Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Hei.Er det noen som har forsøkt eller har fullført en ingeniørbachelor på 2 år?Har sett på Energiingeniør ved HiB. Noen som kjenner til studieløpet?Har allerede en bachelor i økad, og er ganske overbevist om at jeg kunne tatt den på 2 år om jeg hadde kuttet ut engasjement og fokusert 100% på studier. Endret 22. mai 2014 av Slettet-jS6upa Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Bortsett fra krav til din innsats, så avhenger det nok av om eksamensdatoene går opp. 1 Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 I min tid var det iallefall mulig å hoppe rett på 2. året av både Elkraft og Elenergi (egentlig alle på Institutt for Elektro) på HiB hvis man først hadde fullført et relevant fagstudie på Teknisk Fagskole, men hvorvidt dette fortsatt praktiseres aner jeg ikke. Nå er vel også strengt tatt en økonomibachelor ikke en bachelor of science (slik både Elenergi og Elkraft er), så å sammenligne økonomi og elkraftstudier blir litt vel naivt.. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Det kan hende at emner krever at du har fullført andre emner osv. så det er bedre å sjekke strukturen på graden og så kontakte skolene du søker på. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Det vil nok også være avhengig av "forkunnskapskravene" til de forskjellige fagene. Etter min erfaring er også mange av fagene ved et slikt studiet modningsfag og det er rett og slett godt å ta dem over 3 år. Kan også nevne at de jeg har vært i snakk med som har tatt det over 2 år har syntes det har vært tungt å blant annet hoppe inn enkelte fag, samtidig som de blir undervist i eksempelvis matematikken som er nødvendig for å kunne forstå faget. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Fullfører BSc i elkraft i disse dager. Har hatt normert studieløp med 180-200 fraværsdager i året (reisejobb), og kommer ut av dette med vektet snitt = A. Om man er motivert og interessert og hvis kabalen går opp mtp oblig og eksamener så er det ikke noe problem å ta dette på to år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Studieløpet vil jo isåfall bli lagt opp slik at jeg ikke tar fag som krever forkunnskaper fra andre fag man har/skulle hatt. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Studieløpet vil jo isåfall bli lagt opp slik at jeg ikke tar fag som krever forkunnskaper fra andre fag man har/skulle hatt. Har du noen forkunnskaper om elektro overhodet? Det hadde jeg, og samtidig som jeg studerte så jobbet jeg som elektroingeniør (var heldig når jeg fikk jobben som bare elektriker). Jeg fikk en vanvittig sterk kobling mellom teori og praksis ettersom jeg fikk inn kunnskaper fra begge kanter simultant. Det føltes rett og slett som å studere på anabole stereoider. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Ettersom du kommer til å tilhøre et kull ved skolen, så tror jeg du uansett til slutt kommer til å møte et problem når du kommer til bacheloroppgaven. Denne ønsker de nok at du skal gjennomføre til normert tid. Jeg studerer ved HiB selv, og jeg vet at bacheloroppgaven min som kommer til våren igjen skal gjennomføres gruppevis. Dette blir sikkert også et problem i forhold til å korte ned studieløpet. I tillegg så tror jeg du vil kunne få et problem med oppmelding til så mange studiepoeng av gangen, men det er bare en antakelse fra min side. Ring HiB! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Tipper dette varierer fra skole til skole, så kontakt HIB direkte. Var ikke lenge siden jeg så en som hadde tatt 2 ingeniørgrader på 2 år eller noe sånt. At du kommer gjennom en bachelor er en ting, men kommer du gjennom med solide karakterer og lærer det du faktisk skal? Jeg tror personlig ikke det hadde gått for min del i hvert fall. Går selv ØK/ADM nå og innbiller meg at det er noe enklere enn ingeniør (som jeg også trolig går over på til høsten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå