørecomputeren? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Meget kjent problem at SID'en på 9-3 og 9-5 slutter å fungere. Egentlig ikke noe problem, men er irriterende. Lenke til kommentar
Thurmann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Når jeg så det komm jeg på at det var et kjent problem. DEt er selve LCD skjermen som er ødelagt tror jeg. Fant også akk ut at bilen er registrert som en 2000 modell, hva kan det bety? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) I de fleste tilfellene så er det pikslene som dør ut, og de fleste bytter da hele panelet. Koster ikke allverden, eller kjøper et kit for å reparere pikslene. At bilen er registrert i 2000 er vel bare fint? Endret 22. mai 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
Thurmann Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Ja, men lurer bare på om det er noe muffins, den ble importert til Norge i 2003. Det er bare noe jeg merket nå, vet ikkeom det har noe å si eller ikke. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Kan forøvrig anbefale Volvo S70. Relativt romslig innvendig, plass til meg som er 1.94m høy, ser fin ut, behagelig å kjøre, gode seter, og vår har i hvert fall vært veldig driftsikker. Den har vært i familien siden 1999 (1998-modell), og har nå gått nesten 190k. Går fortsatt som en klokke, og regner med at den har langt igjen å kjøre. Nyere S60 er for så vidt finere, men også dyrere. Hadde nok oppgradert om jeg hadde pengene, fordi jeg synes den er lekker. Men S70-en er også fin Lenke til kommentar
HansU Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Hei, trekker frem denne gamle tråden igjen. Jeg er nå i en situasjon hvor jeg har lyst til å kjøpe meg min første "ordentlige" bil. Type max 200k. Og jeg har hele tiden likt designet på Saab 9-3 veldig godt, hvilket også er grunnen til at jeg har det profilbildet jeg har.Uansett, er dette noe å satse på for tiden, særlig med tanke på at saab i realiteten er konkurs og ikke driver med noe produksjon for tiden; da særlig med tanke på reperasjoner reservedeler osv. Noen som har erfaringer eller synspunkter rundt dette? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Reservedeler er vel neppe noe problem dsa Saab mer eller mindre er modda GM/Opel-kreasjon. Lenke til kommentar
akle Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hadde nettopp problem med å få tak i ny rettvinklsensor gjennom verksted. Måtte finne en i en vraket bil i Sverige. Min er en 900 fra 95. Kanskje lettere på litt nyere. Lenke til kommentar
HansU Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Noe annet jeg bør vite når jeg ser etter en slik bil da, er det egentlig noe å jakte etter? Det er egentlig bare fordi jeg synes det er en fin bil jeg kikker etter dem. Jeg tror de er litt vanskelige å selge nå, det burde jo presse prisene litt nedover. Men samtidig kjøper jeg meg et potensielt problem å selge selv, en vakker dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå