ludolf Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Jeg fikk tilsendt fra Komplett idag 2x256 mb DDR PC2700 RAM merket merket med Samsung 0205 M368L3223CTL-CB3. Jeg har tenkt å overklokke. Noen som har noen mening om disse brikkene er overklokkingsvennlige?? Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 De er jo spek'et til 167Mhz.. Litt avhengig av hva slags cpu du har burde det vel være mulig å klokke opp litt i hvertfall :smile: http://www.samsungelectronics.com/semicond...368l3223ctl.htm Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Takker for all mulig hjelp, men jeg er noe grønn på akkurat dette så jeg ville satt stor pris på om noen brukte teskje på meg her. Jeg har en p4 Northwood som jeg ønsker å etterhvert klokke opp. Denne er multiplier låst slik at eneste veien å gå er å klokke opp fsb'en. Ønsker å gå opp til 150 mhz på den. Du sier rammen min er specet til 167 mhz. Men hva vil det si i praksis for meg her? Er jeg innafor, eller misforstår jeg hele greia? Mest sannsynnlig det siste. Kan rammen brukes, eller bør den returneres? Igjen takker for all mulig hjelp. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 I praksis betyr det at minnebrikkene vil klare 150MHz FETT! Det er tross alt sertifisert til aa kj0re paa 167MHz. Saa dette skal nok gaa bra jah. Paa 150MHz funker det kanskje med CL2, Turbo memory timing og 4-Way Bank Interleave ogsaa.. dette er ting som speeder opp minneytelsen. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Har selv kjøpt meg en P4 NW 1.8 + ABIT SD7 533 HK + samme minne som du. Har ikke hatt tid til å bygge det sammen enda, men håper å kunne klokke litt jeg og :smile: Skal bare hente meg noe Arctic Silver først :smile: I og med at du har tilnærmet samme utgangspunkt som meg, hadde det vært kult å sammenlikne resultater. (Er rimelig fersk hva overklokking angår også) Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-18 13:02, b-urn skrev:Har selv kjøpt meg en P4 NW 1.8 + ABIT SD7 533 HK + samme minne som du. Har ikke hatt tid til å bygge det sammen enda, men håper å kunne klokke litt jeg og :smile: Skal bare hente meg noe Arctic Silver først :smile:I og med at du har tilnærmet samme utgangspunkt som meg, hadde det vært kult å sammenlikne resultater.(Er rimelig fersk hva overklokking angår også) Jeg har en NW 1,6, så det er vel ingen vits i å sammenligne med meg ettersom du har 1,8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå