Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Automatisering VG3 ( AUT4002) Eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at fjordårets eksamen hadde veldig mye mekanisk og elenergi, og jeg vil også tro at lærere klagde på at det ble for lite automasjon. Det kan hende at vi ikke har så mye elenergi i år, men at vi kommer innom kabelberegning og en form for brakett til festing av transmitter på mek-delen.

Lenke til kommentar

så vi munner ut i at vi er ganske sikkre på dette:

 

-kontroll/kalibrering av qt30

-ombygging av sløyfe 30 til PLS evt også 31 og 32

-en eller annen form for dimensjonering

-noe mekanisk, som feste av en transmitter, sveise inn fittings ect...

 

Er folket enig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper at hele sløyfe 30 skal vedlikeholdes eller byttes ut. Jeg vet ikke om sil R-30 er en del av dette, men jeg tviler vel i grunn på det!

Det kan hende, står bare at vi "får ansvar for utrustingen rundt SIL R.30" så er ikke sikkert om det skal gjøres noe med den.

 

er det noen som har hørt om noen som har strøket på denne eksamen i det hele tatt?

I fjor på skolen, strøk vel halve klassen. Året før dær var det kanskje 30%, så ja det har jeg hørt om, og det skjer nok relativt ofte.

Lenke til kommentar

Tror det kreves litt mer på elenergi delen.

  • Selektivitet
  • Beregning av feilstrømmer
  • Gjennomsluppet Energi
  • Tid på kabel og vern
  • Separate vern

Her er også et eksempel på en oppgave som kan komme på eksamen:

10365746_10203097623334435_2666345878674

Endret av Legende
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det er snakk om en vedlikeholdsstopp på anlegget vil jeg anta at det ikke blir snakk om og velge nye reguleringsventiler.

 

men jeg vil tro du tenkte på PCV-51 og LCV-32 ..?

 

Ser at det også kan være svært relevant med vedlikehold av ventiler. Hvilke ventiler tror dere vi har med å gjøre her? For papirmassen tenker jeg kulesegment er sansynlig. Hva tror dere om ventilen for alun og den for vann?

Lenke til kommentar

 

Siden det er snakk om en vedlikeholdsstopp på anlegget vil jeg anta at det ikke blir snakk om og velge nye reguleringsventiler.

 

men jeg vil tro du tenkte på PCV-51 og LCV-32 ..?

Dersom vi skal ha en forholdsregulering så må nok HCV-31 byttes, muligens QCV-30 og.

 

Tror heller ikke Elenergi delen blir å inneholde så mye som Legende postet, men heller det som har blitt diskutert tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Siden det er snakk om en vedlikeholdsstopp på anlegget vil jeg anta at det ikke blir snakk om og velge nye reguleringsventiler.

 

men jeg vil tro du tenkte på PCV-51 og LCV-32 ..?

 

Ser at det også kan være svært relevant med vedlikehold av ventiler. Hvilke ventiler tror dere vi har med å gjøre her? For papirmassen tenker jeg kulesegment er sansynlig. Hva tror dere om ventilen for alun og den for vann?

 

Jeg mente ikke velge nye ventiler. En mulig oppgave kan være å utføre vedlikehold på de som er der. Det er ikke sikkert de kommer til å si noe om hva slags ventiler det er, men heller noe sånt som: "bruk utstyr du kjenner til". Det er sjelden oppgitt veldig spesifikt utstyr.

Lenke til kommentar

Forholdsregulering er pratet en del om her, men jeg tror, uten sikkerhet, at det er og presse teksten vel langt.

Det som står er en vedlkeholdsstopp, ta med dok på transmittere med monteringsutstyr og en pls med regulator funksjon.

 

nærtliggende og tro at pls`n skal erstatte PID regulatoren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...