Mr1991 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Hva slags type ventil er HCV 31? Håndstyrt via strømsignal? Endret 27. mai 2014 av Mr1991 1 Lenke til kommentar
thecrazysheep Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Noen som har vært borti pH transmittere og regulatorer osv? Quality Control osv. Som kan forklare litt om disse ? Lenke til kommentar
Kaken95 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er det ingen ting som sier Kaken Nei, så klart ikke. Men dersom du ser på P&ID skjemaet, så ser du at det er ingen "åpenbare" tilkoblinger til LT-32. Faglæreren vår fortalte at det mest sannsynlig var en ultralydmåler, men det kan også som tidligere nevnt; være f.eks laser. Lenke til kommentar
Brainiac Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Vet ihvertfall at HCV står for Hand Control Valve. Mer vet ikke jeg igrunn. Lenke til kommentar
Snorre95 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Tror kanskje det kan komme forholdregulering mellom QCV-30 og HCV-31 Kan jo komme at vi skal bygge om de, så alt blir styrt via pls som vi har fått utdelt Lenke til kommentar
Mr1991 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 sannsynligvis montert over tanken/silen for og se ovenifra og ned Lenke til kommentar
Veronika Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Tror kanskje det kan komme forholdregulering mellom QCV-30 og HCV-31 Kan jo komme at vi skal bygge om de, så alt blir styrt via pls som vi har fått utdelt Ja var det jeg tenkte på 1 Lenke til kommentar
Snorre95 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Tror kanskje det kan komme forholdregulering mellom QCV-30 og HCV-31 Kan jo komme at vi skal bygge om de, så alt blir styrt via pls som vi har fått utdelt Ja var det jeg tenkte på Vi er fler her som sitter og diskuterer det nå og ingen av oss hadde tenkt på det slik, man sansyneligheten er ganske stor for det etter våres mening Lenke til kommentar
Kaken95 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Her er forberedelsen i PDF-format for de som ønsker den. AUT4002_Automatiseringsfaget_F_V14.pdf Lenke til kommentar
Østviko Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Hvis dere leser om innløpskasse V-50 så står det at ventilene LCV-50A/B er koblet i split range og at disse må optimaliseres i forhold til hverandre. Kan det hende vi får det som en oppgave? 1 Lenke til kommentar
Snorre95 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Hvis dere leser om innløpskasse V-50 så står det at ventilene LCV-50A/B er koblet i split range og at disse må optimaliseres i forhold til hverandre. Kan det hende vi får det som en oppgave? Trur ikke vi får det, men kan ratt hende vi får det Lenke til kommentar
Brainiac Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg har sett litt mer på HCV-31, og det er en håndstyrt ventil med aktuator og IP-omformer. Ved strømsvikt, vil ventilen åpne seg, og det er mest sannsynlig denne funksjonen man er ute etter. HCV-31 blokken ved siden av er montert i skap, og det kan for eksempel være knapper som tvangs-styrer ventilen slik at man slipper å gå til ventilen hver gang man skal stille på den. Lenke til kommentar
Mr1991 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Tror kanskje det kan komme forholdregulering mellom QCV-30 og HCV-31 Kan jo komme at vi skal bygge om de, så alt blir styrt via pls som vi har fått utdelt Ja var det jeg tenkte på Vi er fler her som sitter og diskuterer det nå og ingen av oss hadde tenkt på det slik, man sansyneligheten er ganske stor for det etter våres mening Om vi får forholdsregulering og ombygging til PLS, sitter vi ganske fint i det, da er det snakk om en regneoprsasjon i pls`n…? Lenke til kommentar
Snorre95 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg har sett litt mer på HCV-31, og det er en håndstyrt ventil med aktuator og IP-omformer. Ved strømsvikt, vil ventilen åpne seg, og det er mest sannsynlig denne funksjonen man er ute etter. HCV-31 blokken ved siden av er montert i skap, og det kan for eksempel være knapper som tvangs-styrer ventilen slik at man slipper å gå til ventilen hver gang man skal stille på den. Men det sitt vel regulator på den som styrer den i en type regulering, kan vel bare sette regulatoren i manuell og tvangkjøre den om ønskelig?? Lenke til kommentar
Brainiac Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg har sett litt mer på HCV-31, og det er en håndstyrt ventil med aktuator og IP-omformer. Ved strømsvikt, vil ventilen åpne seg, og det er mest sannsynlig denne funksjonen man er ute etter. HCV-31 blokken ved siden av er montert i skap, og det kan for eksempel være knapper som tvangs-styrer ventilen slik at man slipper å gå til ventilen hver gang man skal stille på den. Men det sitt vel regulator på den som styrer den i en type regulering, kan vel bare sette regulatoren i manuell og tvangkjøre den om ønskelig?? Er ikke noe regulering på den ventilen, bare håndstyrt. Den reguleres ikke opp mot noen andre verdier Lenke til kommentar
Mr1991 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg kom på en ting til her mtp forholdsregulering, det er nok at vi måler flow på vann som er styrt av hånventil og regulerer alun i forhold til det Lenke til kommentar
Østviko Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg kom på en ting til her mtp forholdsregulering, det er nok at vi måler flow på vann som er styrt av hånventil og regulerer alun i forhold til det Det er jo ingen flow måler der da? 1 Lenke til kommentar
Brainiac Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 D Jeg kom på en ting til her mtp forholdsregulering, det er nok at vi måler flow på vann som er styrt av hånventil og regulerer alun i forhold til det Det er ingen flowmåler, så mengden vann blir vel heller ikke målt. 1 Lenke til kommentar
Mr1991 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 tenkte kanskje vi skal sette inn flowmåler 1 Lenke til kommentar
Snorre95 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Tror kanskje det kan komme forholdregulering mellom QCV-30 og HCV-31 Kan jo komme at vi skal bygge om de, så alt blir styrt via pls som vi har fått utdelt Ja var det jeg tenkte på Vi er fler her som sitter og diskuterer det nå og ingen av oss hadde tenkt på det slik, man sansyneligheten er ganske stor for det etter våres mening Om vi får forholdsregulering og ombygging til PLS, sitter vi ganske fint i det, da er det snakk om en regneoprsasjon i pls`n…? Ja, det har vi nok, men vi har jo fått utdelt pls med det vi skal, står ikke hva slags type pls program vi får... Så kan jo ta utgangspunkt i at vi får en med blokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå