Gå til innhold

Windows Longhorn

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som har kjennskap til windows longhorn? Tenkte egentlig på to spesifike builds: 4074 og 5048. Selv om det kanskje er imot retningslinjene spør jeg uansett, er det noen som vet om noe sted å få tak i .iso filer som fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

windows longhorn

ER ikke noe som heter windows longhorn. Det var kodenavnet på Windows Vista mens det ble utviklet.

Så hvorfor skal du ha tak i beta versjoner av Vista, det er jo det store spørsmålet.

Kan ikke tenke meg hvorfor slike versjoner fortsatt skulle være tilgjengelige. Slike versjoner har jo ofte en tidsbombe i seg, og den tidsbomben gikk av for 7-8 år siden, så de vil ikke virke nå uansett.

Hvorfor kan du ikke bruke den endelige versjonen, altså Vista?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekket litt. 4074 versjonen er fra 2004, altså 10 år gammel.

Windows Longhorn Build 4074 is an official WinHEC 2004 preview build, which leaked in May, 2004.

Build 5048 er ikke Longhorn lengre, den er en tidlig build av Vista.

Så igjen, hva pokker skal du med disse filene?

Lenke til kommentar

4074 inneholder en versjon av "WinFS", som det var knyttet masse spenning til før MS skrotet det. Egentlig det eneste jeg kan forestille meg som er av interesse med disse gamle greiene.

Build 5048 har jeg ikke greid å finne noe spennende med etter noen sekunder på google, så TS får gjerne utdype. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...