Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Automatisering VG3 ( AUT4002) Eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det ingen ting som sier Kaken

Nei, så klart ikke. Men dersom du ser på P&ID skjemaet, så ser du at det er ingen "åpenbare" tilkoblinger til LT-32.

 

Faglæreren vår fortalte at det mest sannsynlig var en ultralydmåler, men det kan også som tidligere nevnt; være f.eks laser.

Lenke til kommentar

 

 

Tror kanskje det kan komme forholdregulering mellom QCV-30 og HCV-31

Kan jo komme at vi skal bygge om de, så alt blir styrt via pls som vi har fått utdelt

 

Ja var det jeg tenkte på

 

Vi er fler her som sitter og diskuterer det nå og ingen av oss hadde tenkt på det slik, man sansyneligheten er ganske stor for det etter våres mening

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt mer på HCV-31, og det er en håndstyrt ventil med aktuator og IP-omformer. Ved strømsvikt, vil ventilen åpne seg, og det er mest sannsynlig denne funksjonen man er ute etter. HCV-31 blokken ved siden av er montert i skap, og det kan for eksempel være knapper som tvangs-styrer ventilen slik at man slipper å gå til ventilen hver gang man skal stille på den.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tror kanskje det kan komme forholdregulering mellom QCV-30 og HCV-31

Kan jo komme at vi skal bygge om de, så alt blir styrt via pls som vi har fått utdelt

 

Ja var det jeg tenkte på

 

Vi er fler her som sitter og diskuterer det nå og ingen av oss hadde tenkt på det slik, man sansyneligheten er ganske stor for det etter våres mening

 

Om vi får forholdsregulering og ombygging til PLS, sitter vi ganske fint i det, da er det snakk om en regneoprsasjon i pls`n…?

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt mer på HCV-31, og det er en håndstyrt ventil med aktuator og IP-omformer. Ved strømsvikt, vil ventilen åpne seg, og det er mest sannsynlig denne funksjonen man er ute etter. HCV-31 blokken ved siden av er montert i skap, og det kan for eksempel være knapper som tvangs-styrer ventilen slik at man slipper å gå til ventilen hver gang man skal stille på den.

Men det sitt vel regulator på den som styrer den i en type regulering, kan vel bare sette regulatoren i manuell og tvangkjøre den om ønskelig??

Lenke til kommentar

 

Jeg har sett litt mer på HCV-31, og det er en håndstyrt ventil med aktuator og IP-omformer. Ved strømsvikt, vil ventilen åpne seg, og det er mest sannsynlig denne funksjonen man er ute etter. HCV-31 blokken ved siden av er montert i skap, og det kan for eksempel være knapper som tvangs-styrer ventilen slik at man slipper å gå til ventilen hver gang man skal stille på den.

Men det sitt vel regulator på den som styrer den i en type regulering, kan vel bare sette regulatoren i manuell og tvangkjøre den om ønskelig??

 

Er ikke noe regulering på den ventilen, bare håndstyrt. Den reguleres ikke opp mot noen andre verdier

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tror kanskje det kan komme forholdregulering mellom QCV-30 og HCV-31

Kan jo komme at vi skal bygge om de, så alt blir styrt via pls som vi har fått utdelt

 

Ja var det jeg tenkte på

 

Vi er fler her som sitter og diskuterer det nå og ingen av oss hadde tenkt på det slik, man sansyneligheten er ganske stor for det etter våres mening

 

Om vi får forholdsregulering og ombygging til PLS, sitter vi ganske fint i det, da er det snakk om en regneoprsasjon i pls`n…?

 

Ja, det har vi nok, men vi har jo fått utdelt pls med det vi skal, står ikke hva slags type pls program vi får...

Så kan jo ta utgangspunkt i at vi får en med blokk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...